וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים במשק קוראים להוציא את נתניהו לנבצרות: "בעל אינטרס אישי בהימשכות המלחמה"

עודכן לאחרונה: 28.3.2024 / 14:05

יותר מ-50 בכירים במשק, באקדמיה ויוצאי מערכת הביטחון קוראים להוציא את נתניהו לנבצרות: "הוכיח כי הוא מעדיף את טובתו האישית על פני טובת המדינה. הציבור צריך לדעת כי השיקולים לגבי עסקת החטופים וההקרבה העצומה במלחמה חיוניים. מצפים מהיועמ"שית לפסול כהונתו"

משפחות החיילים החטופים ייפגשו עם נתניהו: "ביקשו מאיתנו לשתוק, הפחידו אותנו"/מטה החטופים

למעלה מ-50 בכירים בעולם העסקי, באקדמיה, בהייטק ויוצאי מערכת הביטחון יוצאים בקריאה חריפה להוצאת ראש הממשלה נתניהו לנבצרות מיידית בשל ניגוד עניינים ואינטרס אישי שלו בהימשכות המלחמה.

הבכירים חתמו על קריאה ליועמ"שית להוציא את נתניהו לנבצרות לאלתר בהתאם לחוק יסוד: הממשלה, וקראו לבית המשפט לפסוק בעניין ללא עיכובים: "עניין של חיים ומוות"

לפי הקריאה, "אנו, החתומים מטה, מביעים אי-אמון בכשירותו וביכולתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להנהיג את ישראל בהכרעות כבדות המשקל סביב המשך המלחמה ולקראת היום שאחריה. זאת, לנוכח היותו של נתניהו שקוע עד צוואר בניגודי עניינים בין חובתו לפעול למען טובת המדינה לבין האינטרס האישי שלו בהימשכות המלחמה כדי לדחות את משפטו הפלילי ולהימלט מאימת הדין.

"אזרחי ישראל החיים במציאות מדממת כבר קרוב לחצי שנה זכאים להיות בטוחים כי ההחלטות לגבי העסקה שעל הפרק ולגבי המלחמה מתקבלות אך ורק על סמך שיקולים עניינים לטובת המדינה וללא חשש למעורבות של שיקולים אישיים. איננו נוקטים בעמדה זו או אחרת בסוגיות השונות, מה שחשוב לנו זה תהליך קבלת ההחלטות".

במסמך מפורט כיצד "בשתי הזדמנויות לפחות ביקש באחרונה נתניהו מבית המשפט להאט ולהשהות את ניהול משפטו, ותוך שהוא עושה שימוש במלחמה כהצדקה לבקשותיו. המלחמה צפויה להוביל בהכרח גם לדחיית החקירה הנגדית של נתניהו מעל דוכן העדים, אשר תוכננה לחודשים הקרובים. התנהלות זו מלמדת, כי נתניהו אינו חדל מללהטט בין תפקידו הציבורי, כמי שעומד בראש הממשלה ובראש קבינט המלחמה, לבין קידום האינטרס האישי שלו בעיכוב, דחייה ומיסמוס המשפט הפלילי שבו הוא עומד לדין בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו. צילום: נמרוד קליקמן, עיבוד תמונה
נתניהו. "אינו חדל מללהטט בין תפקידו הציבורי לבין קידום האינטרס האישי שלו"/עיבוד תמונה, צילום: נמרוד קליקמן

עוד נכתב כי "אנו ניצבים בפני צומת גורלי בניהול המלחמה ובהבטחת עתידה וחוסנה של מדינת ישראל אחרי ה-7 באוקטובר. ברגע קריטי זה, הציבור - ואנחנו בתוכו - אינו נותן אמון בראש ממשלה המצוי בניגודי עניינים כה חריפים, ואשר הוכיח כי הוא מעדיף לא אחת את טובתו האישית בדחיית המשפט על פני טובת המדינה. הסדר ניגוד עניינים, מהסוג המגביל כיום את מעורבותו של נתניהו במערכת המשפט ואכיפת החוק, איננו פתרון ישים במצב הנוכחי, שכן ברור כי לא ניתן למנוע או להגביל את מעורבותו כראש הממשלה בניהול היום-יומי והשוטף של מערכה רב-זירתית, וכאשר הוא העומד בראש קבינט המלחמה ומקבל החלטות גורליות על חיי אדם, כולל על חייהם של חיילים, אזרחים, חטופים וחטופות ועל עתידה של מדינת ישראל.

"אמון הציבור בקברניט הוא קריטי כדי שהציבור הישראלי כולו ידע, כי השיקולים לגבי עסקת החטופים וההקרבה העצומה הנדרשת במלחמה הם חיוניים - ואין שום חשש שיש משקל כלשהו לאינטרסים אישיים של נאשם בפלילים, המנצל את המצב לדחיית משפטו".

הבכירים קוראים ליועמ"שית גלי בהרב מיארה לפעול באופן מיידי: "אין מנוס מיציאתו לאלתר של ראש הממשלה לנבצרות. על נתניהו לפנות את מקומו למנהיגה או למנהיג שיהנו מאמון הציבור בנקיון כפיהם, בטוהר מידותיהם ובהיותם חפים מניגודי עניינים. ככל שנתניהו לא ייעשה כן מרצונו בתוך ימים ספורים, אנו מצפים מהיועצת המשפטית לממשלה לפסול את כהונתו בשל ניגוד העניינים או להורות על נבצרות נתניהו מלהמשיך ולמלא את תפקיד ראש הממשלה עד תום מצב ניגוד העניינים בהתאם לחוק-יסוד: הממשלה. במידה והדבר יובא לפתחו של בית המשפט העליון אנו מצפים מבית המשפט לפסוק בעניין ללא כל עיכובים מיותרים מכיוון שזהו עניין של חיים ומוות".

בין החותמים על המכתב ניתן למצוא את יזמי ההייטק דב מורן, ינקי מרגלית, יהודה ודיתה ברוניצקי חתני פרס ישראל לתעשייה` הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, אלוף במיל' נמרוד שפר, אלוף במיל' גיא צור, תא"ל במיל' גיורא ענבר, תא"ל במיל' רון כתרי, תא"ל במיל' עופר לפידות, תא"ל במיל' חיים גופן, אל"מ במיל' יוסי לנגוצקי וניצב בדימוס אליק רון; חתן פרס ישראל ונשיא האקדמיה למדעים פרופ' דוד הראל, והפרופסורים רבקה כרמי ופרנסס רדאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully