וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה למילואימניקים בעלי עסקים: אשראי בריבית פריים מינוס 2%

עודכן לאחרונה: 8.4.2024 / 8:06

עוגן, גוף אשראי חברתי ללא מטרות רווח, מתגייס יחד עם כמה שותפים לטובת משרתי ומשרתות המילואים ומשיק קרן חירום של 30 מיליון שקל שתעניק לעסקי המילואימניקים הלוואות בריבית נמוכה במיוחד

שגיא בלשה מנכל עוגן. ענבל מרמרי,
שגיא בלשה מנכ"ל עוגן/ענבל מרמרי

קרן המילואים החדשה שמשיק עוגן, מצטרפת לקרנות החירום שהשיק בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" ושזכו עד כה לביקוש חסר תקדים מצד משקי בית, עסקים קטנים ועמותות. מאז פרוץ המלחמה באוקטובר 2023, הצליחו קרנות החירום של עוגן לגייס תרומות בסכום שיא של כ-200 מיליון שקל. נוסף על כך, הובטחו עבור עוגן קווי אשראי בסך כ-175 מיליון שקל בבנקים הפועלים ודיסקונט.

עוגן משיק את קרן המילואים בעקבות המלחמה בעזה, שנמשכת כבר קרוב ל-6 חודשים ומכבידה את הנטל הכלכלי על משרתי ומשרתות המילואים ועל משפחותיהם. בעוגן מעריכים כי כ-30 אלף בעלי עסקים קטנים ועצמאים שירתו במילואים מאז פרוץ המלחמה. השותפים של עוגן בהקמת קרן המילואים כוללים את קרן אריסון, יונתן בנדהיים, מנכ"ל פיברו ישראל, עמותת החמ"ל האזרחי, עיריית שדרות ופלטפורמת התרומות JGive.

קרן המילואים החדשה של עוגן, שהיקפה 30 מיליון שקל, תעניק לעצמאים ובעלי עסקים קטנים מקרב משרתי המילואים הלוואות של עד 650 אלף שקל בריבית נמוכה של פריים מינוס 2% בפריסה ל-5 שנים. ריבית הפריים בישראל כיום היא 6%, כך שנכון להיום, שיעור הריבית בהלוואות עוגן לעסקי המילואימניקים יעמוד על 4% בלבד.

עצמאי או בעל עסק קטן יוכל לקבל הלוואה מקרן המילואים של עוגן, בתנאי שהשלים שירות מילואים של חודש ימים לפחות מאז פרוץ המלחמה באוקטובר. להלוואה במסלול המילואים זכאים עסקים בעלי ותק של שנה ומעלה, עם מחזור שנתי מקסימלי של 20 מיליון שקל. עוגן מאפשר ללווים במסלול זה תקופת גרייס (דחיית החזר) של עד 3 חודשים בתשלומי ההלוואה.

נוסף על הלוואות בריבית נמוכה ובתנאים נוחים, מציע עוגן למוטבים במסלול המילואים גם שירותי ליווי עסקי ללא עלות, הניתנים בהתנדבות מלאה על ידי יותר מ-1,300 המנטורים של עוגן. המנטורים העסקיים הם מנהלים בכירים ומנוסים מכל מגזרי המשק, שמלווים עצמאים ובעלי עסקים קטנים ומסייעים להם לשפר את היכולות הניהוליות ולהצמיח את עסקיהם.

מלחמת "חרבות ברזל" פגעה אנושות בעסקים הקטנים בכל רחבי ישראל, ובעיקר באזורי העימות בדרום ובצפון. בעקבות המלחמה חל זינוק כללי של מאות אחוזים בביקוש של עסקים קטנים להלוואות של עוגן, כאשר עליית הביקוש בולטת במיוחד ביישובים הסמוכים לאזורי העימות, בדרום ובצפון. גם הביקוש של משקי בית להלוואות ללא ריבית של עוגן זינק בעקבות המלחמה להיקפים חסרי תקדים, ובסך הכל הצטברו בקשות ההלוואה שהופנו אל עוגן בתוך כ-5 חודשים לסכום של כ-400 מיליון שקל, כאשר 70% מהביקוש מגיע מעסקים קטנים ועצמאים. מאז פרוץ המלחמה העניקו קרנות החירום של עוגן הלוואות בהיקף של יותר מ-75 מיליון שקל, כאשר יותר ממחצית האשראי הוקצה לאוכלוסיות בפריפריה.

כדי לתת מענה על הביקוש הגובר להלוואותיו, החליט עוגן להרחיב את יעד גיוס התרומות שלו לכ-360 מיליון שקל. הגדלת המימון תאפשר לעוגן להרחיב את מעגלי הסיוע הפיננסי שלו, כך שיוכלו להקיף יותר מ-250 אלף ישראלים שמקבלים סיוע של עוגן באופן ישיר ועקיף. הצלחת גיוס התרומות של עוגן נזקפת לזכותם של פילנתרופים יהודיים מישראל ומהעולם, בהובלתם של טרודי ובוב גוטסמן, שרי אריסון, ארגון הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה (JFNA) ותורמים גדולים נוספים.

שגיא בלשה, מנכ"ל עוגן: "קרנות החירום של עוגן הן קרן אור באפלה שבה שרויים מיליוני ישראלים מאז פרוץ המלחמה. אנו אסירי תודה לתורמים ולשותפים הנדיבים שאפשרו לנו לגייס סכום שיא של כ-200 מיליון שקל בתוך כ-5 חודשים. יחד עם זאת, אנו זקוקים לעוד מימון כדי לתת מענה נוסף להתעצמות הביקוש לאשראי עבור משקי בית, עסקים ומלכ"רים בישראל, ולכן הרחבנו את יעד הגיוס שלנו לכ-360 מיליון שקל ואנו קוראים לכל מי שיכול להצטרף למעגל התורמים של עוגן. אנו מצפים כי קרן המילואים שהשקנו, יחד עם שאר קרנות החירום של עוגן, יצליחו לחולל שינוי חיובי משמעותי בחייהם של עצמאים ובעלי עסקים קטנים המתמודדים בימים אלה עם קושי כלכלי גובר והולך".

עוגן, גוף אשראי חברתי הפועל ללא מטרות רווח, מסייע כבר יותר מ-30 שנה לישראלים המתקשים לקבל אשראי מהמערכת הבנקאית. עוגן עושה זאת באמצעות מתן הלוואות ללא ריבית והלוואות בריבית מסובסדת למשקי בית, עסקים קטנים ועמותות, נוסף על מתן שירותי ליווי עסקי ופיננסי. קרנות האשראי של עוגן מתבססות על מודל מימון ייחודי, המשלב תרומות ממקורות פילנתרופיים, השקעות באיגרות חוב ופיקדונות משקיעים יחד עם קווי אשראי בנקאיים.

עוגן, שנוסד ב-1990, מחזיק בשני רישיונות נותן אשראי מורחב וברישיון למתן שירות מידע פיננסי "בנקאות פתוחה" מרשות שוק ההון, והינו גוף מדווח ומקבל מידע ממאגר נתוני האשראי של בנק ישראל. עד היום סייע עוגן במתן הלוואות לכ-80 אלף משפחות, עסקים קטנים ועמותות בישראל, בהיקף כולל של כ-2 מיליארד שקל. תיק האשראי של עוגן הסתכם בסוף 2023 בכ-500 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully