וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייסד בורסת הקריפטו סם בנקמן פריד נידון ל-25 שנה בכלא

עודכן לאחרונה: 28.3.2024 / 18:27

בנקמן פריד, מנכ"ל ומייסד בורסת הקריפטו FTX, הורשע בנובמבר האחרון בכל שבעת הסעיפים הפליליים שהואשם בהם ובהם הונאה והלבנת הון

בווידאו: תחנת כוח הופעלה מחדש כדי לכרות ביטקוין/זווית

סם בנקמן פריד, מייסד ומנכ"ל בורסת הקריפטו FTX שקרסה ב-2022, נידון היום על ידי בית משפט בארה"ב ל-25 שנות מאסר.

המשפט, החל בתחילת אוקטובר האחרון וכלל עדויות תחת שבועה של חבריו הטובים ביותר של סאם, יחד עם עובדיו, שותפיו , ומנהליו לשעבר.

לקוחות FTX הפסידו כ-8 מיליארד דולר והמשקיעים כ-1.7 מיליארד דולר. השופט לואיס קפלן אמר בעת הקראת פסק הדין כי טענתן בנקמן-פריד כי הלקוחות יקבלו חזרה את כספם היתה "מטעה, פגומה וספקולטיבית"

בנקמן-פריד, שנחשב למלך הקריפטו, הורשע בנובמבר האחרון על ידי חבר המושבעים בכל שבעת הסעיפים הפליליים שהואשם בהם, במשפט שהתנהל בניו יורק. המיליארדר לשעבר הורשע בהונאת בנקאית, הונאת סחורות, הונאת ניירות ערך והלבנת הון.

סם בנקמן פריד. Michael M. Santiago, GettyImages
בנקמן פריד. מנער פלא ל-25 שנה בפנים/GettyImages, Michael M. Santiago

בורסת FTX קרסה בתחילת נובמבר 2022 לאחר פרסום דו"ח של בורסת קוינדסק, שחשף כי מייסד בנקמן-פריד העביר בחשאי 10 מיליארד דולר מהכספים של לקוחותיו ב-FTX לחברה אחרת שלו בשם אלמידה ריסרץ' - וכי חלק גדול מהסכום הזה נעלם.

לאחר נהירת משקיעים שמיהרו להוציא את כספיהם, FTX הגישה בקשה להגנה מפני פשיטת רגל ב-11 בנובמבר, לאחר שהשווי שלה צנח מ-32 מיליארד דולר לפשיטת רגל בתוך ימים ספורים. הונו הנקי של בנקמן-פריד, שהוערך ב-16 מיליארד דולר, צנח לכמעט אפס, והוא פרש מתפקיד המנכ"ל. ב-12 בדצמבר, בנקמן-פריד נעצר באיי הבהאמה בחשד להונאה.


הקריסה של הבורסה, שאז הייתה השניה בגודלה בעולם זעזעה את השוק. מניות הקריפטו איבדו שני שליש משווין, בעוד שווי שוק הקריפטו הכולל צנח אל מתחת לטריליון דולר.

התובע הכללי של ארצות הברית, דמיאן ויליאמס, אמר אז כי מדובר באחד הפשעים הפיננסיים הגדולים ביותר בהיסטוריה האמריקנית. בנקמן-פריד שוחרר בערבות של 250 מיליון דולר - הגדולה בהיסטוריה.

  • עוד באותו נושא:
  • קריפטו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully