וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקמפיין ההזוי של המדינה: הרחבת ביטוח למקרה שנופל עליכם טיל

עודכן לאחרונה: 8.4.2024 / 13:10

חברות הביטוח לא מכסות נזק מאירוע בטחוני, והמדינה עלתה בקמפיין המציע לשלם על הרחבת כיסוי במקרה של פגיעה: "הכניסו את האזרחים לסיטואציה ביטחונית הזויה. במקום לכסות באופן מלא כל נזק למבנה ולתכולת הבית, הגבילו את גובה הפיצוי, ואת ההפרש מפילים על האזרחים"

בווידאו: נזקי פגיעה ישירה של רקטה בבית באשקלון/אבי רוקח

חדי האוזן שמו לב לתשדיר יוצא דופן שרץ עכשיו בתחנות הטלוויזיה והרדיו, וקורא לציבור לרכוש ביטוח מבית רשות המיסים: "רשות המיסים מציגה - ביטוח רשות מיוחד לכיסוי נזקי מלחמה בעבור חפצים ביתיים".

נרגיע את מי שחושב שמס רכוש מתחיל להתחרות בחברות הביטוח. זה לא קורה. אבל בפעם הראשונה יוצא מס רכוש בקמפיין למכירת ביטוח מיוחד לתכולת הדירה, כתוצאה מפגיעת טיל, שריפה שנגרמת כתוצאה ממלחמה, או כל נזק אחר, שיפצה את המבוטח בתקרה גבוהה מזו הקבועה בחוק.

כאן המקום להסביר, למי שחושב שמס רכוש משלם למי שביתו נפגע במלחמה או באסון, את הערך המלא של רכושו שנפגע, שאת המבנה הוא אכן ישפץ ויחזיר לקדמותו באופן מלא, אבל על התכולה ניתן לקבל רק עד תקרה של 85.000 שקלים בלבד, בתוספת כספית לכל ילד שגר בבית.

הפרמיה שתשלמו עומדת על 0.3%, כפול מהפרמיה שתשלמו לחברת ביטוח ממוצעת על גניבה ושריפה. נדגיש שחברות הביטוח מסרבות למכור ביטוח על נזקי מלחמה או אסון טבע ולכאן נכנסת המדינה, באמצעות מס רכוש.

קמפיין רשות המסים. מערכת וואלה!, צילום מסך
מודעת הקמפיין. היתה התלבטות האם לצאת במסע פרסום שעלול לעורר תבהלה מיותרת בציבור/צילום מסך, מערכת וואלה!

זאת הפעם הראשונה שרשות המיסים מפרסמת את הביטוח, שקיים כבר כמה שנים טובות, אבל מעולם לא זכה בפרסום כזה, ולכן רק מעטים ידעו על קיומו. אמיר דהן, מנהל קרן הפיצויים ברשות המיסים, אומר לוואלה, שתמיד היתה התלבטות האם לצאת במסע פרסום כזה בשגרה, פן יעורר תבהלה מיותרת בציבור. ואילו עכשיו, בעת המלחמה שסופה עדיין לא נראה באופק, הוחלט שזה הזמן המתאים ביותר לעורר את מודעות הציבור לקיומו, מבלי לעורר חשש מיותר.

"קרן הפיצויים היא למעשה חברת הביטוח של המדינה", מסביר דהן. "חברות הביטוח הפרטיות לא מבטחות מפני מלחמה או פעולה איבה ולכאן אנחנו נכנסים. על פגיעה במבנה, תכולה בסיסית ורכב, אין צורך לשלם פרמיה. יש טבלה של מוצרים, הכוללת ביגוד, חפצים ביתיים וחפצים אחרים, שמכוסה על ידי המדינה עד לגובה של 85 אלף שקל, כשיש תוספת של כ-9,000 שקלים לילד וכ-10,000 שקל לקרוב משפחה מבוגר שגר בבית.

"באירועי עבר, להוציא את שריפת הכרמל, ששרפה בתים פרטיים, הסכום הזה מכסה את התכולה, שלא כוללת מזגנים, מטבח וארונות, שנחשבים כחלק מהמבנה. כך היה במלחמת המפרץ והמבצעים בעזה, בהם נפגעו רק חלקים במבנים. באירוע בנוכחי, שבו נשרפו בתים רבים עד היסוד, התושבים טוענים שהנזק לתכולה הרבה יותר גבוה, ולכן החלטנו שזה הזמן הנכון ליידע את האזרחים על ביטוח התכולה שאנחנו נותנים, שיכול להגיע עד תקרה של 980 אלף שקל.

"במהלך השנים היו כמה עשרות אזרחים שהשתמשו בביטוח הזה", מוסיף דהן, "והיום אנחנו עומדים כבר על כ-1,000 מבוטחים שהגדילו את תקרת הפיצוי שלהם. כדאי שהציבור יכיר את האופציה הזאת, בלי להיבהל כמובן, וכדי להיות מכוסים בשעת הצורך, שנקווה שלא תגיע".

ההליך פשוט וניתן לביצוע באתר רשות המיסים, ומרחיב את גובה הפיצוי שמקבל האזרח מהמדינה. נניח שאתם זוג ללא ילדים, שמעוניינים להגדיל את תקרת הפיצוי שתקבלו ב-50 אלף שקלים, בנוסף על 85 אלף השקלים שתקבלו מהמדינה במקרה של פגיעה בתכולת הבית שלכם. הפרמיה שתשלמו תהיה 0.3% מהשווי הנוסף, זאת אומרת, תשלמו עוד 150 שקלים בשנה. על תוספת של 200 אלף שקלים לתקרה, תשלמו כבר 600 שקלים לשנה, סכום לא מבוטל בכלל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נזק שנגרם כתוצאה מנפילת רקטות, שלומי, 28 במרץ 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נזק לבית בשלומי לאחר נפילת רקטה. "אין חברת ביטוח בישראל שמכסה נזקי מלחמה ולמיטב ידיעתי גם לא בעולם"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ליאור רוזנפלד, נשיא לשכת סוכני הביטוח לשעבר, סבור שעל המדינה לשפות את האזרחים שביתם נפגע במלחמה באופן מלא, לא להתחשבן איתם ובטח לא לגבות מהם פרמיה גבוהה כל כך, אבל מסתייג מההשוואה בין הפרמיה של חברות הביטוח לזו שמציע מס רכוש.

"לא ניתן להשוות את התעריף שמבקשת קרן הפיצויים של מס רכוש, לתעריף של חברות הביטוח הפרטיות, כיוון שהחברות לא מכסות נזקי מלחמה ומשום כך אינן מתמחרות את הסיכון בהתאם. אין חברת ביטוח בישראל שמכסה נזקי מלחמה ולמיטב ידיעתי גם לא בעולם. בסיטואציה שנוצרה, אני לא רואה מבטח משנה כלשהו שירצה להיכנס לישראל, ודאי לא אחרי ה-7 באוקטובר עם כיסוי כזה.

"מדינת ישראל הכניסה את האזרחים לסיטואציה ביטחונית הזויה בעל כורחם, ובמקום לכסות באופן מלא כל נזק למבנה ולתכולת הבית ללא מגבלה, הגבילה את גובה הפיצוי, ואת נטל ההפרש הכספי משיתה על האזרחים. אם הם רוצים לקבל פיצוי מלא, הם צריכים לפתוח שוב את הארנק".

ברשות המיסים דוחים את דבריו של רוזנפלד. "התקרות הקבועות בתקנות ומתעדכנות פעמיים בשנה, נותנות מענה הולם לתכולת בית ממוצעת של משפחה. כך עולה מניסיון העבר הרב שנצבר בקרן הפיצויים בטיפול בנזקי מלחמה. מי שמעוניין להגדיל את תקרת הפיצוי, יכול לבטח את תכולת הבית באמצעות 'ביטוח הרשות' המוצע על ידנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully