וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפור של משכנתא: איך הופכים את תהליך נטילת משכנתא לקל ופשוט

בשיתוף mashkanta-story

31.3.2024 / 12:09

זוגות המתכוונים לרכוש דירה משלהם בפעם הראשונה בחייהם, מוצאים את עצמם לא פעם מבוהלים מול גודל ומשמעות הצעד שהם בחרו לעשות, ובאופן ספציפי מול הצורך לפנות לבנק או לגורם חוץ בנקאי ולבקש משכנתא שתעזור להם להשלים את סכום הרכישה

זוג צעיר רוכש דירה. pexels,
בשביל לקחת משכנתא משתלמת, בין אם זה מבחינת הקרן ובין אם זה מבחינת הריביות, צריך לעבוד בשלבים/pexels

ערכו של נכס, כידוע, יכול להגיע לסכומים של מאות אלפי שקלים ואף מעבר לכך. לכן, מרבית האנשים צריכים לקחת משכנתא, אשר ביחד עם ההון העצמי שחסכו במהלך השנים, יאפשר להם לבצע את הרכישה. המשכנתא באופן מקסימאלי, מכסה 75% מערך הנכס, ולרוב ההחזר שלה מתבצע לאורך שנים ארוכות, לעיתים אפילו 10 ו-15 שנה. לצד החזר הסכום שהלווה (הקרן), הרי שיש גם להחזיר את הריבית שנוצרה במהלך הזמן.

על מנת להפוך את התהליך לפשוט וקל יותר, רצוי להיעזר בחברה כמו "סיפור של משכנתא", דרכה ניתן לקבל ייעוץ משכנתאות, ללמוד על מושגים בתחום, להכיר כלים שיכולים לשרת את הלווים בתהליך הרכישה ועוד. סיפור של משכנתא עובדים למען הלקוחות שלהם ומשרתים אך ורק את האינטרס שלהם, במטרה לעזור להם לקבל משכנתא בתנאים הטובים ביותר.

איך לוקחים משכנתא בצורה חכמה?

בשביל לקחת משכנתא משתלמת, בין אם זה מבחינת הקרן ובין אם זה מבחינת הריביות, צריך לעבוד בשלבים, כך אפשר לדעת בצורה ברורה, מה ההון העצמי העומד לרשות הזוג ומה הסכום שהוא צריך להשלים על מנת לרכוש את הנכס.

בשלב הראשון, יש לבחון מה הן היכולות הקיימות, קרי מה גובה ההון העצמי, מאילו מקורות, חוץ מגופים פיננסים, ניתן לקחת להלוות כסף, למשל הורים, בני משפחה, חברים. האם יש תוכניות ומוצרים פיננסיים, נכסים או דברים אחרים שניתן לממש ולהרוויח מהם.

בשלב השני, כשכל המידע נמצא על השולחן, מדויק וזמין, אז אפשר לדעת איזו משכנתא צריך לקחת. זאת כמובן בהתאם לאופי וערך הנכס שרוצים לרכוש. הרבה פעמים הפנייה לבנק או לגורם אחר לבקש משכנתא מתבצעת רק אחרי שכבר יש חוזה מכירה, ברור מה הנכס שרוצים לקנות ובאילו סכומים מדובר.

בשלב השלישי, אפשר לבחון את האופציות השונות שהבנק מציע וכן אפשר להשתמש בעזרה של אנשי מקצוע בשביל לבחון תמהילי משכנתא ואופציות אחרות בשביל לבקש את המסלול האופטימאלי. זה שיהיה ניתן להשתמש בו ולבצע את ההחזרים החודשיים שלו מבלי שזה יפגע בשום צורה שהיא בצרכים היומיומיים ולא ישפיע מהותית על חשבון ההוצאות החודשי.

חשוב להדגיש, דרך הייעוץ המקצועי שמקבלים בחברת "סיפור של משכנתא" ניתן לקבל הרבה מאוד מידע שלא קיים במקומות אחרים, זמינים, אפשר יהיה ללמוד היטב את הנושא, ולא פחות חשוב, יהיה ניתן לבצע השוואות בין בנקים ומסלולים שונים, כך ניתן לבצע את הבחירה הנכונה והטובה ביותר לנטילת משכנתא, שתאפשר רכישת נכס, מבלי שזה יפגע באיכות החיים.

בשיתוף mashkanta-story
  • עוד באותו נושא:
  • משכנתא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully