וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טניה סירקוביץ' מונתה לאוצרת ראשית לאגף לאמניות במוזיאון ישראל

26.3.2024 / 11:18

סירקוביץ' החלה לעבוד במוזיאון ישראל באמצע שנות התשעים ומאז מילאה שורת תפקידים; בתפקידה האחרון משמשת אוצרת בכירה ומנהלת המחלקה לרישומים והדפסים

טניה סירקוביץ. עפרית רוזנברג,
טניה סירקוביץ/עפרית רוזנברג

מוזיאון ישראל בירושלים מודיע היום (ג', 26.03) על מינויה של טניה סירקוביץ' לתפקיד האוצרת הראשית לאגף לאמנויות. סירקוביץ', החלה את דרכה המקצועית במוזיאון ישראל ב-1995, כמדריכת נוער ומבוגרים באגף הנוער. היא הצטרפה לאגף לאמנויות בשנת 2003 וטיפלה באוסף ליפשיץ ואף אצרה את תצוגת הקבע של האוסף. בשנת 2012 מונתה לאוצרת ומנהלת המחלקה לרישומים והדפסים של המוזיאון, תפקיד אותו תמשיך למלא במקביל לתפקידה החדש. בשנות כהונתה, רכשה עבור המחלקה רכישות בינלאומיות וישראליות חשובות, פעלה בשיתוף עם קבוצת הרכישה "כאן עכשיו" לרכישת אמנות ישראלית וקידמה מתנות חשובות למחלקה.

בין התערוכות הרבות שאצרה: חדר משלה (2007); הוצאו מהקשרם: אמנות איברי הגוף (2013); דירר וחברים (2015); פיקאסו מחוץ לקווים (2016); הניצחון על השמש: גלגולו של האוונגרד הרוסי (2018); ו-מפיקאסו עד קנטרידג': חגיגה על נייר (2021). סירקוביץ' אחראית על פרויקטים ושיתופי פעולה מוזיאליים, בניהם הפרויקט המתוכנן עם מוזיאון אלברטינה בווינה.

לסירקוביץ' תואר ראשון בתולדות האמנות, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה מהאוניברסיטה העברית, ותואר שני בתולדות האמנות, אף הוא מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

מנהלת מוזיאון ישראל, סוזן לנדאו: "אנו גאים ושמחים על בחירתה של טניה לתפקיד האוצרת הראשית של האגף לאמניות במוזיאון. טניה בעלת יכולות ניהוליות מהמעלה הראשונה, וזאת לצד כישוריה האוצרותיים המצוינים. ניסיונה רב השנים, החזון האוצרותי שלה והעובדה כי צמחה במוזיאון ישראל והיא חלק מה-DNA הייחודי שלו כבר שלושה עשורים, הופכים אותה לבחירה מצוינת. אני בטוחה כי בימים מורכבים אלה כישוריה המיוחדים יסייעו לנו להביא את האגף והמוזיאון לגבהים והישגים חדשים ואני רוצה לאחל לה הצלחה רבה".

"אני גאה ונרגשת להיכנס לתפקיד האוצרת הראשית של האגף לאמנויות במוזיאון ישראל", אומרת היום סירקוביץ'. "אני שמחה להמשיך לעבוד עם קולגות שאני מעריכה ומכבדת באגף המיוחד והמקצועי שלנו. תודה מעומק לבי לסוזן לנדאו, לאווה מדז'יבוז'-לוי ולוועדת האיתור על הבעת האמון".

  • עוד באותו נושא:
  • מינויים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully