וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמל אילת מושבת בגלל החות'ים, המדינה דווקא מרחיבה אותו

28.3.2024 / 17:47

הנמל הדרומי מושבת וחצי מעובדיו על סף פיטורים, אבל המדינה משקיעה 15 מיליון שקל ברציף חדש המיועד לאוניות גדולות תוך מינימום פגיעה באלמוגים

תיעוד שפרסם צבא ארה"ב לאחר התקיפה בתימן, 04 בפברואר 2024/רויטרס

מאז החלו החות'ים את התקפותיהם על ספינות בים האדום באוקטובר הושבתה כמעט כליל העבודה בנמל אילת, שספינות הפסיקו לפקוד אותו מחשש לפגיעה בדרך.

ועד עובדי הנמל, המאוגד בהסתדרות, הכריז על מאבק נגד תכניות הנהלת הנמל לפיטורי 60 מבין 120 עובדיו, על רקע המשבר.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, עו"ד אייל ידין, אמר כי "במשך שנים ארוכות עובדי הנמל היקרים והמקצועיים השיאו את תוצאות הנמל, ויצרו דיבידנדים ובונוסים שמנים לבעלי המניות ולהנהלת הנמל. נכון היה שבעת הזו החברה הייתה מחבקת את העובדים ומשפחותיהם, ולא בוחרת בדרך הקלה של ניסיון פיטורים המוניים. לא ניתן לזה יד".

אבל במקביל ממשיכה חברת נמלי ישראל (חנ"י) הממשלתית לתכנן פיתוח עתידי של הנמל, שיסייע לו לאחר המלחמה והפסקת ההתקפות על הספנות בים האדום. בחנ"י החלו בתכנון בניית רציף צף חדש בנמל, שייפרס לתוך הים ויאפשר לנמל אילת לקלוט אוניות מטען מסוגים נוספים מאלו שהנמל ערוך לקלוט היום, מעט אוניות מטען כללי ובעיקר אוניות להובלת רכב.

הבחירה במבנה של רציף צף אמורה להוזיל ולזרז את העבודות, ולהקטין את הנזקים האפשריים לשמורות האלמוגים ולהקות הדגים במפרץ אילת, בהיעדר צורך בקידוח עמודי תמיכה בקרקעית הים.

במקביל עוסק התכנון בהרחבת העורף הנמלי והשטחים הלוגיסטיים של הנמל, כדי לתמוך בהגברת הפעילות. זאת בהמשך להסכם שחתמה חנ"י עם עיריית אילת בשנה שעברה, לתכנון הרחבת התשתיות של הנמל והאפשרות שלו לקלוט אוניות ומטענים נוספים ובהיקפים משמעותיים מיכולתו כיום.

MG HS מגיע לנמל אילת. אוהד בר, קינן כהן
נמל אילת. חברת נמלי ישראל (חנ"י) הממשלתית ממשיכה לתכנן פיתוח עתידי/קינן כהן, אוהד בר

היום הודיעה חנ"י כי תבצע השקעה רב שנתית ותצטרף כאחד הגופים המובילים שילוו את מרכז החדשנות בתחום הימי, SeaNovation, שנפתח באילת בהשקעה של 15 מיליון שקל. מדובר באחד ממרכזי החדשנות שמוקמים כעת במסגרת "קול קורא" של רשות החדשנות להקמת מרכזי חדשנות בפריפריה. בפרויקט שותפים משרד החקלאות, משרד הכלכלה והתעשייה, משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, והמשרד לשיתוף פעולה אזורי.

המרכז האילתי, שבראשו יעמוד המנכ"ל ערן נדלר, צפוי לעודד ולתמוך בחברות הזנק המפתחות מוצרים וטכנולוגיות בתחום הימי ולקדם את פעילות החדשנות בעיר אילת, בכלל. בשנת הפעילות הראשונה שלו צפוי המרכז ללוות ולתמוך ב-6 סטארטאפים פעילים, ולקיים האקתונים והכשרות מקצועיות, בשיתוף חנ"י.

המנכ"ל בפועל של חנ"י טיקו גדות מסר כי "הנהלת חנ"י והדירקטוריון בראשות עוזי יצחקי רואים חשיבות רבה בקידום נושאי החדשנות בתחום הנמלים והספנות. כשנה לפני תחילתה של מלחמת 'חרבות ברזל' חתמנו על הסכם אסטרטגי עם עיריית אילת לקידום הרחבתו של הנמל כחלק מפרויקט לאומי משותף".

לדברי ערן נדלר, מנכ"ל SeaNovation: "עידוד יזמות טכנולוגית, משיכה של מעסיקים חדשים וקידום תעסוקה איכותית, תוך מינוף היתרונות היחסיים של האזור ושל ישראל, בדגש על ביוטכנולוגיה וחקלאות ימית, באמצעות הכשרות מעשיות, השמות, שיתופי פעולה ומינוף הנכסים הקיימים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully