וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי הטיסות? סגן שרת התחבורה מתגאה בטיפול בטומאה בנתב"ג

עודכן לאחרונה: 8.4.2024 / 13:08

ח"כ אורי מקלב ביקר בנתב"ג כאורח אל על, בזמן שמחירי הכרטיסים שלה בשיא. אבל בהודעה שפירסמה לשכתו על הביקור היא התגאתה דווקא בעיסוקו בענייני קדושה. מקלב: רוב הביקור עסק במחירי הטיסות והתחרות

מפגינים תקפו ועקבו אחר השר אורי מקלב בדרכו ממשרד ראש הממשלה לכנסת/מעריב

מאז מתקפת החמאס נטשו את נתב"ג רוב חברות התעופה הזרות, מה שיצר מחסור בטיסות לחו"ל. אל על, שהם היעלמות התחרות הפכה לחברת התעופה שמפעילה את רוב הטיסות היוצאות ונוחתות בשדה, גובה מהנוסעים מחירי שיא, כבר הביאו אותה לשיאי רווחיות, כפי שאפשר היה לראות בדוח השנתי שלה.

על הרקע הזה ביקר השבוע בנתב"ג סגן שרת התחבורה אורי מקלב (יהדות התורה), נפגש עם הנהלת אל על ועם עובדיה. ובמה עסק מולם מקלב? לאחר הביקור פורסם בביטאון המפלגה "יתד נאמן" במה עסק הביקור - דווקא לא בדיוק בבעיות שמטרידות עכשיו ישראלים רבים ותיירים.

בפגישתו עם יו"ר אל על עמיקם בן צבי העלה מקלב את דרישת הרבנים לצמצם את בעיית טומאת הכהנים: האיסור על כהנים לשהות בקרבת מתים שאינם מקרובי משפחתם. אל על, כמו חברות תעופה אחרות, מטיסה לעיתים לארץ גופות של ישראלים שמתו בחו"ל, ושל יהודים שביקשו להיקבר בארץ, והנוהל הוא להוריד את הגופה מהמטוס עוד לפני חיבורו לשרוול בשדה התעופה, כדי למנוע מהטומאה לעבור לשרוול עצמו.

אורי מקלב בטקס חילופי שרות במשרד התחבורה, 14 ביוני 2021. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
מקלב. בירך את אל על על סירובה לטוס בשבת והבטיח כי הוא וצוותו ימשיכו ללוות את הפעילות לצמצום בעיית הטומאה/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

בן צבי הסביר למקלב כי הבעיה קיימת לא רק בשטחי אל על או במטוסיה, אלא בכל שטחי נתב"ג, וכי בכל הקשור למטוסים שבאחריותה החברה עושה מאמץ רב להביא לפתרון הבעיה.

בסיום בירך מקלב את אל על על סירובה לטוס בשבת, ואמר כי "שמירת השבת עומדת להצלחת השומרים אותה", והבטיח כי הוא וצוותו ימשיכו ללוות את הפעילות לצמצום בעיית הטומאה.

מלשכת מקלב נמסר בתגובה כי "המידע אינו נכון וכי עיקר הביקור ורוב רובו של הדיון נסב סביב נושא מחירי הטיסות והיעדר תחרות בשוק בעת הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully