וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על חשבוננו: 103,000 שקל לחודש לשירותים במעון ראש הממשלה

2.4.2024 / 16:00

דוח מבקר המדינה מגלה כי שילמנו סכום בלתי נתפס של 103 אלף שקל כל חודש עבור תא שירותים נייד למאבטחים במעונו של ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט ברעננה. באותו מחיר אפשר היה לשכור שורה של וילות ברחוב

בווידאו: בנט מודיע שלא יתמודד בבחירות הקרובות ואיילת שקד תוביל את ימינה/צילום: קונטקט ויפעת רוזנברג

בעמוד 69 בדו"ח מבקר המדינה שפורסם היום, חבוי פרט שגורם לכל מי שקורא אותו, לחשוב על משמעות המונח "צרכים", וברזולוציה גבוהה יותר "צרכים מידיים" ולרוץ להתפנות בתא השירותים הקרוב למקום הימצאו, ואולי גם לבקש שקט כדי שיוכל להתרכז.

וכך כתוב שם, מילה במילה: "ביוני 2021, עם כניסתו של ח"כ נפתלי בנט לתפקיד רוה"מ וההחלטה כי המעון ברעננה ישמש כמעון פרטי חלופי, נדרש משרד רוה"מ, לפי הנחיות שב"כ, להציב אמצעי מיגון זמניים לתקופה ממושכת". בין היתר, מתברר, הוצב שם על המדרכה, ממש בפתח ביתו הפרטי של בנט, תא שירותים נייד במבנה יביל, זאת אומרת שירותים מפוארים ממש, במשך 12 וחצי חודשים.

עד כאן, נשמע בסדר. למאבטחנו המצוינים יש צרכי אבטחה וצרכים אחרים, וגם להם מגיע להתפנות כמה פעמים ביום, בשעה שהם מגינים בגופם על ראש הממשלה ובני משפחתו. אלא שפה העלילה מסתבכת. לפי הנתונים שמפרסם המבקר, מתניהו אנגלמן, העלות החודשית של שכירת תא שירותים היתה, תחזיקו חזק, 103,000 שקלים לחודש, ו-1.29 מיליון שקלים לכל התקופה.

שר החינוך, ויו"ר נפתלי בנט מחוץ לביתו, רעננה 11 באפריל 2019. ערוץ 13, אתר רשמי
בנט מחוץ לביתו ב-2019. שילמנו סכום של 1.29 מיליון שקל במצטבר/אתר רשמי, ערוץ 13

מכיוון שגם בני אצולה בעלי ישבן עדין במיוחד, היו חושבים פעמיים אם להוציא סכום כזה על נוחיות, מיהרנו לברר במשרדו של אנגלמן, האם נפלה במקרה טעות דפוס או שמא טעות סופר, בכתיבת הנתונים. התשובה שקיבלנו - שלילית עם סימן קריאה. מדינת ישראל אכן הוציאה על שירותי המאבטחים כמעט מיליון וחצי שקל בשנה, סכום מטורף כשמדובר בשירותים. מה עוד, שבסכום לא מגולמת ארנונה, כי מדובר במבנה יביל שעליו לא משלמים מסים.

מומחה בתחום אתו שוחחנו, וראה במו עיניו צילום של השירותים מושא הביקורת, קבע שיש שם בסך הכל כשישה חדרי שירותים, בחלוקה לגברים ונשים, ולכן, על פי חוות דעתו המקצועית, המוצר לא אופיין נכון לצרכים של כמות המאבטחים, מכיוון שהוא מיועד לאירועים גדולים. "זה כמו", הסביר, "שנשרפת לך חביתה במטבח, וראש הממשלה שולח את מטוס הסופרטנקר כדי לכבות את האש".

בנוסף, עלתה התהייה, האם הקרוואן הנאה הוא המקום היחיד שבו יכולים המאבטחים לעשות את מספר אחד ושתיים במהלך המשמרת שלהם, או שמא דאגה המדינה לשכור להם חדר או דירה, שבה יוכלו להתפנות במקביל. מתברר שאכן היו להם שירותים חליפיים, ואפילו כמה, בווילה שנשכרה עבורם בשכנות לזו של משפחת בנט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
החל הפינוי של מבצר בנט ברעננה. דוברות רעננה, אתר רשמי
השירותים היוקרתיים. "זה כמו שנשרפת לך חביתה במטבח, וראש הממשלה שולח את מטוס הסופרטנקר כדי לכבות את האש"/אתר רשמי, דוברות רעננה

עד כאן הציניות. ועכשיו לקלות הבלתי נסבלת של בזבוז כספי ציבור. נניח שצריך לתת למאבטחים תא שירותים נגיש, אליו הם יכולים לקפוץ לדקה, בלי צורך לרוץ לווילה הסמוכה ולבזבז זמן. אפשר היה להסתפק בתא שירותים מפואר ומפנק מדגם "נרקיס", שעלותו לחודש עומדת על 1,200 שקלים ויורדת לתשלום חודשי של 500 שקלים לשנה שלמה. לחילופין, ב-100,000 לחודש אפשר היה לשכור את כל הווילות ברחוב של משפחת בנט, במקום להוריד את הכסף לביוב באמצעות שכירת מבנה יביל. אבל למה לחסוך כשזה לא יוצא מהכיס שלך?

סביר להניח שנפתלי בנט עצמו לא היה מעורב בהחלטה באיזה שירותים ישתמשו מאבטחיו, אלא אגף הרכש של משרד ראש הממשלה או מי שעוסק בזה שם. אבל סביר גם שהפרסום הזה ישתרך אחריו כמו פיסת נייר טואלט סוררת שנתפסה בעקב הנעל.

אפשר רק לתאר מה היה קורה, אילו הנוחיות היבילה היתה קשורה בקשר עקיף למשפחת נתניהו. מהדורות החדשות היו נפתחות במבזק צרכים מיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully