וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעסיקים הגדולים מאפשרים לעובדים להפגין היום: "עת חירום"

עודכן לאחרונה: 31.3.2024 / 14:38

פורום העסקים של ישראל, הכולל כ-200 מראשי המשק ומעסיק את רוב העובדים בשוק הפרטי בישראל הודיע אתמול בלילה כי יאפשרו לעובדים המעוניינים בכך לצאת להפגנה בירושלים וכך גם מנכ"ל ביג חי גאליס. לחצים כבדים מופעלים על יו"ר ההסתדרות שכרגע לא מגיב

בוידאו: מפגינים ומשפחות חטופים חוסמים את איילון דרום/צילום: ארז הראל

פורום העסקים הכולל את מעסיקי רוב העובדים בשוק הפרטי בישראל, לצד חברות נוספות כמו ביג, חברות מחאת ההייטק וכן מטא, הודיעו כי יאפשרו לעובדים להפגין היום וקוראים לאחרים לעשות זאת: "יש לאפשר למי שמעוניין בכך להשתתף במעשה הדמוקרטי"

במסגרת ההיערכויות לפעולות המחאה היום ולהפגנה שעתידה להתקיים בירושלים החל מהערב ובימים הקרובים, שורה של מעסיקים במשק הודיעו כי יאפשרו לעובדים להשתתף בהפגנה גם במחיר של יציאה מוקדמת או היעדרות, וקוראים למעסיקים אחרים לאפשר זאת לעובדים.

עד לרגע זה ההסתדרות לא הודיעה על עמדתה בנושא, ומופעל לחץ כבד על יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד לנקוט צעדים ולהצטרף למחאה. לעת עתה ההסתדרות לא מצטרפת, אבל יש סיכוי שזה יקרה בהמשך.

הפגנה לשחרור החטופים והחטופות, 30 במרץ 2024. ארז הראל
הפגנה אמש בתל אביב./ארז הראל

הקבוצה הגדולה והבולטת ביותר היא פורום העסקים של ישראל, הכולל כ-200 מראשי המשק ומעסיק את רוב העובדים בשוק הפרטי בישראל. הפורום הודיע אתמול בלילה כי יאפשרו לעובדים המעוניינים בכך לצאת להפגנה בירושלים אשר תימשך בימים הקרובים, כל חברה לפי הנהלים שתגדיר לעובדיה. לדברי ראשי הפורום, "זוהי עת חירום לישראל ויש לאפשר למי שמעוניין בכך להשתתף במעשה הדמוקרטי".

בין החברים בפורום: הראל ויזל מנכ"ל קבוצת פוקס, חיים גבריאלי יו"ר תנובה, ליאור רביב מנכ"ל רשת מלונות ישרוטל, חי גאליס מנכ"ל ביג מרכזי קניות, אייל חנקין מנכ"ל קבוצת עזריאלי, חנן פרידמן מנכ"ל בנק לאומי, דויד פתאל בעלים ומייסד רשת מלונות פתאל ועוד רבים אחרים מהחבורת הגדולות במשק.

זו אינה הפעם הראשונה שהפורום נוקט עמדה, כאשר גם במהלך המחאה החברתית חבריו התבטאו נגד מהלך הממשלה. לאחר טבח ה-7/10 הפורום חילק לכל תושב בעוטף סכום של 1,000 שקל.

מעסיק גדול נוסף שהודיע לעובדים כי הם רשאים להקדים לצאת מהעבודה בשל ההפגנה הוא חי גאליס, מנכ"ל חברת ביג המפעילה מרכזים מסחריים ברחבי הארץ. גאליס כתב לעובדים כי "עובדים יקרים, מחר אחה"צ מתארגנת הפגנה גדולה בירושלים. לאור פניות של עובדים המעוניינים לקחת חלק בהפגנה, אנחנו בשם חופש הבחירה נאפשר לכל העובדים שמעוניינים בכך להקדים יציאתם מהעבודה. השתתפות לא תיחשב כחופשה".

גאליס היה מהמנהלים הבולטים במשק אשר נקטו עמדה בתקופת המחאה ואף השבית את מרכזי הקניות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
קמפיין "אתה אשם" בנתיבי איילון. מרים אלסטר, פלאש 90
קמפיין "אתה הראש, אתה אשם"/פלאש 90, מרים אלסטר

חברות הייטק רבות יאפשרו לעובדים להפגין ואף יתמכו בהפגנה באמצעות הסעות. "מטה ההייטק למען ישראל" מודיע כי חברות הייטק יאפשרו לעובדים להצטרף למחאה נגד הממשלה בירושלים שתתקיים בין הימים ראשון לרביעי.

עשרות חברות הייטק הודיעו כבר לעובדיהם כי מי שירצה לקחת חלק במחאות ובהפגנות בשבוע הקרוב יוכל לעשות זאת אליהן הצטרפו שורה של קרנות הון סיכון וביניהן קומרה קפיטל, קרן דיסראפטיב, קרן NFX של גיגי לוי וייס, בלאמברג קפיטל, פיטנגו, ויולה ועוד. בין החברות ששלחו הודעה לעובדים ניתן למצוא את פייבר, מאנדיי, מטא (פייסבוק), Wix, יוניטי (איירון סורס), האניבוק, ריסקיפייד, פאפאיה, Team8, גלובל, Bring, ביזאבו, סקאי, Tyto ועוד.

ממטה ההייטק נמסר כי יצאו אוטובוסים ממקומות שונים בארץ כדי לסייע לעובדים להגיע לירושלים.

עובדי חברת מטא (פייסבוק) יוכלו גם הם לקחת חלק בהפגנה, בחברה מחדדים כי החברה מאפשרת לעובדיה לקחת חלק בכל הפגנה או פעילות המקדמת מטרה כלשהי והם אלה שבוחרים במה הם רוצים לקחת חלק.

ערן שוורץ, מנכ"ל מטה חופשי בארצנו: "הצעד ההכרחי של פורום העסקים מוכיח שהעם מאוחד בדרישה לבחירות עכשיו"

מטה "חופשי בארצנו" מברך על החלטתם האמיצה של פורום העסקים של ישראל, הכולל כ-200 מראשי המשק, לאפשר לעובדיהם להשתתף בהפגנות למען בחירות ופיזור הכנסת שיתקיימו מול הכנסת בימים הקרובים.

ערן שוורץ, מנכ"ל מטה "חופשי בארצנו" מסר בתגובה: "אני מודה לכל ראשי הפורום על הנכונות להירתם למאבק הגורלי הזה ברגע האמת. הצטרפות המגזר העסקי היא צעד מכונן בדרך לניצחון הדמוקרטיה, וקריאת השכמה לממשלה ולחברי הכנסת - אבדתם את האמון ואת הלגיטימציה לכהן, העם דורש בחירות עכשיו".

"אלפי האזרחים שיתייצבו בהפגנות הם רק קצה הקרחון," מוסיף שוורץ. "גל המחאה יימשך וילך ויתעצם עד שההנהגה תבין שאין מנוס מבחירות. זו שעתו של העם להכריע בעתידה של המדינה. יחד, נשיב את ישראל לאזרחיה ונבנה כאן חברה טובה, בטוחה ומאוחדת יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully