וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף ירד ב-0.1% עקב הפלת המטוסים האמריקאים

אילן מוסנאים

23.3.2003 / 17:10

מחזור המסחר בינוני - 229 מיליון שקל; טבע עלתה ב-3.9%; מניות אי.די.בי ירדו בעקבות הדו"ח של כלל תעשיות

הבורסה של תל אביב סיימה הערב יום סוער בירידות שערים של כ-0.5% תוך מחזור בינוני של 229 מיליון שקל.

הפתיחה היתה חיובית דווקא והמדדים החלו את המסחר בעליות של יותר מ-2% על רקע העליות החדות בסוף השבוע בבורסות חו"ל והצניחה במחירי הנפט בעולם. עם זאת, העליות החדות התמתנו ככל שנקפו השעות, הן על רקע דיווחים סותרים שהגיעו מעיראק לגבי קצב ההתקדמות של הצבא האמריקאי, והן בעקבות איומי ההסתדרות להכריז בערב על סכסוך עבודה. סכסוך העבודה של ההסתדרות בא בעקבות התוכנית הכלכלית של שר האוצר בנימין נתניהו, והוא יאפשר לה להשבית את המשק בעוד שבועיים.

לקראת סיום המסחר המדדים אף עברו לירידות שערים בעקבות הדיווחים מעיראק, על נפילה של שני מטוסים אמריקאיים שטייסיהם נלקחו בשבי ועל נפגעים רבים בקרב חיילי המארינס הנלחמים באזור נאסרייה. מדד המעו"ף נעל את המסחר בירידה של 0.1% לרמה של 340.62 נקודות ומדד תל אביב 100 עלה ב-0.3% לרמה של 345.82 נקודות. התל-טק 15 עלה ב-2.5%.

למרות היפוך המגמה בבורסה, המשיך הדולר להיחלש מול השקל ונסחר ברמה של כ-4.719 שקלים במסגרת האופציות - ירידה של כ-0.6% לעומת היציג מיום שישי. בשחרים נרשמו עליות שערים של כ-1% בממוצע והתשואות בטווחים הארוכים ירדו עד לרמה של כ-10%. בגלילים צמודי המדד נרשמת מגמה מעורבת תוך נטייה לירידות, והגלבועים צמודי המדד נסחרו בירידות של כ-0.7%.

מניית טבע ריכזה היום מחזור של 46 מיליון שקל וטיפסה ב-3.9% בעקבות פער ארביטראז' של 5.2% בו סיימה את המסחר בארה"ב. המניה הגיעה למחיר שיא של 195.6 שקל והשלימה עלייה של כ-46% בשנה האחרונה.

מניות קבוצת אי.די.בי, שפתחו את המסחר בעליות של יותר מ-2%, נחלשו בעקבות הדו"ח הגרוע של כלל תעשיות. אי.די.בי אחזקות רשמה ירידה של 0.4%, אי.די.בי פיתוח ירדה ב-1.8%. מניות החברות הבנות כלל תעשיות ודסק"ש רשמו ירידות של 2.2%, כל אחת. כלל תעשיות סיימה את 2002 עם הפסד של 426 מיליון שקל, עקב הפרשות גבוהות שביצעה. ברבעון הרביעי של השנה הפסידה החברה כ-152 מיליון שקל. נראה כי בשוק חוששים שגם יתר חברות הקבוצה יפרסמו דו"חות חלשים בימים הקרובים.

מניית בנק הפועלים נסגרה בעלייה של 0.3%. זאת, לאחר נפילה של יותר מ-4% ביום חמישי האחרון, אחרי שהבנק פירסם אזהרת רווח לרבעון הרביעי ולשנת 2002 כולה. הבנק הזהיר כי הוא צפוי לסיים את הרבעון הרביעי בהפסד של 400 מיליון שקל, ואת השנה כולה ברווח של 360 מיליון שקל.

בעקבות הורדת ההמלצה לבנק הפועלים על ידי יו.בי.אס השווייצי, מפחית היום גם בית ההשקעות קרדיט סוויס את ההמלצה למניה מ"תשואת יתר" ל"נייטרלי". בקרדיט סוויס מעריכים כי המחיקות של הפועלים ברבעון הרביעי אינן מהלך חד פעמי ומפחיתים את תחזית הרווח של הבנק ל-2003 ב-18% ל-1.014 מיליארד שקל. בבית ההשקעות מורידים את מחיר היעד למניית הפועלים מ-9 ל-7.6 שקלים.

תדיראן קשר המשיכה לשבור שיאים חדשים והיום טיפסה ב-3.5% למחיר של 90.50 שקלים. העליות במניה באו בתגובה להודעה על חוזה חדש לאספקת מחשבים צבאיים מתקדמים בהיקף של 11 מיליון דולר לקבלן ראשי של צבא ארה"ב. בנוסף, דיווחה החברה על חוזה לאספקה של מחשבי יד מוקשחים בהיקף של 3 מיליון דולר. לעומת זאת, במגמה שלילית נסחרו מניות קבוצת דלק , שירדה ב-4%, ובנק דיסקונט , שאיבדה 3.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully