וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות בוול סטריט עקב דיווחים על הצלחות ארה"ב בעיראק

יהודה שויצר

23.3.2003 / 0:02

הדאו ג'ונס עלה ב-2.8%; הנאסד"ק סיים בעלייה של 1.35%; מחירי הנפט הגולמי נפלו רקע דיווחים שהכוחות כבשו שניים משדות הנפט הגדולים בעיראק

עליות השערים בוול סטריט התחזקו לקראת תום המסחר והמדדים סגרו את השבוע בעלייה חדה. דיווחים על הצלחות צבא ארה"ב במערכה העיראקית הובילו את הדאו ג'ונס, שזינק בשבעת ימי המסחר הקודמים בלמעלה מ-12%, לעלייה של 2.8%. הנאסד"ק סיים בעלייה של 1.35%.

מחירי הנפט הגולמי נפלו זה יום מסחר שביעי ברציפות על רקע דיווחים כי כוחות הקואליציה כבשו שניים משדות הנפט הגדולים בעיראק ללא נזק ממשי לשדות. הודעה זו הרגיעה חששות רבים כי המלחמה צפויה לפגוע בתפוקת הנפט הסדירה מעיראק עם תום המלחמה. מחירי הנפט ירדו ב-5.5% ל-26.6 דולר לחבית, והשלימו ירידה של 30% בתשעת הימים האחרונים. ראש הכוחות הבריטיים, האדמירל מייקל בוייס, אמר כי רק שבע בארות נפט בשדה רומליה בפאתי בצרה עולים באש, ולא 30 כפי שדווח בתחילה. מצבא ארה"ב נמסר כי רוב שדות הנפט של עיראק מאובטחים על ידי כוחות הקואליציה עם נזק מזערי. בשדה הנפט רומליה מצויים כ-600 בארות נפט ובשדה כרכוך, אותו כבש צבא ארה"ב, מצויים כ-330 בארות.

בשורה מדאיגה הגיעה עם זאת מכיוון נתוני המקרו: מדד המחירים לצרכן בארה"ב זינק בחודש פברואר ב-0.6%, שיא של שנתיים שעלה על התחזיות, בשל עלייה חדה של 5.9% במחירי האנרגיה. עם זאת, בניכוי רכיבי המזון והאנרגיה עלה מדד הליבה ב-0.1% בלבד, פחות מן התחזיות.

ליברטי מדיה (סימול L), תאגיד המדיה של ג'ון מלון, מתכנן לגייס עד 1.75 מיליארד דולר באמצעות מכירת אג"ח להמרה למניות AOL-טיים וורנר (AOL:NYSE). הכספים יוכלו לסייע לליברטי להשלים את אחת הרכישות בהן גילתה עניין - בין היתר, רכישת קמעונאית מוצרי הבית QVC, חברת הלוויין DirecTV, או נכסי הבידור של תאגיד ויוונדי-יוניברסל. AOL איבדה בתגובה 0.1%, ליברטי עלתה ב-5%.

EDS (סימול EDS), חברת שירותי המחשב השנייה בגודלה בעולם, הודיעה על הדחתו של המנכ"ל דיק בראון במייקל ג'ורדן, לאחר שמנייתה צנחה ב-75% בשנה האחרונה, הכנסותיה קפאו ורשות ניירות ערך פתחה בחקירה רשמית כנגדה. דויטשה בנק העלה בעקבות ההודעה את המלצתו למניה מ"מכירה" ל"החזק". מנייתה זינקה ב-11.8% במחזור כבד.

חברות החומרה והתוכנה הגדולות, שטענו שההיערכות למלחמה בעיראק פוגעת בעסקיהן, רשמו עליות שערים על רקע הישגי כוחות הקואליציה. מיקרוסופט, חברת התוכנה הגדולה בעולם, עלתה ב-1%; אינטל ענקית מגזר השבבים, הוסיפה כ-3.5%.

יצרנית מחשבי כף היד פאלם (סימול PALM) השילה 4.8% לאחר שדיווחה אתמול על הפסד של 172.3 מיליון דולר ברבעון הפיננסי השלישי ומכירותיה קטנו רבעון שני ברציפות. בנוסף, שבה החברה ופיטרה עובדים.

מניות יצרנית השבבים מיקרוטון (סימול TUNE) נסקו ב-44% לאחר שהחברה זכתה בתביעה על פטנט בארה"ב. חבר מושבעים בבית המשפט המחוזי בטקסס מצא את ברודקום אשמה בהפרת זכויות פטנט שיש לחברת מיקרוטון על tuner-receivers.

בתוך שלושים יום אמור להתכנס בית המשפט על מנת לדון בפיצויים שתיאלץ ברודקום להעביר לחברה, על כך שהפרה את הזכויות על פטנט זה במשך שנתיים. ברודקום ירדה ב-0.25%.

קרניבל (סימול CCL), חברת שיט התענוגות הגדולה בעולם הנמצאת בבעלות מיקי אריסון, דיווחה על ירידה ברווחיה ברבעון הפיסקלי הראשון ל-126.9 מיליון דולר, 22 סנט למניה. ברבעון המקביל רשמה החברה רווח של 129.6 מיליון דולר. למרות הירידה, רווחי החברה היון גבוהים מתחזיות האנליסטים. הכנסות החברה עלו ב-14% ל-1.03 מיליארד דולר. מניות החברה עלו ב-8.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully