וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכניסים צבע לחיים: למרות מצב הרוח, צובעים את הבית לקראת החג

עודכן לאחרונה: 9.4.2024 / 11:36

כשליש מהישראלים משפצים, צובעים או מעצבים את הבית כדי להקל על התחושות שלהם, כך מסכם סקר חדש של "טמבור" שמשקף את מצב הרוח הלאומי וכיצד הוא מתכתב עם הרצון והצורך לצבוע את הבית לקראת החג

טמבור צביעת הבית. יחצ,
מכניסים צבע לחיים: למרות מצב הרוח, צובעים את הבית לקראת החג/יחצ

סקר חדש שערכה חברת טמבור באמצעות מכון המחקר SAPIO, ביקש לבחון את המגמות השונות בתהליך צביעת הבית בדגש על התחושות הקשורות בתהליך. ממצאי הסקר משקפים את מצב הרוח של הישראלים וכיצד הוא מתכתב עם הרצון והצורך לצבוע את הבית.

מנעד רחב של רגשות - כשנתבקשו הנשאלים לתאר את התחושה שלהם כיום, עלה מנעד רחב של רגשות שמתבטא ב-74% תחושות שליליות ו-69% תחושות חיוביות (לנשאלים התאפשר לתאר יותר מתחושה אחת). הרגשות הבולטים ביותר הם חוסר ודאות (46%), תקווה (43%), אמונה (36%) ועצב (35%).

נמצאים יותר בבית - בעת הזו וביחס לתקופה שלפני המלחמה, מרבית הישראלים נמצאים יותר בבית. מעל מחצית מהנשאלים ציינו כי הם נמצאים בבית יותר בהשוואה לתקופה לפני המלחמה. כ-40% ציינו כי אין שינוי.

טמבור. יח"צ,
כמחצית מהישראלים צבעו את ביתם לאחרונה, הסקר שביצעה טמבור לקראת פסח 2024/יח"צ

כמחצית מהישראלים צבעו את ביתם לאחרונה

פעולות שקשורות לשיפוץ, צביעה ושינוי עיצוב הבית מסייעות להקלה ותחושת הפוגה מהמצב הביטחוני
כשנשאלו הנסקרים מהן הפעולות שהם התחילו לעשות או עושים יותר בהשוואה למצב לפני המלחמה, כדי להקל על עצמם ולחוש מעט הפוגה מהמצב, כשליש בחרו בתשובה אחת לפחות הקשורה לפעולות שכרוחות בשינויים בבית, כגון שיפוץ, צביעה ושינויים עיצוביים, 36% בפעולות שקשורות באוכל ו-31% בפעילות ספורטיבית.

הסקר בדק האם המצב הביטחוני והמלחמה גרמו לנו לשנות את התוכניות שלנו ולקיים/לא לקיים או להקדים/ לדחות אותן. מבין הפעולות שנבחנו, המלחמה פגעה הכי הרבה בטיסות לחו"ל ובחופשות בארץ. כך למשל, בעוד 8% מהמשיבים ציינו כי יקיימו או יקדימו את תכניותיהם לטוס, 35% מהמשיבים ציינו כי לא יקיימו או ידחו את הטיסה המתוכננת, מה שמצביע על ירידה של 27% במימוש תכניות הטיסות.

כמחצית מהישראלים צבעו את ביתם לאחרונה. כשנשאלו מתי בפעם האחרונה צבעת את ביתך או חלקים ממנו, ציינו כמחצית (52%) מהמשיבים כי צבעו את ביתם במהלך השנתיים האחרונות. 10% ציינו כי מעולם לא צבעו את ביתם.

כמחצית (49%) מאלו שצבעו בשנתיים האחרונות, צבעו את כל הבית, וכרבע (24%) צבעו רק את הסלון. ממצאי הסקר מראים ירידה בשיעור הצובעים את חדר השינה וירידה קלה בשיעור הצובעים את חדר הילדים בשנתיים האחרונות.

בקרב אלה המתכננים לצבוע את הבית, הגוון המועדף הוא לבן (60%), אך בשיעור נמוך מעט מהמדידה שבוצעה לפני שנה (67%). שיעור מעט גבוה יותר (19%) מתכוונים להשתמש בצבעים בגווני שמנת קרם , ביחס לסקר הקודם (16%). כמו כן ניכר גידול קטן בקרב אילו שמעדיפים גוונים אחרים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
טמבור. יח"צ,
התחושה משתנה עם הצביעה. סקר של טמבור בדק מה צבע חדש בבית גורם לישראלים/יח"צ

התחושה משתנה עם הצביעה

אשר נשאלו 'האם לאחר צביעת הבית הרגשת אחרת מלפני הצביעה?' ו'אילו תחושות עלו בך לאחר הצביעה? כ-90% ציינו שהרגישו שינוי בתחושה, כאשר בעיקר ציינו תחושות של התחדשות (60%), ניקיון (55%) ורעננות (50%). כרבע (23%) הרגישו רוגע. 10% דיווחו כי לא הרגישו שינוי בתחושה לאחר צביעת הבית. עוד ניכר כי למעלה ממחצית מתכננים לצבוע את ביתם או חלקים ממנו, בזמן הקרוב.

הסקר בחן מהם הפרמטרים החשובים ביותר בבחירת מותג צבע לבית. המשיבים ציינו שחשוב להם בעיקר שהצבע יהיה איכותי (73%) ושמחירו יהיה אטרקטיבי (64%). פרמטרים חשובים נוספים הם צבע מופחת ריח (34%) וצבע אקולוגי (26%). לכחמישית חשוב לקבל דוגמאות של הצבע לפני שהם צובעים.

הסקר נערך עבור טמבור על ידי מכון SAPIO, בחודש מרץ 2024, סקר אינטרנטי של 502 נשים וגברים בגילאי 21+ המתגוררים עצמאית ומהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully