וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרחי שוב תקפו את לאומי בקמפיין, ובשוק מעריכים: "לאומי ייאלץ להגיב"

עודכן לאחרונה: 24.3.2024 / 20:07

המלחמה בין שני הבנקים על ההובלה בתחומי השירות והמשכנתאות מתחממת. אחרי שבמזרחי-טפחות פירסמו מודעה ארסית נגד לאומי, ההערכות הן שלאומי ישיב במהלומה פרסומית משלו

חנן פרידמן, משה לארי. מזרחי טפחות, אורן דאי, עיבוד תמונה
חנן פרידמן ומשה לארי. "לאומי נחשב לבנק שלא יוזם 'קטטות' בין מתחרים אבל הוא בהחלט מגיב, ובעוצמה, מול מי שתוקף אותו"/עיבוד תמונה, מזרחי טפחות, אורן דאי

התחרות העזה בין בנק לאומי לבין בנק מזרחי-טפחות על ההובלה בגזרת השירות ללקוחות ובגזרת המשכנתאות צפה בשנה החולפת והפכה לזירת קרב פרסומית בין שני הבנקים.

במהלך מאי האחרון התכתשו שני הבנקים במודעות ארסיות במיוחד בעיתונות. מזרחי-טפחות, באמצעות משרד הפרסום ראובני-פרידן, ירה את יריית הפתיחה למלחמה הגלויה כאשר תקף את לאומי (שעובד עם משרד הפרסום מקאן) על מודעה בנושא "סיירת מנכ"ל". הסיירת היא מוצר שירותי שהשיק לאומי כדי לשפר את השירות. יום לאחר פרסום מודעה בנושא של בנק לאומי, עם מספרו של מנכ"ל הבנק, חנן פרידמן, פרסם מזרחי מודעה לעומתית שלעגה לסיירת. לאומי לא נותר חייב ופרסם מודעות נגדיות שעקצו את מזרחי.

מאז נרשם שקט בין הצדדים, אולם נראה שכעת המלחמה מתחדשת. מנכ"ל מזרחי, משה לארי, שזכה במקום הראשון בסקר השירות של בנק ישראל, שלח מכתב לעובדיו ובו עקץ את לאומי. לארי כתב: "שנת 2023 זימנה לנו אתגרים חדשים מצד המתחרים שניסו להיכנס לזירה זו, ולהציג עצמם כנותני שירות מובילים". לאחר מכן, הציג את סקר השירות של בנק ישראל בנושא השירות. הסקר, אותו ערך בנק ישראל, הוא למעשה סקר שאותו מובילים נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון והמפקח על הבנקים דני חחיאשוילי.

אותו סקר שירות כיכב גם במודעות שפרסם מזרחי-טפחות בעיתוני סוף השבוע. מזרחי לא הסתפק רק בלפאר את עצמו על זכייתו במקום ראשון ופרסם בכל המודעות ציטוט בו נכתב: "בתחתית נמצא בנק לאומי עם ציון של 66%, ירידה של 9%".

סניף של מזרחי טפחות, ירושלים, 22.2.18. דאריו סנצ'ז/ פלאש 90, עיבוד תמונה
סניף של מזרחי טפחות. עקץ במייל לעובדים ובקמפיין/עיבוד תמונה, דאריו סנצ'ז/ פלאש 90

גורם בכיר בעולם הפרסום, שאינו עובד עם אף אחד מהבנקים, סבור שלאומי לא ישאיר את המהלומה הישירה של מזרחי ללא מענה. "בנק מזרחי יכול היה להתפאר בזכייה שלו במקום הראשון ולא להכניס ללאומי מכה בצלעות, אבל הוא לא התאפק. המתקפה הישירה נגד לאומי במודעות ענק בכל העיתונות נראית כמו מהלך מתוכנן היטב של מזרחי, אבל המשמעות כעת היא שלאומי ייאלץ להגיב".

לדברי אותו גורם מעולם הפרסום: "לאומי נחשב לבנק שלא יוזם 'קטטות' בין מתחרים אבל הוא בהחלט מגיב, ובעוצמה, מול מי שתוקף אותו. אם אני צריך ללמוד מניסיון העבר, מנהלת הפרסום של לאומי, מיטל שירן הראל, לא תשב בשקט ותמצא את הדרך להשיב למהלומה של מזרחי".

בבנק לאומי סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully