וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסיף תקים פרויקט מסחרי של 30 אלף מ"ר בפתח תקוה ב-50 מיליון דולר

מירי ריילי

23.3.2003 / 8:02

באחרונה הקימה אוסיף את מגדל משה אביב במתחם בורסת היהלומים ברמת גן, הכולל 70 קומות בשטח של כ-34 אלף מ"ר



חברת אוסיף שבשליטת היזם דורון אביב תקים פרויקט למסחר בשטח של 30 אלף מ"ר באזור התעשייה קרית אריה בפתח תקוה. ההשקעה הכספית בפרויקט נאמדת ב-50-40 מיליון דולר. מדובר בפרויקט הגדול ביותר המתוכנן כיום באזור פתח תקוה, על רקע החולשה בענף הנדל"ן עקב המיתון הכלכלי והירידה החדה בביקושים לקרקעות המיועדות למשרדים ולהיי-טק.



חברת זיקית מקבוצת אוסיף מחזיקה בקרקע בשטח של כ-20 דונם בסמוך לרחובות ז'בוטיסקי והעמל בכניסה לעיר. הפרויקט - קניון ומרכז מסחרי - ייבנה בחלקו על חטיבת קרקע זו. אוסיף מקיימת משא ומתן עם בעלי מפעלים סמוכים כדי להגדיל את חטיבת הקרקע כך שתגיע להיקף של 50 דונם.



מיקום המגרש מאפשר נגישות נוחה מכיוון צירי תנועה ראשיים כגון רחוב ז'בוטינסקי וכביש גהה, וסמוך למרכז אוכלוסייה של כ-300 אלף איש. בעתיד מתוכננת להיבנות בסמוך תחנת רכבת קלה שתפעל בציר פתח תקוה-תל אביב.



היקף חטיבת הקרקע הסופי יאפשר מימוש זכויות בנייה נוספות גם לפרויקטים בתחום המשרדים וההיי-טק. בשלב זה אין לחברה כוונה ליזום פרויקטים בתחומים אלה בשל החולשה בענף והמיתון, שהובילו לירידה בביקושים לשטחים מסוג זה ואף לעודף שטחים בייעוד להיי-טק.



כיום נמצאים על הקרקע שבבעלות זיקית מבנים ישנים המושכרים לחברות, בהן UMI והכטמן. המבנים יפונו, ובמקומם ייבנה המתחם החדש. לחברת זיקית מגרש נוסף בשטח של כ-19.5 דונם ברמת החייל בתל אביב, עליו מתוכננת הקמת פרויקט המיועד להיי-טק, בשטח של 50 אלף מ"ר.



באחרונה הקימה אוסיף את מגדל משה אביב במתחם בורסת היהלומים ברמת גן, הכולל 70 קומות בשטח של כ-34 אלף מ"ר. נכון לסוף ספטמבר היה חלקה של אוסיף בהסכמים שנחתמו עם רוכשי שטחים בפרויקט - דירות, משרדים ושטחי מסחר, אחסנה וחנויות - כ-411 מיליון שקל.



החברה גם מנהלת משא ומתן עם חברת עלית על הקמה בשותפות של פרויקט למגורים ומשרדים במתחם עלית ברמת גן, בהשקעה של כ-150 מיליון דולר. גם מגדל זה צפוי להתנשא לגובה של 70 קומות.



ביולי 2002 מכרה אוסיף שני בניינים בפרויקט בבית החולים איכילוב בתל אביב תמורת 166 מיליון שקל.



שוי השוק של החברה בבורסה הוא כ-96 מיליון שקל, לעומת הון עצמי של 293 מיליון שקל.



אוסיף



* תחום עיסוק- ייזום והשקעות בנדל"ן



* בעלי שליטה - מגדלי אפקה, אביב יזמים



* חברות בנות - זיקית



* שווי שוק - 96 מיליון שקל



* הון עצמי (ספטמבר 293 - (2002 מיליון שקל



* הפסד (רבעון שלישי 25 - (2002 מיליון שקל


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully