וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחים: ניתן יהיה לכבות את בארות הנפט הבוערות בעיראק בתוך 30-45 יום

סוכנויות הידיעות

23.3.2003 / 12:08

הנזק שנגרם למסופי יצוא הנפט של עיראק מצטייר כשולי; חיילי בעלות הברית הצליחו לכבוש את 1,074 בארות הנפט שבשדה רומליה - המסוגל להפיק למעלה ממיליון חביות ביום



צוות מומחים מעריך שניתן להשתלט ולכבות את האש שהובערה בבארות הנפט של דרום עיראק בתוך 30-45 יום, מדווחת סוכנות "רויטרס". הצוות אמר גם שהנזק שנגרם למסופי יצוא הנפט של עיראק מצטייר גם כן כשולי.



בכירים בארה"ב ובבריטניה חששו שכוחות עיראק נסו לחבל בתשתית הנפט במדינה לאחר פלישתם לתחומה. מומחים לענייני הסביבה אף הזהירו מפני אסון סביבתי, שעלול לסכן את בריאות התושבים ואת חיי הבר במרחבי אזור המפרץ הפרסי.



אנשי צבא ופוליטיקאים טוענים כעת, עם זאת, כי נראה שהנזק אינו נרחב ופחות מ-10 בארות נפט הובערו בשדה הנפט הענק רומליה שבדרום עיראק.



צוות מחברת שירותי שדות הנפט הטקסנית בוטס אנד קוטס הוזמן ע"י ממשלת ארה"ב לבקר באתרי הבעירה, ולפתוח במאמצי כיבוי. אחד מאנשי הקבוצה אמר ל"רויטרס" כי בחן את הבארות הבוערות בטיסה מעל המקום.



לדברי הצוות, קיימת חשיבות רבה למניעת פגיעה במתקני שינוע הנפט. אנשיו הביעו שביעות רצון מדיווחים ראשוניים, ולפיהם מסופי הטענת הנפט במינה אל-בקר ובחצי האו פאו נתפסו ללא כל פגע בידי חיילים בריטים.



מטה המרכז של כוחות ארה"ב בעיראק אמר שחיילי בעלות הברית הצליחו לכבוש את 1,074 בארות הנפט שבשדה רומליה. השדה מסוגל להפיק למעלה ממיליון חביות ביום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully