וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאללה יאללה תסתמו כבר את הפה. בכנסת יוצאים לחופש

עודכן לאחרונה: 26.3.2024 / 14:30

ה"יאללה יאללה", הוא ההמשך של "את משעממת אותנו" וגם של "למי רע פה?" - מפגן ניתוק נוסף של ממשלה שעבורה כולנו בכיינים ומפונקים. תודה על הכנות פינדרוס, תיהנה בחופש

עימות עם משפחות החטופים בכנסת: "יאללה יאללה תגיד לאמא שלך"/ערוץ הכנסת

לעתים רגע אחד מזקק לתוכו משמעות כבדה ממשקלו הסגולי בזמן. כזה היה הרגע, בו ח"כ יצחק פינדרוס, מדגל התורה, פתח את פיו וירק את שתי המילים, "יאללה יאללה" לכיוונו של חן אביגדורי, שאשתו ובתו נחטפו לעזה ושבו הביתה בעסקת השבויים הראשונה. הבחירה שלו להשתמש דווקא בביטוי הזה, לא רק מעידה על פינדרוס עצמו, כאדם חסר חמלה, אלא על הניתוק של הפוליטיקאים והממשלה ממה שקורה סביבם, מה-7 באוקטובר.

"יאללה יאללה", אומר מי שרוצה להביע זלזול עמוק במישהו אחר, כי אין לו שום ערך בעיניו, והמהדרין מוסיפים גם את "חפש מי ינענע אותך", כדי שהמסר יועבר במלואו. את הסלנג הזה נהוג לשלוף בעתות רתחה, נגד מישהו שלא בא לך טוב, או סתם אין לך סבלנות לשמוע את השטויות המיותרות שלו. לא בדיון בוועדת הכנסת.

בואו נודה על האמת. ה"יאללה יאללה" של פינדרוס לא מקרי. הוא ה"את משעממת אותי החדש", התחושה החמוצה שנושאים איתם אזרחי מדינת ישראל כבר חצי שנה, כשהם פוגשים ברשויות.

יושבים פוליטיקאים לדון ביציאתם לפגרת הפסח, עליה הם מגינים בחירוף נפש, מתוך הצורך העמוק במנוחה אחרי המחדל האיום שקרה במשמרת שלהם, מולם בוכים בני משפחות החטופים על יקיריהם שהפכו לקליפות אדם, ומה שעובר לפינדרוס בראש זה "תזגזגו לי מהעיניים כבר נודניקים", כשאביגדורי מתחנן ממש, שימשיכו לעבוד ולא רק יצטלמו.

״האיום של פינדרוס״, ראיון בתכנית ״אנשים״ עם נסלי ברדה. צילום מסך, צילום מסך
פינדרוס. "יאללה יאללה" אומר מי שרוצה להביע זלזול עמוק במישהו אחר, כי אין לו שום ערך בעיניו/צילום מסך, צילום מסך

"יאללה יאללה" אומרת הממשלה ל-80,000 המפונים מהצפון. מה אתם מבלבלים לנו את המוח. איך אמר גולדקנופף? למי רע פה? מה רע לכם? נתנו לכם לגור במלון כבר חצי שנה, בוננזה שאנשים מוכנים לעשות הכל בשבילה, אז מה אתם מתלוננים? שבו שם, תסתמו את הפה, ואל תציקו לנו עם בקשות לכסף כדי לשקם את הריסות הבתים שלכם על הגבול. ואם אין לכם איפה לעשות את הסדר, לא נורא. תפתחו שימורים בחדר שלכם, ותאכלו על השידה מתחת לטלוויזיה.

"יאללה יאללה", אומרים השרים למילואימניקים, ורצים להצביע על חוק גיוס, שיהפוך אותם לאנשי קבע, בלי השכר הגבוה, ולעניים מרודים. מה אתם מייללים כל הזמן? תגידו תודה שאתם משרתים בצבא הגנה לישראל. עם הנצח גדול מכל דבר אחר, גם מהמשפחה וגם מהעסק. זאת הסיבה שאנחנו מתכננים את הנופש בברצלונה באפריל, כדי שיהיה לנו כוח לחזור ולהמשיך לא לנהל פה את המדינה.

גם העצמאים מקבלים את ה"יאללה יאללה" שלהם מהרשויות. תמיד מתלוננים שאין כסף, לא גומרים את החודש ורוצים עוד פיצויים. הרי מדובר בערימת רמאים שרוצה לדפוק את המדינה, ולכן צריך לבדוק אותה בזכוכית מגדלת. כן, גם את הבעלים של הצימר שמשקיף על הרי לבנון והעבודה שלו ירדה ממאה לאפס. בטח הוא מנסה לעשות עלינו סיבוב.

תושבי שדרות חטפו אתמול לאורך היום ה"יאללה יאללה" שלהם בפנים, כשבבוקר דווח על חשש לחדירת מחבלים, שהכניסה חלק מהם להתקף חרדה חריף, שהתגבר כשנפלו טילים על העיר בלילה. הם יכולים להרגיש את אדי הזלזול החריפים באפם, כשהם בודקים את חשבונות הבנק שלהם ורואים שהמענקים שהובטחו להם, כשהכריחו אותם לחזור הביתה בלי ביטחון, עדיין לא נכנסו לשם.

פינדרוס לא אשם. להיפך. צריך להגיד לו תודה על הכנות. הוא אמר את מה שחבריו למשכן ולממשלה מרגישים עמוק בפנים. רק שמי שמזלזל באחרים, יתחנן שמישהו יתייחס אליו בכבוד כשימצא את עצמו יושב בבית. איך ענה לו אביגדורי? "יאללה יאללה תגיד לאמא שלך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully