וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרווחתם מביטקוין? רשות המסים תאפשר לכם למשוך את הכסף

עודכן לאחרונה: 30.3.2024 / 8:54

מנהל רשות המסים שי אהרונוביץ' אמר אתמול כי לפני פסח יפורסם נוהל חדש לגילוי מרצון שיאפשר למי שהרוויח מקריפטו ולא דיווח על זה עד כה לשלם מס בלי חשיפה לתביעה פלילית; המדינה מצפה להכניס עד 3 מיליארד שקל

בווידאו: תחנת כוח הופעלה מחדש כדי לכרות ביטקוין/זווית

בשורות טובות למחזיקי הקריפטו: רשות המסים תפרסם נוהל גילוי מרצון. בפורום Duns 100 השנתי של בכירי ענף המיסוי, מסר שי אהרונוביץ', מנהל רשות המסים, שלפני פסח יפורסם נוהל גילוי מרצון חדש לזירת הקריפטו. המטרה: לאפשר למי שהחביא רווחי קריפטו מהמדינה לדווח ולשלם מס עליהם, מבלי לחשוף את עצמו לתביעה פלילית. הציפייה: גיוס של 2-3 מיליארד שקל נוספים לקופת המדינה.

בפורום, עסקו בכירים רבים בהשלכות המלחמה על הכנסות לקופת המדינה, ועל אופציות הקיימות על השולחן לטובת שיפור המאזן התקציבי, ביניהן, גילוי מרצון של רווחי קריפטו.

נוהל גילוי מרצון פותח את השער למי שלא דיווח ולא שילם כספי מסים, ומאפשר לו לעשות זאת ללא העמדה לדין משפט פלילי. אהרונוביץ' הבהיר כי רשות המסים נמצאת מספר ימים לפני פרסום נוהל גילוי מרצון חדש, "המהלך נעשה בשיתוף משרד המשפטים. אנחנו מחכים לאישור הסופי של היועצת המשפטית לממשלה", ציין.

"לגילוי מרצון יש היבטים לא פשוטים מבחינת שוויון. האמירות בעולם על כלכלת ישראל לא חיוביות וגילוי מרצון סותר את זה, אנחנו מקווים שבימים הקרובים תהיה לנו בשורה ושנוכל להסדיר את נושא הקריפטו", אמר אהרונוביץ'

הנוהל יכלול אפשרות להצהיר על הכנסות הנובעות מרווחי הון משוק הקריפטו ישירות מול רשות המסים, זאת על פי נוהל שפורסם לאחרונה, בעקבות סירובם של בנקים ישראלים לקבל את הכספים בשל חשש שאלה קשורים להלבנת הון או למימון טרור, לטענתם.

אך עם פרסום נוהל גילוי מרצון חדש, ייתכן כי גם רווחים נסתרים שלא דווחו כלל, ייחשפו לעיני הרשות וישולם עליהם מס.

שי אהרונוביץ, מנהל רשות המיסים. שלומי מזרחי,
אהרונוביץ'. "לגילוי מרצון יש היבטים לא פשוטים מבחינת שוויון"/שלומי מזרחי

בנוהל שהסתיים ב-2019, בהליכי גילוי מרצון קודמים, גבתה הרשות כ־153 מיליון שקל, ואף הרבה יותר בנוהל בשנים שקדמו לכך (2014-2016), שם נגבו לא פחות מ־3.5 מיליארד שקל.

הפעם, הצפי של רשות המסים הוא להכנסה של כ-2-3 מיליארד שקל לקופת המדינה במקרה של פרסום נוהל גילוי מרצון שיכלול גם את רווחי שוק הקריפטו של אינדיבידואלים.
.
התזמון אינו מפתיע, בצל המלחמה, הגוררת חוסר איזון בתקציב המדינה, שוק הקריפטו נמצא במגמת עלייה מטאורית, וסביר להניח שישראלים רבים נהנים מרווחי הון משמעותיים.

ביטקוין (BTC), המטבע המוביל, השלים עליה של יותר מ-290% מתחילת 2023 עד לכתיבת מילים אלו. באותו פרק זמן, הוסיף שוק הקריפטו כולו יותר מ-1.6 טריליון דולר לשוויו הכולל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully