וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המצב: סטנפורד ורמב"ם מרחיבים את שיתוף הפעולה ביניהם

7.4.2024 / 17:25

חילופי חוקרים, קרן תמיכה בהיקף של מיליוני דולרים, מחקר ופיתוח בתחומי הרפואה, טכנולוגיות מתקדמות והערכות למצבי אסון, כך מהדקים רמב"ם ואוניברסיטת סטנפורד היוקרתית את שיתוף הפעולה למרות המלחמה

שיתוף פעולה בין רמב"ם לסטנפורד. יחצ,
שיתוף פעולה בין רמב"ם לסטנפורד/יחצ

בימים אלו שבהם הקהיליה הבינלאומית מפנה לישראל כתף קרה, זכתה משלחת גדולה של מנהלים ורופאים בכירים מרמב"ם לקבלת פנים אוהדת באוניברסיטת סטנפורד היוקרתית ולהחלטה להדק את שיתוף הפעולה בין הארגונים. בפגישות עם ראשי הפקולטה לרפואה ומנהלי סטנפורד החליטו שני הגופים לחזק את תוכנית שיתוף הפעולה, שהחל בתחום הערכות לטראומה, החדשנות הרפואית, הקרדיולוגיה והאונקולוגיה ומתרחב כעת לתחומים נוספים ובכלל זה ניהול מערכות בריאות בתנאי חירום, רפואה דחופה, מדעי הנתונים ברפואה ובינה מלאכותית. "שיתוף הפעולה התרחב והעמיק והוא נוגע היום גם למחקר ופיתוח, ליזמות רפואית, הערכות למצבי אסון, שילוב טכנולוגיות של בינה מלאכותית, ניתוח נתונים וביג דאטא ברפואה", אומר פרופ' מיקי הלברטל מנכ"ל רמב"ם. "יש לרופאים-חוקרים מישראל ערך מוסף בגמישות מחשבתית וחשיבה יצירתית המאפיינת את עולם החדשנות והביוטק בתחום הבריאות בישראל בכלל וברמב"ם בפרט".

"שתי יוזמות משמעותיות הן הרחבת תוכנית עמיתים(Fellowship) במסגרתה ישתלבו רופאים מרמב"ם בהשתלמויות במעבדות המחקר של סטנפורד ויגיעו אלינו חוקרים מסטנפורד. לצורך כך תשקיע סטנפורד קרן לתמיכה בפרויקטי שיתוף הפעולה, קבלת מלגות מחקר והידוק שיתופי הפעולה בהיקף של מיליוני דולרים", אומר פרופ' רפי ביאר, יו"ר אגודות הידידים של רמב"ם ולשעבר מנכ"ל רמב"ם, שותף בכיר בקרן השקעות ALIVE- Israeli Healthtech Fund, ממובילי המחקר והחדשנות הרפואית בישראל.

"שיתוף הפעולה עם אחת האוניברסיטאות המובילות בעולם בתחום מדעי הנתונים והביולוגיה, מאפשר לנו להרחיב את המחקר והפיתוח האונקולוגי שלנו כחלק מאסטרטגיה גלובלית לשיתופי פעולה בינלאומיים ברמה הגבוהה ביותר", מוסיפה פרופ' אירית בן אהרון, מנהלת האגף האונקולוגי ברמב"ם. "במחקרים משתלבים רופאים חוקרים מהמרכז האונקולוגי ברמב"ם עם עמיתיהם מסטנפורד ללמוד את מגמות העתיד באונקולוגיה. אחד המחקרים המשותפים שנמצא בשלב מתקדם בודק את הקשר בין תזונה לתופעות לוואי לאימונותרפיה", מציינת פרופ' בן אהרון.

פרופ' ליאור גפשטיין, מנהל המערך הקרדיולוגי ואגף המחקר של רמב"ם, הציג בפני ראשי סטנפורד את החדשנות פורצת הדרך שהוא ממוביליה בתחום רפואת הלב. בהרצאתו, תיאר פרופ' גפשטיין את העבודות החלוציות של מעבדתו בשימוש בשיטות ביולוגיות מתקדמות הכוללות טכנולוגיות תאי גזע, הנדסת והדפסת רקמות, ושיטות אופטוגנטיות לקידום ההבנה והטיפול במחלות הלב השונות. בנוסף נדונו הדרכים לקדם ולהרחיב את שיתופי הפעולה המחקרים הקימיים בין הרופאים החוקרים בתחום הקרדיווסקולרי בין שני המוסדות בנושאים של הפרעות קצב תורשתיות, אי ספיקת לב, ופיתוח טיפולים חדשניים.

אחת התוכניות הבולטות שהגיעה לארץ כתוצאה משיתוף הפעולה היא תוכנית רמב"ם ביודיזיין, שפותחה באוניברסיטת סטנפורד והצליחה לפצח את הנוסחה להצלחת מיזמים טכנולוגיים בתחום ההנדסה רפואית, ביו-רפואה, בריאות דיגיטלית, מחקר וחדשנות ברפואה. "השיטה מעודדת חשיבה יצירתית מכוונת פתרון, בצוותים מתחומים שונים הכוללים רופאים, מהנדסים ואנשי מנהל עסקים ומטרתה להכשיר יזמים ברפואה וביוטכנולוגיה ולהנביט מיזמים רפואיים שישפיעו על חייהם של מיליוני אנשים בעולם", מסביר ד"ר יונה וייסבוך, רופא בכיר במחלקת אף אוזן גרון ברמב"ם שהשתלם באוניברסיטה היוקרתית ומנהל את התוכנית.

  • עוד באותו נושא:
  • סטנפורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully