וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא כל הזמנים: 42 ישראלים ברשימת המיליארדרים של פורבס

עודכן לאחרונה: 3.4.2024 / 15:58

שלושה מובילים את הרשימה בפער גדול מהאחרים: מרים אדלסון ראשונה, האחים אייל ועידן עופר במקומות השני והשלישי; ההייטק סייע לגידול ברשימת המיליארדרים הישראלים

בווידאו: איל ההון ובעלי ישראל היום שלדון אדלסון הלך לעולמו/צילום: רויטרס

שיא כל הזמנים: 42 מיליארדרים ישראלים ברשימת העושר של פורבס עם שווי מצרפי שעומד על 205 מיליארד דולר - 15 מיליארד דולר יותר מבשנה שעברה.
הגידול מיוחס בעיקר להייטק הישראלי, אשר הצמיח חמישה מיליארדרים חדשים שנוספו לרשימה לראשונה. כן מופיעים ברשימה מיליארדרים בעלי אזרחות ישראלית אשר פחות מוכרים בשוק המקומי. רשימת הישראלים היא חלק מרשימת המיליארדרים של פורבס, אשר הוכנה בשיתוף פורבס ישראל.

במקום הראשון ובפער משמעותי ניצבת מרים אדלסון, אלמנתו של איל ההימורים ובעלי ישראל היום שלדון אדלסון, אשר החזיק ב"לאס וגאס סנדס" שכיום כמחצית ממנו מוחזקת על ידי מרים אדלסון. כן מחזיקה אדלסון בקבוצת ה-NBA דאלאס מבריקס. אדלסון מחזיקה בהון של 32.1 מיליארד דולר ונמצאת במקום ה-53 מבין עשירי העולם.

במקומות השני והשלישי נמצאים האחים אייל ועידן עופר. שני האחים עוסקים בתחום הספנות לצד שורה ארוכה נוספת של אחזקות ופעילויות שונות. אייל עופר שדורג שני מחזיק בהון מוערך של 24.1 מיליארד דולר, כאשר הונו גדל בכ-5.2 מיליארד דולר בשנה האחרונה, ואילו אחיו עידן עופר מחזיק בהון של 15.8 מיליארד דולר.

רשימת המיליארדרים הישרלאים של פורבס. מערכת וואלה!, עיבוד תמונה
כמה מיליארדי דולרים שווים עשירי ישראל?/עיבוד תמונה, מערכת וואלה!

במקומות הרביעי והחמישי נמצאים שני אוליגרכים בעלי אזרחות ישראלית - במקום הרביעי ויצ'אסלב קנטור, בעל השליטה בענקית הדשנים העולמית אקרון עם הון מוערך של 9.8 מיליארד דולר, ואחריו רומן אברמוביץ', המיליארדר היהודי-רוסי שהוטלו עליו סנקציות בינלאומיות בעקבות קשריו עם פוטין.

חמישה יזמי הייטק חדשים נכנסו לרשימה השנה - ארבעה מהם מחברת הסייבר WIZ - המנכ"ל אסף רפפורט, סמנכ,ל הטכנולוגיות עמי לוטבאק, סמנכ"ל המוצרים ינון קוסטיקה וסמנכ"ל המו"פ רועי רזניק הוחשבו על ידי פורבס במיליארדרים על הנייר אשר שווים כמיליארד דולר כל אחד.

שמות בולטים נוספים המופיעים ברשימה הם טדי שגיא, גיל שוויד מייסד ובעלי צ'ק פוינט, משפחת ורטהיימר, שרי אריסון, יצחק תשובה, ארנון מילצ'ן, ליאורה עופר, דודי ורטהיים, דנה עזריאלי, דוד פתאל ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully