וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זרק חצי מיליארד דולר למזבלה - עכשיו מגיעה התביעה

עודכן לאחרונה: 27.3.2024 / 12:42

ג'יימס האולס כרה בעצמו 7,500 מטבעות ביטקוין אך הפסיק כי חברתו התלוננה שהתהליך מרעיש. לפני יותר מעשור זרק בטעות את הכונן לזבל, כעת הוא תובע את העירייה בדרישה שתאפשר לו לחפש אותו. העירייה מסרבת בתוקף גם אחרי שהוצע לה לקבל רבע מהמטבעות האבודים

בווידאו: תחנת כוח הופעלה מחדש כדי לכרות ביטקוין/זווית

אוצר ביטקוין במזבלה: מומחה מחשבים בריטי בשם ג'יימס האולס פועל בתקיפות כדי להחזיר את הון עתק שאבד לו ככל הנראה לנצח.

עוד בימיו המוקדמים של ביטקוין, האולס כרה 7,500 מטבעות בעצמו כתחביב, כשביטקוין היה רק כלי משחק ספקולטיבי עבור טכנולוגים.

האולס, הסביר שהפסיק את הכרייה כאשר חברתו התלוננה על הרעש מהמחשב הנייד ועל החום שהוא מייצר כדי לכרות את אותם מטבעות. בהתחלה, לאחר שהמחשב הפך ללא פעיל, שמר האולס על הכונן הקשיח, אך לאחר מספר שנים, השליך אותו סופית.

בימים אלו, האולס, מגיש תביעה לבית המשפט כנגד עיריית ניופורט בניסיון לקבל אישור לחיפוש באתר פסולת עירוני, שם הוא מאמין שהושלך הכונן הקשיח שמכיל 7,500 מטבעות ביטקוין, שכיום שווים יותר מחצי מיליארד דולר.

המטבעות הדיגיטליים, נכון להיום, מוערכים בשווי של למעלה מ-525 מיליון דולר, האולס, שצופה שערך המטבעות ימשיך לעלות עד סוף השנה. טוען כי הוא רוצה הזדמנות לנסות ולאתר את המטבעות האבודים.

James Howells. צילום מסך, צילום מסך
האולס. "הם רוצים שאלך ואשכח מזה, אבל איך אפשר? למה שאוותר?"/צילום מסך, צילום מסך

"יש מומחים שחושבים שהמחיר יגיע ל-250,000 דולר למטבע עד סוף השנה,"אמר האולס ל-Daily Mail. "זה יעלה את שווי הכונן הקשיח שלי ל-1.5 מיליארד ליש"ט (1.9 מיליארד דולר בקירוב). העירייה אולי שמחה להשאיר את זה באתר פסולת, אבל אני לא. הם רוצים שאלך ואשכח מזה, אבל איך אפשר? למה שאוותר? כל מה שאני רוצה זה הזדמנות לקבל בחזרה את הרכוש שלי".

התביעה המשפטית היא שיאו של סכסוך מתמשך בין האולס לבין עיריית ניופורט. בספטמבר 2023, הציע האולס לעירייה פיצוי בשווי של 25% מערך מטבעות הביטקוין האבודים, בתמורה לאישור חיפוש, אך העירייה סירבה. סירוב זה, לצד חוסר הנכונות של העירייה לדון בנושא, הובילו את האולס לתבוע אותה.

לפי דיווחים שונים, קבוצת משקיעי קרנות גידור תומכת בתביעה לצד האולס. המשקיעים, צפויים לקבל חלק ממטבעות הביטקוין שאבדו אם וכאשר האולס יצליח לאתר אותם. בנוסף למימון התביעה, גייסו משקיעי הקרנות צוות מומחים לחיפוש ולשחזור נתונים.

בעבר, עיריית ניופורט דחתה את בקשתו של האולס לחפור באתר הפסולת, בטענה לפגיעה סביבתית אפשרית. העירייה, שמדגישה את מחויבותה לתושבי ניופורט, סירבה להגיב על הנושא.

האולס הוא לא האדם היחיד שחווה את הכאב של הפסד כספי גדול כזה. בדיוק כמוהו, ישנם סיפורים דומים, של אנשים שכרו או החזיקו כמות גדולה מאוד של מטבעות ביטקוין, ובתום לב, השליכו או איבדו את המפתחות הפרטיים, המהווים את הדרך היחידה לגשת אל אותם מטבעות.

מקרים אלה ואחרים היוו השראה למחקרים והערכות, כי כיום, ישנם בסביבות ה-4 מיליון ביטקוין אבודים. אותם מטבעות עדיין קיימים ונמצאים במחזור הכולל, אך לא ניתן לגשת אליהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully