וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מאמצי הקמת העוטף מחדש מאתגרים את החשיבה, יש פה הזדמנות ייחודית"

עודכן לאחרונה: 11.4.2024 / 9:03

המאמץ העולמי בתחום האקלים מייצר השקעות בהיקפים אדירים לקלינטק, ובישראל המלחמה אף חידדה את ההזדמנויות בתחום: "המלחמה מוציאה מישראל משקיעים זרים, אך גם מייצרת הזדמנויות באמצעות האצת מחקרים ויישום טכנולוגיות חדשות בשדה הקרב"

בווידאו: כל מה שצריך לדעת על אנרגיה ירוקה/עריכה: גלעד מן מנהיים

עליית הריבית בלמה בחדות את מגמת הצמיחה שחווה תחום הקלינטק מאז הקורונה, וסגרה את כיסי חלק ממשקיעי התחום. אלא שהעולם נשאר נחוש ברצונו לקדם אנרגיה נקייה ולטפל במשבר האקלים, ולחץ על ממשלותיו להשלים את הכספים הנדרשים.

וכשהממשלה מחליטה לבצע משהו, שום דבר (מלבד עצמה) לא יכול לעצור אותה, והחלטה זו הובילה את סך ההשקעות הגלובאליות בקלינטק ובמעבר מדלקים מאובנים לאנרגיה ירוקה ל-1.8 טריליון דולר בשנת 2023, כך על פי מחקר של BlombergNEF.

ישראל היא אחת השחקניות המרכזיות בחדשנות אקלים ואנרגיה, המהווים את שיעור הסטארט-אפים הגדול ביותר הפועלים בכלל תחומי הקלינטק הישראלי.

תחום האקלים-טק לבדו, לדוגמה, משך השקעות של כ-8.2 מיליארד דולר בין השנים 2018 למחצית הראשונה של 2021. כך על פי נתוני רשות החדשנות.

הציפייה לשנת ירידת ריבית מחזירה את עיני המשקיעים גם לתחומי חדשנות האנרגיה והקלינטק, והובילה את וואלה! כסף לאפשר לכם הצצה לאחת המשקיעות בתחום: קרן דוראל אנרג'י-טק ונצ'רס, המשמשת כזרוע ההשקעות של קבוצת האנרגיה הציבורית דוראל.

דוראל פינת המשקיעים. דוראל,
גידול מזון עם עזרה מפאנלים סולאריים. ישראל היא אחת השחקניות המרכזיות בחדשנות אקלים ואנרגיה/דוראל

מנהל הקרן: רועי פורמן

מתי החלה הפעילות: דצמבר 2020.

מיקום משרדי הקרן: רמת גן.

שווי נכסים מנוהל: ההערכות בענף הן בטווח של כ-80-100 מיליון דולר.

סוג ואופי עיקר המשקיעים בקרן: קבוצת דוראל אנרגיה.

תחומי השקעה: אקלים-טק, אנרג'י-טק ותשתיות ירוקות

שלב החברות בהן משקיעה: Early-stage, pre-seed ,series A.

טווח הצ'ק הממוצע להשקעה: 500 אלף דולר עד 5 מיליון דולר.

כמות ההשקעות שנעשו בישראל עד כה: כ-115 מיליון שקל בכ-17 חברות, מהן 7 חברות ישראליות.

בין החברות בהן השקיעה: Ascend Elements, AM Batteries, Verdagy, H2Pro, Reverion, Aether Fuels, OXCCU

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
רועי פורמן, מנכ"ל דוראל אנרג'י-טק ונצ'רס. מיכה לובטון,
פורמן. ממשל ביידן הכריז על קרן בסך 20 מיליארד דולר/מיכה לובטון

תחזית הקרן לשנת 2024: "מלחמת 'חרבות ברזל' העלתה את רף הסיכון להשקעות בישראל ומוציאה מישראל משקיעים זרים, אך גם מייצרת הזדמנויות לקידום חדשנות שבאה לידי ביטוי בהאצה של תהליכי מחקר, פיתוח והטמעה בשטח של טכנולוגיות חדשות בזירת הקרב, ועוד.

"בתחומי המיקוד שלנו אנו מזהים כי מאמצי שיקום העוטף מאתגרים את החשיבה של 'בנייה מחדש', ומייצרים הזדמנות ייחודית לאימוץ חדשנות, פיתוח ויישום של טכנולוגיות בנייה, חקלאות, פתרונות אנרגיה ירוקה, מים, טיפול בפסולת ומחזור ובכך להוות מודל לתכנון, הקמה וניהול של חבלי ארץ שלמים באופן יעיל ובר-קיימא.

"תחום האקלים והאנרגיה בעולם נמצא גם הוא בלב המאבקים הגיאו-פוליטיים עם מלחמת רוסיה-אוקראינה המעסיקה את אירופה והמתיחות בין סין וארה"ב, אך גם שם נוצרות הזדמנות ליזמים.

"לאחרונה, לדוגמה, הכריז ממשל ביידן על קרן Greenhouse Gas Reduction Fund בסך 20 מיליארד דולר למימון פרויקטים המוגדרים 'ירוקים'. חברות הפורטפוליו של דוראל, לדוגמה, גייסו למעלה מ-550 מיליון דולר במענקים לא מדללים מהאיחוד האירופי והממשל האמריקני".

מנהל/ת הקרן, באישי: פורמן הגיע לדוראל במקרה כשחיפש להמשיך להירתם לעשייה המשפיעה על הציבור עם תום 10 שנות שירותו כקצין באגף המודיעין והאסטרטגיה של צה"ל, במסגרתו קיבל אותות הצטיינות מראש אמ"ן וראש אג"ת ואת פרס ראש אמ"ן לחשיבה יוצרת.

הוא בעל תואר ראשון במסלול מצטיינים לאסטרטגיה וקבלת החלטות באוניברסיטת רייכמן, ובעבר שימש כעמית מחקר במכון צבי מיתר לחדשנות טכנולוגית, משפט ואתיקה בה.

הוא גם חבר בוועד המנהל של עמותת Wize, הפועלת לקידום מדע, ידע וחדשנות ברחבי ישראל, ובין היתר הוביל פרויקטי טרנספורמציה דיגיטלית מבוססי תוכנה לבתי חולים בארץ ובחו"ל.

הוא נשוי לגל, שעובדת כאחות במחלקת המטו-אונקולוגית ילדים בבית החולים תל השומר, אב ל-2 בנות בגילאי גן ויסודי, ומעריץ את ברי סחרוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully