וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברה שגייסה מיליונים ומצטרפת לחממה הפודטק של שטראוס

עודכן לאחרונה: 24.3.2024 / 14:49

חברת הפודטק Day 8 סיימה לאחרונה גיוס ראשון מוצלח ומצטרפת לחממת הפודטק של שטראוס. החברה נחשבת חלוצה בתחום החלבון האלטרנטיבי המבטיח

team w leaves, חברת הפודטק DAY 8. יח"צ,
ה"גביע הקדוש" של החלבונים הצמחיים, DAY 8/יח"צ

חברת הפודטק Day 8 שנחשבת לחלוצה בתחום החלבון אלטרנטיבי, סיימה לאחרונה גיוס פרה-סיד של 2.5 מיליון שקל ותצטרף לפורטפוליו החברות של The Kitchen, חממת הפודטק של שטראוס.

המוצר של Day 8 מבוסס על חלבון רוביסקו (RuBisCO), המוכר כ"גביע הקדוש" של החלבונים הצמחיים, ונמצא בעלים ירוקים של מגוון ירקות - כמו עלי תרד, בננה, תירס ועוד רבים. על אף שרוביסקו הוא החלבון השכיח ביותר על פני כדור הארץ, עלויות הייצור הגבוהות שלו גרמו לחוסר כדאיות כלכלית ולכן הוא לא שווק באופן מסחרי עד היום.

Day 8 מציגה פתרון לסוגיה הזו בזכות גישה מהפכנית של שימוש בעלים שהם פחת של גידולים חקלאיים קיימים כחומר גלם, מה שתורם להפחתה משמעותית בהשפעה על הסביבה לעומת החלבונים הקיימים. יתרה מכך, תהליך המיצוי הייחודי מפיק מוצר בעל טעם נטרלי, מה שצפוי להביא לשימוש המוני במוצרים איכותיים על בסיס צמחי, שיכולים לתחלף חלבוני חלב וחלבונים צמחיים אחרים שנמצאים היום בשימוש נרחב.

דניאל רייזנר, מנכ"ל Day8: "אנו מעריכים כי ניתן להשתמש מדי שנה בכ-2.7 טריליון טון של עלים המהווים פסולת. למשאב העצום הזה יש פוטנציאל לייצר חלבון בכמות השווה לפי 11 מצריכת חלבון הסויה העולמית בלי להזדקק לאדמה נוספת, ועם הרבה פחות מים או אנרגיה".

אמיר זיידמן, סמנכ"ל פיתוח עסקי של The Kitchen חממת הפודטק של שטראוס: "בתעשיית המזון, רוביסקו הוא החלבון הצמחי הנחשק ביותר בשל תכונותיו הייחודיות והעובדה שהוא קיים בשפע, ולכן הוא נמצא בלב העשייה של The Kitchen מזה תקופה. כשפגשנו את Day 8 הרגשנו שהם האנשים הנכונים עם הטכנולוגיה הנכונה למימוש הפוטנציאל העסקי העצום של חלבון הרוביסקו עם ייצור מזון גלובלי באופן שמיטיב עם הסביבה".

המייסדים של day 8. יח"צ,
מייסדי Day 8, המנכ"ל דניאל רייזנר והסמנכ"לית הטכנולוגיות דנה מרום (CTO)/יח"צ

שוק החלבון האלטרנטיבי, שמוערך כיום ב-18 מיליארד דולר וצפוי להגיע ל-40 מיליארד דולר בחמש השנים הקרובות, מדגיש את הביקוש העולמי למזון עשיר בחלבון. עם זאת, התעשייה מתמודדת עם אתגרים מבחינת מכירות בעיקר בגלל הטעם והמחיר. כדי לזכות באהדת הקהל הרחב, יצרנים זקוקים לחלבונים צמחיים זולים לייצור ובעלי טעם ניטרלי.

חלבון רוביסקו בולט בין החלבונים הצמחיים בכך שהוא מציע פונקציונליות גבוהה יותר מכל חלבון אחר בייצור מוצרי מזון. בניגוד למקורות חלבון צמחיים אחרים, הוא מופק מהעלים ולא מהזרעים. הטכנולוגיה הייחודית שלDay 8 מפיקה חלבון בעל טעם נייטרלי יותר מכל חלבון אחר כיום. בנוסף, השימוש החוזר (upcycling) בעלים שאין בהם צורך, מבטל את העלות הכרוכה בגידול חומרי גלם. בטווח הארוך, עלות המוצר של D Day 8 תהיה נמוכה יותר ותוכל להחליף לחלוטין את חלבון הסויה.

מייסדי Day 8 הם סמנכ"לית הטכנולוגיות דנה מרום (CTO), והמנכ"ל דניאל רייזנר. מרום צברה מעל מ-20 שנות ניסיון בתעשייה הבינלאומית, כולל תפקיד בכיר בחברת סויה מובילה, וכמו כן הקמה של חברת בתחום קנאביס הרפואי שהונפקה. רייזנר הוא יזם סדרתי ותיק בתחום המוצרים הארוזים (CPG) כולל הובלה של חברת מוצרים טכנולוגיים גלובליים עם מכירות ב-15 מדינות לחברות קמעונאיות מהחשובות בעולם.

Day 8 הוא סטרטאפ חדש וייחודי בתעשיית החלבון האלטרנטיבי, אשר שם לו למטרה ליצור את החלבון הצמחי האולטימטיבי - טוב לסביבה, איכותי יותר ובעלות נמוכה יותר מכל חלבון אחר שנמצא בשימוש כיום. השם 8 Day נובע מן האמונה שהעולם נברא בשבעה ימים, וביום השמיני האחריות עוברת אלינו להגן עליו ולטפח אותו. המטרה הסופית היא לאפשר דור חדש של מוצרים מבוססי צמחים שיכבשו את השוק בייצור המוני, ויצרו עתיד שבו מוצרים המיטיבים עם הסביבה נגישים יותר ומועדפים על הקהל ברחבי העולם.

The Kitchen הוא חממת פודטק מבית קבוצת שטראוס ומשקיעת הון ראשוני, העוסקת באתגרי מזון גלובליים. החממה תומכת במיזמי FoodTech מבטיחים שיכולים להביא לשינוי משמעותי במערך המזון העולמי, ולהפוך אותו לפרודוקטיבי יותר, בר קיימא, בריא יותר ובעלות נמוכה יותר. עד כה, The Kitchen סייעה ל-26 חברות בפיתוח הטכנולוגיה והמוצרים שלהן ובמינוף הפעילות הגלובלית שלהן. נכון להיום חברות הפורטפוליו של The Kitchen גייסו מעל 345 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully