וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה בלבד לאחר השקתה: אלקטרה מתכוונת לסגור את רשת סבן אילבן

עודכן לאחרונה: 26.3.2024 / 12:58

לפי דיווחי חברת אלקטרה החברה החלה ב"צעדים לסגירה משמעותית של הפעילות". כן נבחנת האפשרות להכניס משקיע חדש

פרצו לחנות אחרי מסיבה - והשחיתו את הרכוש/דניאל עמרם

שנה וחודשיים לאחר שהושקה, רשת אלקטרה פועלת לסגירת רשת חנויות הנוחות סבן אילבן. לפי דוחות חברת אלקטרה שפורסמו הבוקר, רשת סבן אילבן הפסידה 68 מיליון שקל ב-2023, כאשר בסכום זה נכללים 43 מיליון שקל שהם הוצאות רה-ארגון, אשר מיוחסות לסגירת חלק מהסניפים וכוונה לסגירה של נוספים. בסך הכל הכניסה השנה הרשת 17 מיליון קל והפסידה 23 מיליון, 8.5 מהם ברבעון הרביעי.

לפי הדיווח של אלקטרה, "בתקופת הדוח בחנה החברה מחדש את המודל העסקי של הפעלת חנויות תחת המותג סבן אילבן. כפועל יוצא, החלה החברה, במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2023, לצד בחינת אפשרות להכנסת משקיע לפעילות, בפעולות לסגירה משמעותית של הפעילות".

לקוחות סקרניים מבקרים בסניף הראשון של סבן אילבן ביום הפתיחה. יח"צ,
יום פתיחת הסניף בדיזינגוף סנטר. אלקטרה קיוותה לפתוח עשרות חנויות ב-3 שנים/יח"צ

אלקטרה נערכה להשקה של עשרות סניפים של סבן אילבן בתקופה של 3 שנים, אך בפועל נפתחו רק עשר חנויות, ששתיים מהן כבר נסגרו: "בתקופת הדוח סגרה החברה שני סניפים, וכן פועלת לצמצום וסגירת סניפים נוספים", דווח.

אלקטרה קיוותה כי סבן אילבן תעשה חיל בישראל, כאשר ב-2021 חתמה על הסכם שהקנה לה את הזיכיון לרשת ל-20 שנה, עם אפשרות הארכה ל-50 שנה. הסכם הזכיינות כולל תשלום של סכום ראשוני וכן תשלומים חודשיים שישולמו כשיעור מתוך סך ההכנסות של פעילות הזיכיון בישראל.

הסבן אילבן הוקמה בשנת 1927 בדאלאס, ארה"ב, והיא רשת חנויות הנוחות הגדולה ביותר עולם אשר מפעילה כ-83 אלף סניפים ב-19 מדינות שונות. היא נחשבת גם לרשת הקמעונאות הגדולה בעולם מבחינת מספר סניפיה.

במסגרת הבאת הרשת לארץ ולקהל המקומי עבר הקונספט של הרשת לא מעט התאמות כדי לדייק את הטעמים, הצרכים וההרגלים לצרכן הישראלי. מגוון המוצרים שנמכרו בסבן אילבן כולל כאלפיים מוצרים מקטגוריות שונות, סוג של שילוב בין מינימרקט לבית מרקחת ומזון מהיר בהגשה עצמית.

  • עוד באותו נושא:
  • אלקטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully