וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המלחמה, 1,100 עולים חדשים הגיעו ליריד לימודים באוניברסיטת בר-אילן

10.4.2024 / 9:28

ביריד שהתקיים באוניברסיטת בר אילן בשיתוף עם משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית השתתפו 1,100 צעירים עולים. בין המדינות ניתן לראות נוכחות גבוהה של מתעניינים מרוסיה, אוקראינה, ארה"ב וצרפת, אך גם עולים ממדינות כמו מרוקו, טוניס ואתיופיה

עולים חדשים ביריד לימודים בבר אילן. ברונו שרביט, לשכת העיתונות הממשלתית
עולים חדשים ביריד לימודים בבר אילן/לשכת העיתונות הממשלתית, ברונו שרביט

ביריד שהתקיים באוניברסיטת בר אילן בשיתוף עם משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית השתתפו 1,100 צעירים עולים. בין המדינות ניתן לראות נוכחות גבוהה של מתעניינים מרוסיה, אוקראינה, ארה"ב וצרפת, אך גם עולים ממדינות כמו מרוקו, טוניס, אתיופיה ואפילו פרו. העולים יוכלו ללמוד את השנה הראשונה בתואר בשפת האם.

העולים ביריד זכו לקבל את כל מגוון השירותים להם זקוק עולה חדש ממשרד הקליטה מינהל הסטודנטים, מארגון העולים של ארץ מוצאו, מנציגי צה"ל ושירותים רבים נוספים. לצידם העמידה אוניברסיטת בר אילן סוללת יועצי ליווי של דיקנט הסטודנטים למיצוי זכויות וליווי בתקופת הלימודים באוניברסיטה. לצד בר-אילן השתתפו ביריד גם נציגים מאוניברסיטאות מובילות נוספות כמו האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת תל אביב, רייכמן, חיפה ובן-גוריון. המשתתפים הגיעו מכל העולם.

"עלייה של צעירים וסטודנטים בזמן מלחמה זאת התשובה שלנו לאויבנו ומבקשי רעתנו", אמר שר העלייה והקליטה, אופיר סופר למשתתפי היריד והוסיף: " לראות למעלה מאלף צעירים שרוצים לעלות ולהשתלב באקדמיה זאת בשורה חשובה ורוח גבית לעם ישראל- דווקא בזמן מלחמה. אנחנו מעודדים עליית צעירים יהודים לישראל ועושים פעולות רבות על מנת שיקלטו וישתלבו במדינת ישראל בצורה הטובה ביותר. קורסים ייעודים ומונגשים, לימוד עברית מקוונת וסיוע בשכר דירה הן רק חלק מהפעולות שהתחלנו השנה. אנחנו נמשיך לפעול לעידוד עלייה ומתן מעטפת רחבה לעולים יחד עם השותפים לדרך וארגוני העלייה."

השר אופיר סופר ומנכ"ל בר-אילן זהר ינון. יחצ,
השר אופיר סופר ומנכ"ל בר-אילן זהר ינון/יחצ

אוניברסיטת בר-אילן הציגה בפני העולים את מגוון תכניות הלימודים החדשות שפיתחה במיוחד עבורם כמענה לאנטישמיות הגוברת בקמפוסים של האוניברסיטאות המובילות בארה"ב ובאירופה. תוכניות הלימודים האקדמיות, האולפן בעברית והמעטפת החברתית נותנת מענה מותאם למצבם המיוחד ולאתגרים העומדים בפני העולים החדשים. כך למשל בפקולטות למשפטים, מדעי החיים, מדעי המחשב, הנדסה ומדעים מדוייקים, העולים החדשים יכולים להירשם לתואר שאת השנה הראשונה שלו הם לומדים באנגלית או רוסית (בתוכנית הלימודים של המחלקות למתמטיקה ופיזיקה). החל מהשנה השנייה, העולים החדשים משתלבים עם יתר הסטודנטים הלומדים בעברית. לתוכנית הפיילוט בפיסיקה ומתימטיקה הגיעו מועמדי עלייה בטיסה מיוחדת ליום המבחנים ולאחר קבלתם, השלימו את תהליך העלייה, עלו לישראל והחלו לימודיהם. תוכניות אלה לצד היותן אקדמיות מובילות, הן התגלמות תוכניות לעידוד עליית צעירים לישראל. מזה שנים ארוכות קליטת עלייה היא חלק מהמשימה השלישית של אוניברסיטת בר אילן כאוניברסיטה ציונית ויהודית שהוקמה בשעתו על ידי פרופ' חורגין וקבוצה של עולים חדשים שהגיעו מארה"ב.

"בר-אילן היא האוניברסיטה שקולטת בהצלחה הכי הרבה עולים ויש מספר רב,של חברי סגל אקדמי שהם עולים ותיקים". כך אמר זהר ינון, מנכ"ל ומשנה בכיר לנשיא אוניברסיטת בר-אילן. "גם בימים מאתגרים ומורכבים של מלחמה מתמשכת מרגש לראות שההשכלה הגבוהה מהווה פלטפורמה אפקטיבית לצמיחה והתחדשות ועוגן יציב עבור צעירים בארץ וגם בתפוצות".

  • עוד באותו נושא:
  • בר אילן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully