וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל מחאה על סבסוד דלק: גרטה תונברג נעצרה בהאג

עודכן לאחרונה: 7.4.2024 / 10:00

תונברג נעצרה בהאג פעמיים לאחר שניסתה לחסום כביש מהיר במחאה על סבסוד דלק מזהם. היא נלקחה מהמקום בניידת ולאחר מכן הוחזקה במעצר במשך כמה שעות עד ששוחררה

גרמניה: שוטרים עוצרים את גרטה תונברג במחאת אקלים (צילום: רויטרס)/רויטרס

הרשויות בהולנד עצרו אתמול (שבת) את פעילת הסביבה המוכרת בועלם, השבית גרטה תונברג, זאת לאחר שחסמה יחד עם פעילי סביב נוספים את הכבש הראשי המוביל לתחנת הרכבת בהאג.

החסימה נעשתה על ידי חברי קבוצת "המרד בהכחדה" (Extinction rebellion) כמחאה על הסובסידיות ההולנדיות לדלקי מאובנים.

תונברג נעצרה פעמיים - פעם אחת על ידי המשטרה המקומית שהחזיקה אותה לזמן קצר לפני ששוחררה, ולאחר מכן נעצרה בפעם השנייה לאחר שחברה לקבוצת מפגינים ויחד חסמו את הכביש המוביל לתחנת הרכבת המרכזית של העיר האג כאמור. תונברג נלקחה מהמקום בניידת ולאחר מכן הוחזקה במעצר במשך כמה שעות עד ששוחררה.

פעילים מהארגון חסמו את הכביש המהיר יותר מ-30 פעמים בעבר במחאה על הסובסידיות., ואמש המשטרה ההולנדית נערכה בכוחות גדולים הכוללים גם שוטרים רכובים על סוסים אשר מנעו מהמפגינים לעלות על הכביש המהיר המוביל לפרלמנט הלאומי בהאג.

המשטרה הודיעה ב-X לאחר מכן כי יותר מ-400 איש נעצרו במהלך היום בשל התעלמות מהוראות המשטרה להתפזר.

המשטרה בהאג עוצרת את גרטה תונברג, 6 באפריל 2024. רויטרס
המשטרה בהאג עוצרת את תונברג. "למה שאפחד?"/רויטרס

"חשוב להפגין היום כי אנחנו במצב חירום פלנטרי", אמרה תונברג לסוכנות הידיעות AFP . "עלינו לעשות הכל כדי למנוע את המשבר הזה ולהציל חיי אדם", הוסיפה. כשנשאלה אם היא חוששת להיעצר, אמרה תונברג: "למה שאפחד?".

ארגון "המרד בהכחדה" הודיע כי ימשיך לקיים הפגנות עד שממשלת הולנד תפסיק להשתמש בכספי ציבור כדי לסבסד את תעשיית הנפט והגז.

"בינתיים המשבר האקולוגי ממשיך להשתולל והקבינט היוצא של המדינה מעמיד פנים שיש לנו את כל הזמן שבעולם, בזמן שהמשבר הוא עכשיו", נמסר בהצהרה שפורסמה באתר X.

תונברג, בת 21, נעצרה ונקנסה לא מעט פעמים בשל פעולות המחאה שלה בנושא אקלים. בפברואר בית משפט בלונדון מצא אותה זכאית במשפט שבו הואשמה בהפרת סדרד ציבורי. בינואר נעצרה עם פעילים נוספים בגרמניה. היא נקנסה שוב ושוב בשבדיה ובבריטניה בגין פעולותיה.

תונברג גם הביעה עמדה נחרצת בעד עזה כאשר לאחר טבח ה-7/10 הצטלמה עם שלטים הקוראים לתמוך בעזה, ואף עם שלט הנושא סמל אנטישמי - בובת תמנון, דימוי נאצי שמתאר כיצד היהודים שולחים את זרועותיהם ברחבי העולם. מאוחר יותר מחקה ציוץ בטוויטר והעלתה ציוץ חדש, ובו היא מסבירה כי לא הבינה את המשמעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully