וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה רק חיזקה את השקעות ההייטק מדובאי: "לגמרי במוד של עסקים כרגיל"

עודכן לאחרונה: 24.3.2024 / 16:24

ההסכם שחתמה ישראל עם איחוד האמירויות כלל הבטחה להשקעות ענק של 10 מיליארד דולר בחברות ישראליות. מיהי אחת משש משפחות המלוכה שכבר החלה להזרים כסף להייטק, ואיך הגיבו האמירתים לשותפים המקומיים אחרי ה-7/10?

הנשיא הרצוג במהלך פגישתו עם השייח' בן זאיד (צילום: איתי בית און)/מעריב

איחוד האמירויות עוד רחוקה מהשקעת 10 מיליארד הדולר בחברות ישראליות עליהם התחייב יורש העצר של נסיכות המפרץ מוחמד בן זאיד בפני ראש הממשלה נתניהו עם כינון הסכמי אברהם, אך מאות מיליוני דולרים ממנו כבר החלו לזרום, בין היתר, לחדשנות הישראלית.

דובאי היא אחת מחברות איחוד האמירויות היותר מוכרת לישראלים, הנשלטת על ידי משפחת מלוכה משושלת מכתום, שהינה אחת משש המשפחות השולטות באיחוד האמירויות הערביות.

הונו של מוחמד בן ראשד אאל מכתום, שהינו אמיר דובאי, סגן נשיא וראש ממשלת איחוד האמירויות, הוערך על פי בלומברג בכ-16 מיליארד דולר נכון לשנת 2023, שלצד ארמונות הפאר ומכוניות היוקרה, כולל גם נכסי נדל"ן והשקעות ברחבי העולם.

העניין של האמירתים בישראל החל עוד לפני הסכמי אברהם, כאשר הראשונים נמשכו בעיקר לחדשנות הישראלית, הממשיכה להוות גשר כלכלי ועסקי בין איחוד האמירויות לישראל גם במהלך המלחמה בעזה.

אחת מהקרנות הישראליות שהחלה דרכה עם משקיע עוגן ממשפחת המלוכה בדובאי היא 'מירון קפיטל', שנקראת על שם הר מירון, לאחר שאותו בן מלוכה ביקש לקרוא לקרן בשם עברי, המסמל יציבות ופריחה.

מאז נכנסו לקרן משקיעים משלל מדינות הברית לישראל, ביניהם אמריקאים ובריטים, ובין השקעותיה 6 אקזיטים מוצלחים, ביניהם חברת הבדיקות האוטומטיות 'טסטים', שנמכרה בפברואר 2022 לפי שווי של כ-150 מיליון דולר, ולברת הסייבר למינר, שנמכרה באוגוסט 2023 בסכום מוערך של כ-200-250 מיליון דולר.

'מירון קפיטל' היא גם הקרן הבאה שוואלה! כסף נותן לכם אליה הצצה עם חזרת עיני המשקיעים לביצת ה-Tech המקומית.

שלושת שותפי קרן מירון קפיטל. ניר סלקמן,
השותפים בקרן מירון. 6 אקזיטים מוצלחים/ניר סלקמן

שותפה מייסדת: לירון עזריאלנט.

מתי החלה לפעול בישראל: 2017.

מיקום משרדי הקרן: תל אביב.

שווי נכסים מנוהל: 120 מיליון דולר.

סוג ואופי המשקיעים בקרן: מוסדיים, פמילי אופיס, ביניהם: סוויטווד ונצ'רס, מיטב דש, ו-ABACON Capital.

תחומי השקעה: תוכנה ארגונית, סייבר, פינטק, אקלים ותשתיות ענן.

שלב החברות בהן משקיעה: Seed ו-Pre Seed, לרוב בהובלתה.

טווח הצ'ק הממוצע להשקעה: 500 אלף דולר עד כ-3 מיליון דולר.

כמות ההשקעות שנעשו בישראל עד כה: כ-90 מיליון דולר ב-26 חברות.

בין החברות בהן הקרן השקיעה: Mesh Payments, Laminar, Testim, Immunai, Quantum Machines (QM), Apono.

תחזית הקרן לשנת 2024: "מספר הנפקות חברות הטק המקומיות צפוי להתגבר במהלך השנה, אך להערכתנו רק החברות החזקות ביותר יצלחו IPO (הנפקת מניות ראשונה) מוצלח לאור התקופה שעברה.

"בנוסף אנו מעריכים כי נמשיך לראות קונסולידציה בשווקים, בעיקר, אבל לא רק, בתחומי הסייבר. הורדת הריבית הצפויה תתמוך במהלכים אלו ותגדיל את היצע הכסף שמופנה להשקעות. שבתורו יחל גל של חברות בשלבי הסיד שהצליחו לבנות בסיס איתן.

"אנו צופים כי היזמים הישראלים שייצאו לשוק במהלך השנה יהיו חזקים יותר, ובעלי סיכויי הצלחה גבוהים יותר, לאור הצפי לשיפור תנאי השוק בשנים הקרובות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
לירון עזריאלנט, שותפה מייסדת קרן מירון קפיטל. ניר סלקמן,
עזריאלנט. "הוא רצה שם שנשמע ישראלי. בהתחלה העלינו שמות של עצים ואיכשהו השתרבב שמו של הר מירון, שהיה היחיד ששנינו אהבנו"/ניר סלקמן

השותפה, באישי: "הקמתי את 'מירון' יחד עם דניאל רודיטי, שהינו שותף מייסד, אחרי ששנינו עבדנו ביחד בצוות ההשקעות של 'בלאמברג קפיטל'. לפני כן עבדתי בקבוצת המיזוגים והרכישות של PwC בניו יורק, ארה"ב, ולפני כן בקבוצת הPrivate Equity של ביין אנד קומפני באטלנטה ג'ורג'יה." מאז הצטרף אליהם גם השותף השלישי - גיל שי.

עזריאלנט למדה מדעי המחשב ומנהל עסקים ב-MIT, והיא הבוגרת הצעירה ביותר של תוכנית התואר השני הכפול באוניברסיטה.

הקמת הקרן החלה בעקבות פנייה שקיבלה ממגייסת ל"ניהול הונו של 'אדם חשוב'. לא הבנתי כל כך מה בדיוק רצתה המגייסת, אבל חשבתי לעצמי שאין לי מה להפסיד. לפגישה הגיע בחור צעיר שהוא נציגו של אותו משקיע, ורק בפגישה הרביעית עם נציגיו ועורכי דינו בישראל גיליתי שהמשקיע הוא בן מלוכה מאיחוד האמירויות, שלא היה עם ניסיון קודם בהשקעות".

עזריאלנט אינה חושפת את שם המשקיע, לבקשתו, אך מספרת כי "הוא רצה שם שנשמע ישראלי, ואני רציתי שם שנשמע אמריקאי. בהתחלה העלינו שמות של עצים, דוגמת סיקמור (עץ שקמה) ואקליפטוס, כי הם עצים שנפוצים בתל אביב, אבל זה ירד במהרה.

"ואיכשהו השתרבב שמו של הר מירון, שהיה היחיד ששנינו אהבנו ומצאנו כמקרין יציבות והכרה בקרן, שאז הייתה חדשה".

המלחמה בעזה אף חיזקה את יחסי שותפי הקרן הישראלים עם משקיעיהם בדובאי ועזריאלנט מספרת, כי "זכינו לדאגה רבה והתעניינות בשלומנו ושלום קרובנו מאיחוד האמירויות לאחר ה-7 באוקטובר, ויש לציין כי הקהילה העסקית שם לא דיברה עימנו מילה על פוליטיקה. לגמרי במוד של עסקים כרגיל".

ניתן לאתר את עזריאלנט כמעט כל שנה בפסטיבל המדברי ברנינג-מן, בו השתתפה 10 פעמים, 5 מהם בנבאדה ארה"ב ו-5 האחרים בישראל, כאשר באחרון שבהם השתתפה עם בתה הקטנה, כשהיא בהריון עם הבת השנייה.

האהבה לפסטיבל אולי מסבירה גם את הפיכת משרדי הקרן, הממוקמים במדרחוב נחלת בנימין בתל אביב, ביום שישי אחד בכל חודש לגלריית פופ-אפ המארחת אמנים צעירים להצגה ומכירה של יצירותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully