וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי כהן: "החטופים סובלים כליאה ושבר מדרג שלא הכרנו מעולם כדוגמתו"

7.4.2024 / 11:10

ראש המוסד לשעבר אמר כי "מצבם של החטופים ממש לא טוב, מדינת ישראל צריכה לעשות הכל כדי להשיב את החטופים מיד"; הוא הוסיף כי "יש תסכול עצום לציבור וגם לי באופן אישי כיצד הקו המודיעיני והפיזי שלנו קרס לחלוטין - לא רק שלא ידענו מספיק, אלא גם לא ידענו כיצד לעבוד"

בווידאו: ראש המוסד לשעבר יוסי כהן בריאיון לטל שלו בסופ"ש שלו/צילום סטילס: ראבן קסטרו

ראש המוסד לשעבר יוסי כהן אמר היום בוועידת ישראל לטכנולוגיות המידע כי ישראל צריכה להשיב את החטופים הביתה מיד.

לדבריו, "יש להשיב את כל החטופים עכשיו ומיד הביתה, מצבם ממש לא טוב, הם סובלים כליאה ושבר מדרג שלא הכרנו מעולם כדוגמתו. מדינת ישראל צריכה וחייבת לעשות הכל כדי להשיב את החטופים והחטופות הביתה".

הוא הוסיף כי "עסקתי בלנסות ולגבש קולאיציות שיתרמו כדי שנוכל יחד עם קאטר ומצרים וארהב להביא הביתה את כל החטופים והחטופות".

כהן דיבר על הכישלון העצום של המודיעין הישראלי: "יש תסכול עצום לציבור וגם לי באופן אישי כיצד הקו המודיעיני והפיזי שלנו קרס לחלוטין ב-7 לאוקטובר. יסרקו את האירוע הזה במסרקות של ברזל. איך זה קרה לנו? הצבא הכי מתוחכם. הטכנולוגיה הכי מתקדמת. הצבא שלנו הכי חכם. המל"טים, הסייבר - איך כל הדבר הזה קרה לנו?

"במקום שהמודיעין לא ברור הרי קו ההגנה המודיעיני יקרוס. אתה חייב לדעת שיש דברים שאתה לא יודע. ולכן אנחנו מחזיקים את קו ההגנה הפיזי. קו ההגנה הפיזי קרס גם הוא. בשילוב נדיר של קריסת שני קווי ההגנה. לא רק שלא ידענו מספיק, אלא גם לא ידענו כיצד לעבוד. יש לנו תסכול על כל שקו ההגנה המודיעני קרס וקו ההגנה הפיזי קרס. איך קרה שהדבר הזה לא נתן לנו את ההתראה? בפילוסופיה של המודיעין, לעולם השימוש במודיעין יהיה ערכי מהמודיעין עצמו. לעולם הסיכול יהיה יותר ערכי".

יוסי כהן בוועידת ישראל לטכנולוגיות המידע. ניב קנטור,
כהן. "עד ה-5/10 עשרות אלפי עזתים נכנסו לישראל לעבודה, אנחנו איפשרנו להם. חלקם באו לעבוד, וחלקם באו לאסוף מודיעין"/ניב קנטור

על המצב כיום והמצב בעזה אמר כהן כי "באונה השמאלית שלנו אנחנו שוחרי שלום, באונה הימנית אנחנו אנשים של ביטחון. אנחנו עושים הכל כדי להימנע מאסון הומניטרי. אנחנו לא מאפשרים להם להקים תשתיות עבור חמאס. עד החמישה באוקטובר עשרות אלפי עזתים נכנסו לישראל לעבודה, אנחנו איפשרנו להם. מאות אלפי אישורים לכניסת עזתים למדינת ישראל. חלקם באו לעבוד, וחלקם באו לאסוף מודיעין המעברים פתוחים הבוקר, המעברים ההומניטריים פתוחים היום, כפי שהיו פתוחים לאורך השנים האחרונות. עשרות ארגוני סיוע מגיעים בעיקר דרך ישראל. לא רק ישראל ניסתה לשפר את תנאי אזרחי הרצועה".

על תפיסת העולם שלו בנוגע לעתיד אמר כהן, שרבים מחשיבים כגורם פוליטי שיתמודד בבחירות הבאות, כי "מדינת ישראל חייבת לשמר את יכולתה לפעול עצמאית. אנחנו עושים את זה בישראל או בסוריה, על מנת להסיר את כל האיומים על ישראל. התנאים לכך הם פירוז מלא של רצועת עזה, אין נשק ברצועה. חמאס לא יהיה הגורם השולט ברצועה, זניחה מוחלטת של טרור. הצורך שלנו עומד בסייבר בבינה המלאכותית, במחשוב הקוונטי, בשמירה על העליונות המודיענית שלנו. הגנה אווירית ועל המרחב הימי".

על הכלכלה אמר כהן כי "צריך לשמור על כלכלתנו. אין לי ציפייה שהעולם כולו יאהב אותנו. עלינו לעמוד באיתנות על האינטרס הישראלי. אנו חייבים ישראל חזקה ומאוחדת. אני מתפלל שהמחלוקות בינינו יפתרו בקרוב ושנשמור על כלכלת היי טק ישראלית חזקה".

הוועידה של הלשכה לטכנולוגיות המידע בישראל עמדה בסימן "הסופה הדיגיטלית" ומהפכת ה-AI. באירוע השתתפו יותר מ-3,000 אנשים ביניהם איל ולדמן מייסד מלאנוקס, פרופ' יואב שוהם מייסד ומנכ"ל משותף A21 Labs, סיגל דדון לוי מנכ"לית מכבי שירותי בריאות, אילן בירנפלד מנכל דלויט, יפעת רייטר מנכ"לית AIG, אורלי שטרן מנכ"לית נתיבי איילון ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully