וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההטעיה של דיפלומט: חלק מהמוצרים צפויים להתייקר בשיעור גבוה בהרבה מזה שציינה החברה

עודכן לאחרונה: 11.4.2024 / 13:12

חברת הענק שסיימה את 2023 ברווח משופר של 80 מיליון שקל ואף חילקה דיבידנד, הודיעה על התייקרות ממוצעת של 4% אבל בפועל מחירי חלק מהמוצרים יעלו בשיעור גבוה בהרבה; דיפלומט: "חלק מהמוצרים אותם אנו מפיצים יעלו בטווח של 3.5 אחוז עד 15 אחוז מקסימום"

בווידאו: ד"ר חזי גור מזרחי בריאיון לליאת רון בוואלה פתרנו על הוזלת סל הקניות לפסח/אולפן וואלה

מי שקורא את המכתב הנרגש ששלח בתחילת פברואר יו"ר דיפלומט נעם וימן לשר הכלכלה ניר ברקת, היה עלול לחשוב שמדובר בצדיקי הדור, שנטפלים אליהם בלי סיבה.

במכתב שהגיע לידי וואלה, הביע וימן את מורת רוחו על איומו של ברקת להביך את החברה באמצעות ביוש רגולטורי, אם לא תודיע על הפחתת המחירים במוצרים שהעלתה בתקופת המלחמה.

"אין כל הצדקה להלך אימים על החברה במהלך של ביוש רגולטורי או במהלכים אחרים", קבל וימן הנעלב. "היה נכון להצביע על דיפלומט, כדוגמא לחברה שנכנסה מתחת לאלונקה בימים קשים אלה לכל עם ישראל, הן בבלימת עליות מחירים והן בהתגייסות עודנו במילואים בחזית, בהתנדבות בעורף, ובתרומות נדיבות כחלק מהמאמץ המלחמתי".

המכתב של חברת דיפלומט לשר הכלכלה ניר ברקת. מערכת וואלה!, צילום מסך
המכתב של חברת דיפלומט לברקת. "קיבלנו בתדהמה"/צילום מסך, מערכת וואלה!

והנה חלפו להם חודשיים, ודיפלומט השליכה את האלונקה על הרצפה עם כל עם ישראל, והודיע אתמול על כוונתה להעלות מחירים מייד אחרי פסח. במכתב ששלחה לרשתות השיווק, כתבה שהעלייה הממוצעת בטואלטיקה תעמוד על 3.5% ובמזון ב-4%.

נזכיר שדיפלומט מחזיקה את המותגים הנמכרים ביותר בכל קטגוריה, בין היתר פמפרס, היינץ, ג'ילט, טונה סטאר קיטס, פרינגלס, וולה, קיקומן, ג'ייקובס, טמפקס, פיירי, אריאל ועוד ועוד.

מסתבר שההתייקרות המתונה יחסית עליה הכריזה, היא סוג של עבודה בעיניים. בשיחה עם רשתות השיווק נודע לנו, שבשיחות שבעל פה עם הסוכנים של דיפלומט, נאמר למנהלי הקטגוריות שיהיו מוצרים שמחירם יעלה גם ב-25% ו-30%, ועם שקלול של מוצרים שמחירם לא יעלה, יגיעו לשיעור ממוצע חד ספרתי של עליות, שיהיה גבוה מ-4%.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

אחת הדוגמאות היא טבלאות השוקולד של "מילקה", שיתייקרו ב-1 במאי בין 8% ל-15%, כשהמוצרים של אוריאו לא יתייקרו כלל. ברשתות אומרים שדיפלומט לא שולחת את הרשימה המלאה של ההתייקרויות עכשיו, כדי לבלום את המתקפה בתקשורת.

"הם בטח יעשו את הזה בחול המועד פסח, כשאף אחד לא ישים לב", אמר קמעונאי לוואלה. "הם כבר הכינו את הקרקע לעליית המחירים הזאת בדו"חות האחרונים שלהם, אז הנה, הם מקיימים את ההבטחה מהר".

נעם וימן מנכ"ל דיפלומט אחזקות. קרן בן ציון, דיפלומט אחזקות, עיבוד תמונה
נעם וימן יו"ר דיפלומט. עושה סיבוב על ציבור משרתי המילואים, המפונים ואלה שמנסים להחזיק את הראש מעל המים/עיבוד תמונה, קרן בן ציון, דיפלומט אחזקות

ה"כניסה מתחת לאלונקה" של וימן שמכתבו, מקבלת טעם מר יותר, לאור הדו"חות האחרונים שפרסמה החברה, שהיו יפים מאוד, בלשון המעטה. למרות שהקפיאה את עליות המחירים שהיו אמורות להיכנס לתוקף אחרי שמחת תורה, בגלל המלחמה, באורח פלא הצליחה דיפלומט לשפר את תוצאותיה לשנת 2023, כשהרווח הנקי של החברה עלה ל-80 מיליון שקלים במקום 76 מיליון שקלים ב-2022, ואפילו "הצליחה" לחלק דיבידנד בגובה 40 מיליון שקלים.

אם וימן קורא לסיבוב שהוא עושה על ציבור משרתי המילואים, המפונים ואלה שמנסים להחזיק את הראש מעל המים, "כניסה מתחת לאלונקה", אזרחי ישראל מוותרים על הכתף שלו. אל תיכנס מתחת לאלונקה ואל תעלה מחירים.

תגובת דיפלומט: "למספרים אין אחיזה במציאות"

מדיפלומט נמסר בתגובה: "מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל עברו שישה חודשים בהן הצליחה החברה במאמצים ניכרים לשכנע את ספקינו להימנע ולדחות עלית מחירים. כעת דיפלומט נאלצת להודיע על עליית מחירים, שתיכנס לתוקף אחרי פסח לאחר שספקיה הבין לאומיים העלו את המחירים.

"בהתאם לכך חלק מהמוצרים אותם אנו מפיצים יעלו בטווח של 3.5 אחוז עד 15 אחוז מקסימום והעלייה המשוקללת היא 3.5 לטואלטקה ו4 אחוז למזון. המחיר לצרכן כידוע נקבע על ידי הקמעונאים ונתון לשיקול דעתם. נציין שלמספרים כפי שהוצגו בכתבה זאת אין כל אחיזה במציאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully