וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לבחור את ארנק הקריפטו שלכם?

עודכן לאחרונה: 26.5.2024 / 11:01

ארנק חם, ארנק קר, או אולי אפשר בלי? השקעה בקריפטו עשויה להניב רווחים יוצאי דופן אבל גם דורשת מאיתנו אחריות והיכרות עם סוגי הארנקים ומה דורש כל אחד מהם. אז מה בעצם ההבדלים, איזה ארנק יתאים לי, ומה עושה מי שלא רוצה ארנק בכלל?

בווידאו: תחנת כוח הופעלה מחדש כדי לכרות ביטקוין/זווית

תחום המטבעות הדיגיטליים, המכונה "קריפטו", הוא עולם מורכב, עם שפה ומושגים רבים שיכולים להיות קשים להבנה. אחד המושגים הבסיסיים ביותר בקריפטו הוא ארנק דיגיטלי. ארנק דיגיטלי הוא תוכנה או מכשיר המשמש לאחסון מטבעות קריפטוגרפיים (דיגיטליים). ארנקים דיגיטליים הם חיוניים עבור כל מי שמעוניין להחזיק מטבעות דיגיטליים, מכיוון שהם מספקים מקום בטוח לאחסון המטבעות שלכם בצורה עצמאית ללא גורם צד שלישי.

ארנק דיגיטלי פועל על ידי שימוש במפתחות קריפטוגרפיים. מפתחות פרטיים אלו משמשים כסיסמת הצפנה המשייכת את בעלות הארנק אליכם ומאפשרת גישה מלאה אליהם. אם מישהו יקבל את המפתחות הפרטיים שלכם, הוא יוכל לגשת למטבעות שלכם ולעשות בהם כרצונו. סיסמת ההצפנה היא מחרוזת של 12-24 מילים, אותו אין לשמור על האינטרנט, או לנסות לנחש ו/או להסתמך על הזיכרון. חובה לכתוב אותה, לשמור עליה מכל משמר - ולאחסן אותה במקום בטוח.

מאחר ואותה מחרוזת מילים היא המפתח הבלעדי לבעלות על הכספים, במקרים רבים, האובדן שלה עלול לגרום לאובדן של הכסף - בין אם מדובר בעשרות דולרים ובין אם מדובר במיליונים רבים.

מדוע חשוב להשתמש בארנק דיגיטלי?
מטבעות דיגיטליים אינם קיימים פיזית כמו המזומן המוכר לנו כיום. הם קיימים רק כנתונים ורשומות במחשבים. זה אומר שהם חשופים לסיכונים של השודדים המודרנים - האקרים. ארנק דיגיטלי איכותי מספק הגנה מפני גניבה על ידי אחסון המפתחות הפרטיים שלכם אצלכם.

העברת תשלומים באפליקציה. ShutterStock
ארנקים דיגיטליים הם חיוניים עבור כל מי שמעוניין להחזיק מטבעות דיגיטליים/ShutterStock

סוגי ארנקים דיגיטליים

ישנם שני סוגים עיקריים של ארנקים דיגיטליים: ארנקים חמים וארנקים קרים. מה ההבדל ביניהם, מה יותר מוגן ומה יותר נוח לשימוש?

ארנקים חמים
ארנקים חמים הם ארנקים המחוברים לאינטרנט. הם נוחים לשימוש, אך הם גם פחות מאובטחים מארנקים קרים. ארנקים חמים נמצאים בדרך כלל במחשב או בטלפון החכם שלכם. הם יכולים להיות תוספים לדפדפן או אפליקציות בטלפון. הם נוחים לשימוש מכיוון שניתן לגשת אליהם מכל מקום בו יש חיבור לאינטרנט.

עם זאת, ארנקים חמים גם פחות מאובטחים מארנקים קרים. הסיבה לכך היא שהם מחוברים לאינטרנט והם חשופים יותר למתקפות האקרים, בעיקר אם המשתמש אינו בוחר ארנק מהימן מספיק או לא מתנהל כמו שצריך.

ארנקים חמים יכולים להגיע בתצורת אפליקציה לטלפון או כתוסף לדפדפן באינטרנט, מהפופולריים בהם ניתן למצוא את מטאמאסק (Metamask), שפועל גם בדפדפן וגם בטלפון, מציע גישה לעשרות רשתות ועשרות אלפי מטבעות וטוקנים. הארנק פותח בשנת 2015 על-ידי ארון דיוויס, עובד חברת אפל לשעבר. בנוסף, גם בורסות וחברות בתחום מפתחות ארנקים, כמו הארנק של בורסת קוינבייס (Coinbase Wallet) או ארנק Trust שנרכש בעבר ע"י בינאנס.

ארנקים קרים
ארנקים קרים אינם מחוברים לאינטרנט. הם מאובטחים יותר מארנקים חמים, אך גם פחות נוחים לשימוש ודורשים התעסקות מסויימת והשקעה כספית. ארנקים קרים מגיעים בדרך כלל בצורה של מכשיר פיזי, הדומה ל-USB ואתם ניתן לחבר למכשיר האישי שלכם כדי לגשת למטבעות שלכם.

כיום, הארנקים הקרים הנפוצים והפופולרים ביותר הם ארנקי לדג'ר (Ledger) וארנקי טרזור (Trezor), להם יש מספר דגמים. הטרזור הוא הותיק ביותר שהוכיח את עצמו במהלך השנים. הלדג'ר לעומתו מיוצר ע"י חברת לדג'ר הצרפתית ומאפשר החזקה של מספר רב יותר של מטבעות.

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
ארנק דיגיטלי. ShutterStock
ארנקים חמים נוחים לשימוש, אך הם גם פחות מאובטחים מארנקים קרים/ShutterStock

איך לבחור את הארנק הדיגיטלי הנכון עבורכם?

בחירת ארנק דיגיטלי היא החלטה חשובה. חשוב לבחור ארנק שמתאים לצרכים ולתקציב שלכם. הנה כמה גורמים שכדאי לקחת בחשבון: רמת האבטחה, נוחות, עלות וסכום הכסף המושקע.

עלות ארנק הקר משתנה בין הדגם והמותג ונעה בין 350 ל-1500 שקל, כאשר הדגמים החדשים הם יותר יקרים, אך מאפשרים גישה ליותר מטבעות, מסכי טאצ', אבטחה מוגברת וממשק נגיש ונוח יותר למשתמש.

אם אתם מתחילים, חשבו על זה כך - עם ארנק חם קל להשתמש, והוא מתפקד כמו העו"ש שלכם. ארנק קר מאובטח יותר ומתפקד כמו ה"כספת", בו הכסף פחות נגיש ונזיל המחייב שימוש פיזי בארנק.

ארנק דיגיטלי - לא מתאים לכולם
למרות שתחום המטבעות הדיגיטליים שואף להביא לעולם ביזור, הפחתת תלות בצד שלישי, ואת האפשרות להיות הבנק של עצמנו, מגיעה עם בשורה זאת אחריות, שלא תמיד מתאימה לכל משתמש. בעקבות זאת, צמחו בתוך התעשייה שירותי משמורן רבים, של חברות מובילות המציעות שמירה על המטבעות של המשתמשים שלהן.

שירותי משמורן הם שירותים של שמירה על המפתחות הפרטיים אצל גורם צד שלישי, על ידי אנשי מקצוע רלוונטים שמשנעים את הכספים בצורה בטוחה. החוויה בתור משתמש היא נוחה, אין צורך להתעסק ברכישת או פתיחת ארנק, ובדרך כלל המעבר בין המערכת הבנקאית לשוק הקריפטו חלק יותר - כלומר פחות סיכוי שהכסף "ייתקע" בדרך ולא יאפשרו לכם למשוך אותו.

ארנק ביטקוין. ShutterStock
אחד המושגים הבסיסיים ביותר בקריפטו הוא ארנק דיגיטלי - ויש מצב טוב שאתם זקוקים לאחד כזה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully