וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווים לכולם, גם בזמן המלחמה: כך תשלבו עובדים על הספקטרום האוטיסטי במקום העבודה

1.4.2024 / 14:09

לרגל יום המודעות העולמי לאוטיזם, במוסד לבטיחות ולגיהות גיבשו את רשימת ההמלצות וההנחיות לשילוב בטוח של אנשים עם אוטיזם במקומות העבודה, על מנת שלא ייפגעו

מרכז תעסוקה לאנשים עם אוטיזם בתפקוד נמוך. שלומי מזרחי, אתר רשמי
מרכז תעסוקה לאנשים עם אוטיזם בתפקוד נמוך/אתר רשמי, שלומי מזרחי

מלחמת חרבות ברזל השפיעה על אנשים עם אוטיזם והגדילה את הפערים ביניהם לבין אנשים ללא מוגבלות בכל תחומי החיים בכלל ובשוק העבודה בכלל. נכון ל-2020, אובחנו 27,993 ישראלים עם אוטיזם, הם מהווים 0.3% מכלל האוכלוסייה במדינת ישראל. רבים מהם הם בגירים, שרק חלקם מקבלים הזדמנות אמיתית בשוק העבודה, בעוד שאחרים מתקשים ורק מחכים להזדמנות כזאת. לרגל יום המודעות העולמי לאוטיזם, במוסד לבטיחות ולגיהות גיבשו את רשימת ההמלצות וההנחיות לשילוב בטוח של אנשים עם אוטיזם במקומות העבודה, זאת על מנת שלא יפגעו.

התעניינות בשלום העובד - פנו לעובד ושאלו לשלומו ואם הוא זקוק לסיוע. ודאו שיש ברשותכם את פרטי הקשר של קרוביו, שאליהם תוכלו לפנות במידת הצורך.
מענה במצב חרום והגעה אל המרחב המוגן -ודאו כי העובד מבין וידוע היכון המרחב המוגן וכי הוא נגיש לו. במידת הצורך, הצמידו עובד לסיוע ותמיכה, פנו מכשולים מהדרך למרחב המוגן בתוכו.
התנהלות בשעת חירום: ודאו כי העובד מבין ויודע כיצד להתנהל בעת אירוע חרום. באתר פיקוד העורף תמצאו סרטוני הדרכה, הממחישים את הדברים.
ליווי בתהליך הקליטה והשילוב במקום העבודה - בחנו עם העובד אם הוא מעוניין ב"עמית מלווה" - עובד שיתעניין בשלומו מדי פעם ויתלווה אליו במקרי חירום ויוודא שהוא מקבל כל מה שצריך ומגיע לו בעבודה.
בדיקת התאמות - בדקו עם העובד מהם צרכיו וערכו התאמות בנוהלי העבודה או במשימות לביצוע.
חזרה לשגרה - בעת החזרה לשגרה עלולים לצוץ משקעי חרדה. שוחחו עם העובד ובדקו עמו כיצד לחזור באופן היעיל והמיטבי ביותר עבורו. גלו גמישות בנוהלי העבודה כדי ליצור תהליך ברור ומתואם לחזרה לשגרה.

חה"כ יואב בן צור. ראובן קסטרו
מוגבלות אינה מגבלה. השר יואב בן צור/ראובן קסטרו

מנכ"ל המוס"ל ד"ר מיקי וינקלר: "בארבע השנים האחרונות המוס"ל הוביל מהפכה לשילוב בטוח של אנשים עם מוגבלות במקומות העבודה, פיתחנו סדנאות למנהלים ואבחוני סיכונים המותאמים לסייע למנהלים לקלוט עוד ועוד אנשים עם מוגבלות ובדגש לעובדים עם מוגבלות בלתי נראית כמו אוטיזם ומוגבלות שכלית התפתחותית. אני קורא לכל מעסיק המבקש לקלוט או קלט עובדים עם מוגבלות להסתייע בחניכה ובידע מקצועי ללא עלות במומחי המוס"ל".

השר יואב בן צור: "במשכן הכנסת, נחשפתי מקרוב לשילוב המעורר השראה של אנשים עם מוגבלות בעבודת הכנסת שעושים את עבודתם נאמנה. כאיש רווחה וחינוך עשרות שנים, אנשים עם מוגבלות קרובים לליבי והחזון שלי כשר העבודה לשלבם ביתר שאת בשוק העבודה. מוגבלות אינה מגבלה ולכל אדם יש את הפוטנציאל להצליח להשתלב בחברה ובשוק העבודה. בידנו להשפיע על דעת הקהל ולפעול למען שילובם בעבודה מכובדת והולמת".

  • עוד באותו נושא:
  • אוטיזם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully