וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה מאיימת בהליכים וקנס על 22 חברי כיתת כוננות

25.3.2024 / 13:57

22 חברי כיתת הכוננות של המושב הצפוני שומרה גויסו למילואים כבר לפני 150 יום. כאשר הגישו בקשה למענק אכלוס הסתבר להם שהם רשומים כמי שמתארחים במלון ישרוטל: "קיבלנו תשובה שאנחנו צריכים לשלם מיידית 10,000 שקלים אחרת ייפתחו נגדנו הליכים"

יירוטים של כיפת ברזל בשמי הצפון/מערכת וואלה!

בכיתת הכוננות של מושב שומרה, ששומר על גבול לבנון - ומשם נגזר שמו, יש 22 חברים, כולם הפכו למילואימניקים מהשורה עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל. אחד מהם הוא אלדד יוגב, שבשוטף מנהל עם אמו את מתחם הצימרים "אחוזה על המים", שמושבת מאז.

ב-16 לאוקטובר, פונה היישוב למלון "גומא" של רשת ישרוטל, במושבה מגדל. אלדד העמיס את המשפחה והציוד תוך כמה שעות, הוריד אותם בפתח המלון וחזר למשמרתו עם שאר חבריו המילואימניקים. רק אחרי כמעט שבועיים, הסכים הקצין שלהם להוציא אותם לאפטרים בקבוצות קטנות, כדי שיתרעננו קצת ויראו את המשפחה.

"מכיוון שאני בתחום התיירות", הוא אומר, "העברתי לאמא רשימות מדויקות של האפטרים, מתי נכנסים ומתי יוצאים, כדי שהמלון יוכל לחייב אותנו רק על הזמן שבו שהיינו בו, סך הכל כמה ימים בכל התקופה, ולא יטענו שגרנו שם באופן קבוע. כשיצאה תכנית מענקי האכלוס, לאלה שלא שהו במלונות, הגשנו כולנו בקשה לביטוח לאומי ואחרי כמה ימים קיבלנו תשובה שהצהרנו על אכלוס שגוי ואנחנו צריכים לשלם מיידית 10,000 שקלים אחרת יפתחו נגדנו הליכים.

"כשהתקשרנו לברר מה קרה, אמרו לנו שזאת בעיה עם הדיווח של המלון ואנחנו צריכים לפנות אליהם. נסעתי לגומא. התברר שישרוטל חייבו אותנו על כל התקופה, למרות שהיתה להם רשימה מפורטת של מתי נכנסנו ומתי יצאו, אבל כשביקשנו מהם לתקן את זה, הם סירבו בתוקף".

כיתת הכוננות של היישוב הצפוני שומרה. באדיבות המצולמים
חברי כיתת הכוננות. "הם לקחו את ספחי תעודת הזהות ורשמו את כולם כאורחים. כשפנינו למנהל המלון הוא אמר שזאת מדיניות הרשת, ואין מה לעשות"/באדיבות המצולמים

לדברי יוגב, "התברר שהם לקחו את ספחי תעודת הזהות של מי שעשה צ'ק אין, ורשמו את כולם כאורחים. ככה יצא שאדם שחי בכלל בחו"ל, נרשם כאורח במשך 81, חקלאי, שהמשפחה במלון והוא מעדיף לגור אצל הוריו, נחשב לאורח, למרות שכף רגלו לא דרכה שם. כשפנינו למנהל המלון הוא אמר שזאת מדיניות הרשת, ואין מה לעשות, אבל אנחנו לא מוכנים לוותר. אנחנו לא אשמים שאנחנו במילואים כבר 150 ימים על הגבול.

"לפי החשבון שעשינו, המלון קיבל יותר מ-200,000 שקל על חשבוננו, למרות שיש לו הצהרה מדויקת מתי נכנסנו ומתי יצאנו. שלא לדבר על זה, שהצהרנו גם על יציאה לפני שתיים בצהריים, והם מחייבים על יום נוסף, כאילו יצאנו למחרת. כל דבר כזה זה כסף למדינה. מוציא מהדעת שמתחשבנים איתנו, כאילו באנו לרמות מישהו, כשמי שעשה את הטעות ולא מוכן להודות בה, זאת רשת ישרוטל".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מישרוטל נמסר בתגובה: "הנושא נמצא בטיפול עם משרד התיירות. אנחנו בטוחים שיימצא פתרון בימים הקרובים".

תגובת משרד התיירות: "משרד התיירות סייע לפתור אלפי מחלוקות בין מלונות למפונים. אנו מודעים לפער שנותר, ועומדים על כך שכל חייל ואיש מילואים יקבל את מה שמגיע לו. במסגרת זו, אנו פועלים השיתוף עם משרד האוצר, הביטוח הלאומי והמלונות, למציאת פתרון לנושא, שצפוי להתקבל בתקופה הקרובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully