וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הביטחוניסטים: "הכניסה לרפיח תביא ההכרעה"

27.3.2024 / 10:29

תא"ל במיל' אמיר אביבי התייחס בוועידה הכלכלית של מעריב ללחימה ברצועה, העימות עם ארה"ב ופעולות הארגון ברחבי העולם במטרה לחזק את ההסברה הישראלית

אמיר אביבי בוועידה הכלכלית. צילום מסך, צילום מסך
אמיר אביבי בוועידה הכלכלית/צילום מסך, צילום מסך

יו"ר הביטחוניסטים, תא"ל במיל' אמיר אביבי, שוחח היום (שלישי) בוועידה הכלכלית של מעריב, בחסות בנק לאומי, עם הכתבת המדינית של מעריב, אנה ברסקי, והעריך כי כניסה לרפיח תוביל למטרה הנכספת: "שטח הרצועה אינו אינסופי, וכל ההנהגה מתחבאת שם כרגע".

אביבי אומר כי "הכניסה לרפיח תביא את ההכרעה, זה לא אומר שלא יהיה תאי טרור. ניקוי השטח ייקח הרבה מאוד זמן". הוא דחה את ההצעה של ח"כ יאיר גולן להיפרדות מלאה מעזה. "היפרדות משמעותה השמדת מדינת ישראל, אי אפשר לשלוט רק צבאית, אנחנו צריכים חופש פעולה מלא".

הוא התייחס לעימות מול האמריקאים סביב סוגיית רפיח והתגובה הישראלית. "זה ברור שזה שהאמריקאים לא הטילו וטו זה בעיה מאוד גדולה. זה בכלל לא מפתיע שתגובת החמאס היא לעצור את השיחות, כי הוא מבין שהזמן משחק לטובתו. זה צריך להיות הפוך, חמאס אמור להבין שהזמן נגדו ושהוא בדרך להתמוטטות, ולכן כדאי לו לעצור כמו שהיה בהתחלה. לכן, הביקורת הישראלית במקומה, אך אני לא בטוח שההחלטה לא לשלוח נציגים ישראלים לשיחות היא החלטה נכונה".

על התקרית הלא נעימה עם נציגת מחלקת המדינה האמריקאית אמר כי "יש לנו תומכים רבים בעולם. באיחוד האירופי הובלנו עם קבוצה גדולה של חברי פרלמנט את ההחלטה שלא תהיה הפסקת לחימה עד הפלת חמאס והחזרת החטופים. השיח עם מחלקת המדינה הלך כמצופה, עד שהיא האשימה את ישראל בהתעללות מינית בנשים פלסטיניות כנקמה על ה-7 באוקטובר", הדגיש אביבי, " זה הימם אותי. שאלתי איפה זה בא והיא אמרה שאמרו את זה באו"ם. הם טענה שהוצגו הוכחות, דבר שלא היה ולא נברא. אני לא מוכן לקבל אמירה כזו מנציג רשמי. בניגוד לכל הפגישות שקיימנו ולא הוצאנו מהם כלום במשך השנים, כאן החלטתי להוציא את זה לתקשורת כי זה קו אדום שאסור לחצות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully