וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסייבר רותח: "ביקושים גדולים משווקים חדשים דוגמת הודו, ברזיל ומקסיקו"

עודכן לאחרונה: 11.4.2024 / 10:35

על רקע בריחת משקיעים ומשבר בהייטק הישראלי, תחום הסייבר נותר חזק עם עלייה ממוצעת של 28% מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל במניות שלושת ענקיות הסקטור הישראליות הנסחרות בוול סטריט: "התחום צפוי להגיע לכ-290 מיליארד דולר עד שנת 2027"

בטחון מידע מציל חיים!/ענף הדרכה אמ"ן.

הסייבר המקומי רותח, ונדמה כי חדשנות התחום נותרה היחידה שממשיכה לתפוס את דמיון המשקיעים מספיק כדי להמשיך לפתוח את ארנקם.

השבוע, לדוגמה, הודיעה חברת הסייבר הישראלית Cyera כי השלימה גיוס של כ-300 מיליון דולר לפי שווי חברה של כ-1.4 מיליארד דולר, ודיווחה על "ביקוש גדול" להשתתפות בגיוס.

בענף מספרים כי מלחמת חרבות ברזל זירזה את תהליכי המיזוג והרכישות בענף, שהחלו כבר ב-2023. דו"ח האקזיטים של פירמת הייעוץ וראיית החשבון PWC ישראל לשנת 2023, לדוגמה, הראה כי הסייבר המקומי משך כ-51% מההיקף הכספי של כלל עסקאות הרכישה וההנפקות בהייטק הישראלי אותה שנה.

על פי הדו"ח, כ-3.8 מיליארד דולר הושקעו במסגרת 19 עסקאות בתחום הסייבר הישראלי מתוך כ-7.5 מיליארד שקל שהושקעו במסגרת 45 עסקאות בכלל תחומי הטכנולוגיה והחדשנות הישראלית אותה שנה (עד ל-3 לדצמבר 2023).

בדו"ח צוין עוד, כי 10 מתוך 12 העסקאות שנעשו בשווי של 200 מיליון דולר ומעלה היו מעולם הסייבר, ובנטרול הנפקת חברת הביוטי-טקOddity , שהינה גם חברת האם של איל מקיאג', וחברת Freightos המפתחת מערכות אוטומיזציה לשילוח סחורות ומטענים, חברות הסייבר היוו 100% מכלל עסקאות אלה.

בתחום מספרים כי מוניטין הביטחון הישראלי לא נפגע בעקבות מלחמת חרבות וברזל, ואף התחזק. שילובו עם מוניטין החדשנות המקומית הפך את הסייבר הישראלי למוקד עיני השוק הבינלאומי, המוערך ב-185 מיליארד דולר, וצפוי לעמוד על כ-290 מיליארד דולר עד שנת 2027. כך על פי סקירה של בית ההשקעות אופנהיימר ממרץ האחרון.

חברות הסייבר הישראליות הבולטות בוול סטריט. מערכת וואלה!, עיבוד תמונה
חברות הסייבר הישראליות הבולטות בוול סטריט/עיבוד תמונה, מערכת וואלה!

חן גולדברג, מנכ"ל חברת הסייבר CloudWize.io מרגיש על בשרו את הביקושים: "הסייבר המקומי אמנם חווה האטה עם תחילת מלחמת חרבות ברזל בכמה משווקי היעד של התחום, שנבעה בעיקר מאי הוודאות הכלכלית והעסקית שנוצרה בעקבות המלחמה.

"אך יחד עימה החלו ביקושים גדולים משווקים חדשים דוגמת הודו, ברזיל, מקסיקו, והמשך ביקושים גם מארה"ב, לחדשנות מוצרי התחום הישראליים. עיקר הסייבר שממשיך להתפתח כיום נוגע בעיקר בתחומי הבינה המלאכותית, שמסייעת להתגוננות בקנה מידה גדול יותר, לאור ריבוי תקיפות הסייבר הנחוות בעולם בכלל, ובישראל בפרט.

"יש לציין, כי רוב עסקאות הסייבר המוכרות נעשו השנה בישראל על ידי חברות גדולות שהן ישראליות בעצמן, וזו מגמה שהתחילה כבר ב-2023 והואצה בעקבות המלחמה, לאור אותה מגמת התגברות קצב וכמות התקיפות".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
חן גולדברג, מנכ"ל חברת הסייבר CloudWize.io. CloudWize.io,
חן גולדברג, מנכ"ל חברת הסייבר CloudWize.io/CloudWize.io

בעבוע התחום לא נשאר רק בקרב הסטארטאפים המקומיים וגלש גם אל חברות הסייבר הישראליות הנסחרות בוול-סטריט ארה"ב. מניות שלושת ענקיות הסייבר הישראליות, לדוגמה, זינקו בממוצע בכ-28% מאז ה-7 באוקטובר, ובכ-6.22% מאז תחילת השנה.

בנטרול הירידה שספגה מניית פאלו אלטו מדובר בעלייה ממוצעת של כ-11.7% מתחילת השנה, וזאת לעומת מדדי נאסד"ק ו-S&P500, לדוגמה, שעלו בכ-8.27% ו-9.22% לאותה התקופה, בהתאמה. מאז ה-7 באוקטובר עלו מדדים אלה ב-20.54% ו-20.16%, בהתאמה.

מניית חברת סייברארק הציגה את שיעור העלייה הגבוה מבין שלושת ענקיות הסייבר הישראליות שנבחנו על ידי וואלה! כסף, שעמד על כ-50.7% מאז ה-7 לאוקטובר, ועל כ-15.6% מתחילת השנה.

איתי קידרון, אנליסט הסייבר הראשי בבית ההשקעות אופנהיימר. אופנהיימר,
איתי קידרון, אנליסט הסייבר הראשי בבית ההשקעות אופנהיימר/אופנהיימר

איתי קדרון, אנליסט הסייבר הראשי בבית ההשקעות אופנהיימר, פירט בסקירתו ממרץ האחרון, כי "סייברארק מספקת פתרונות בתחום אבטחת זהויות המוערך בכ-50 מיליארד דולר, ובשנים האחרונות ביצעה מעבר למודל הענן SaaS בכלל מוצריה, ומניבה כעת 67% מההכנסות ו-75% מה-ARR (מדד שמחשב את סך ההכנסות שחברה יכולה לצפות להפיק מלקוחותיה החוזרים על בסיס שנתי) ממנויי הענן, שהינה פעילות הצומחת בקצב גבוה במיוחד של 70%.

"בעקבות המעבר למודל ה-SaaS נמצאת פעילות סייברארק במגמת צמיחה מואצת, יחד עם שיפור ברווחיות, מגמה שצפויה להימשך גם בשנים הקרובות".

לעומתה, דווקא חברת הסייבר הישראלית הגדולה מכולן, שהינה גם אחת מענקיות חברות הסייבר הבינלאומיות, חוותה ירידה מאז תחילת השנה, לאחר שהכריזה על "אסטרטגיה שיווקית אגרסיבית שתכלול הצעת הנחות ללקוחותיה", כפי שכותב קדרון.

האחרון רואה באותה ירידה "תגובת שוק מוגזמת שאיננה מתחשבת ביכולתה של פאלו אלטו להגדיל את נתח השוק שלה תוך שמירה על מנוף תפעולי גבוה." ומציין כי בדומה לסייברארק גם מנוף הצמיחה שלה מצוי במעבר לענן, לצד רווחיות גבוהה ו"תזרים מזומנים עם שיעור FCF (תזרים מזומנים חופשי) של כ-40%".

התחזית לשנה הקרובה היא המשך בעבוע תחום הסייבר המקומי, ועימו ידיעות על רכישות, מיזוגים וגיוסים נוספים. לעת זו נראה כי זהו התחום היחיד בהייטק הישראלי שמצליח לשמור על רמת השוויים עימם נכנס לשנת 2023, ובמיוחד עת החלה מלחמת חרבות ברזל בסופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully