וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארכת תוקף פטנטים: פסק דין משמעותי של בית המשפט המחוזי בירושלים

2.4.2024 / 17:50

בית המשפט המחוזי בירושלים נתן פסק דין משמעותי בתיק של נוברטיס, הנוגע להארכת תוקף פטנטים (PTE), שהוא בעל השלכות רחבות על בעלי פטנטים פרמצבטיים. הפסיקה מהווה תקדים בפרשנות התקנות בישראל

אריזות של תרופות וכדורים. ShutterStock
אריזות של תרופות וכדורים/ShutterStock

בית המשפט המחוזי בירושלים נתן פסק דין משמעותי בתיק של נוברטיס, הנוגע להארכת תוקף פטנטים (PTE), שהוא בעל השלכות רחבות על בעלי פטנטים פרמצבטיים.

בית המשפט קיבל ערעור של נוברטיס על החלטת רשם הפטנטים לבטל צו הארכת תוקף, ובכך נקבע העיקרון לפיו צווי PTE בישראל קשורים לחומר הפעיל ולא לתכשיר הפרמצבטי הראשון שעליו מסתמכים בהגשת הבקשה להארכת תוקף. פסק דין זה מאפשר, למעשה, לבעלי פטנט לחדש את התכשירים ולרשום תכשירים חדשים ומשופרים במשרד הבריאות מבלי לאבד את זכותם להארכת תוקף חיי הפטנט.

הארכת תוקף פטנט פרמצבטי הינה בעלת חשיבות וערך כלכלי ניכר, שכן מרבית החזר ההשקעה של מפתח תרופה חדשה, שיכול להגיע לסכומי עתק של כמיליארד דולר, מתקבלת דווקא לקראת סוף חיי הפטנט בשל הצורך בתהליך ארוך של אישורים רגולטוריים.

פסק הדין מציע לבעלי הפטנטים בהירות וגמישות, ומאפשר להם לנהל את תיקי הפטנטים שלהם בצורה יעילה יותר. בסך הכל, פסיקה זו מהווה תקדים משמעותי בפרשנות תקנות ה-PTE בישראל ומספקת הדרכה חשובה לבעלי פטנטים המנווטים במורכבות של דיני הפטנטים הנוגעים לתכשירים פרמצבטיים.

נוברטיס יוצגה על ידי עו"ד אורן מנדלר, ד"ר כפיר לוצאטו וד"ר עדינה כהן מקבוצת לוצאטו.

  • עוד באותו נושא:
  • תרופות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully