וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוכנית שתוגש היום לראשי הרשויות: כך הממשלה תשקם את הצפון

עודכן לאחרונה: 11.4.2024 / 11:12

פרסום ראשון: התוכנית שתוצג לרשויות היום על ידי משרד ראש הממשלה. את המפגש שיתקיים היום מחרימים חלק מראשי הרשויות, ובמשרד רוה"מ מצאו פתרון לתמונת היח"צ המתוכננת שצריכה להיות רבת משתתפים: הזמנה של ראשי רשויות שכלל לא קשורים לתוכנית

בווידאו: נתניהו עם ראשי רשויות בצפון מבטיח להשיב את הביטחון גם שם/צילום: לע"מ

פרסום ראשון: זו התוכנית שתוצג היום במשרד ראש הממשלה לראשי הרשויות בצפון. קראו את התוכנית המלאה.

התוכנית, אשר זכתה לשם "צפונה", תכלול בין היתר התייחסות לנושאים שונים כגון:

• חיזוק עסקים ומפעלים
• תמיכה בחדשנות ויצירת אקו סיסטם לתחום הפודטק בדגש על חיבור עם תחום החקלאות והתבססות על היתרונות היחסיים באזור והטמעת כלי סיוע כגון תמיכות בחברות, הכשרות מקצועיות, הטמעת טכנולוגיות וחיבור אקדמי.
• העצמת תושבים, תגבור שירותים וחיזוק רשתות תמיכה קהילתיות.
• הזנקת שירותי החינוך מהגיל הרך ועד האקדמי, לרבות הקמת אוניברסיטה בגליל,
• שיפור הנגישות תחבורתית בתוך הצפון ובין הצפון לשאר חלקי המדינה לרבות מסילות רכבת
• הקמת מוסדות עוגן חברתים אזוריים כגון מכללה לאיתנות ומרכז שיקומי לאומי,
• קידום של התחדשות עירונית כמנוע צמיחה עירוני, ופיתוח, שדרוג והרחבת היישובים הכפריים.
• עידוד התיישבות באמצעות הטבות שונות כגון העמקת סבסוד פיתוח וסבסוד קרקעות.

"לצורך תקצוב המתווה האסטרטגי לצפון, להנחות את שר האוצר לגבש את מקורות התקצוב הנדרשים ולהביא לאישור הממשלה תוך 30 ימים החלטה בדבר הקצאה של 3 מיליארד ש"ח בהרשאה להתחייב לשנים 2028-2025 לטובת תקצוב המתווה האסטרטגי לצפון", נכתב בה.

נזק שנגרם כתוצאה מנפילת רקטות, שלומי, 28 במרץ 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נזק שנגרם מנפילה בשלומי. סעיפי טיוטה רבים עוד לא תוקצבו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

התוכנית כוללת חיזוק עסקים ומפעלים, קידום תחום הפודטק, חיזוק החינוך, ושירותי הרפואה, שיפור תשתיות תחבורתיות, התחדשות עירונית והרחבת הישובים הכפריים, מתן הטבות למתיישבים חדשים, העמקת סבסוד הפיתוח והקרקעות.

האוצר צריך לגבש מקורות תוך 30 יום, להקצאת 3 מיליארד שקלים למשך חמש שנים, לטובת התכנית. להקנת תכנון והקמת אתרים זמניים למפונים בהובלת משרד ההתיישבות למפונים יקצה האוצר 5 מליון שקלים ולחיזוק תשתיות 8 מיליון שקלים. בהתחדשות העירונית תשקיע המדינה 35 מיליון שקלים בשנת 2024.

תוקם אוניברסיטה בקריית שמונה תוך שלוש שנים, הקמת מרכז רפואי על קופתי שישרת את כל תושבי הצפון, ויכלול שירותי רפואה יועצת, מכוני דימות ומרפאות מומחים.

תכנית "מגן לצפון" תושלם, ותתוקצב ב-1.4 מיליארד שקלים על ידי משרד הביטחון, עבור מיגון שטחי החקלאות בישובים צמודי גדר יוקצו 10 מיליון שקלים וסכום דומה למיגון איזורי תעשיה, כל זאת עוד בשנת 2024. סכום של 11.25 מיליון שקלים יעביר האוצר לחיזוק וציוד תחנות כיבוי האש.

בנוסף יוקם "מטה צפונה", שיאויש בעשר משרות, בהעסקה ישירה או עקיפה, תחת משרד רוה"מ. חלק מסעיפי הטיוטה עדיין לא תוקצבו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי, מתראיין לחדשות 12. קשת 12, צילום מסך
"זה ביזיון". יוסי שלי, מנכ"ל משרד ראש הממשלה/צילום מסך, קשת 12

פגישת ראשי פורום קו העימות בצפון, עם מנכ"ל משרד רוה"מ, יוסי שלי, בה הוא אמור להציג בפניהם את טיוטת התוכנית לחיזוק ושיקום הצפון, אמורה להתקיים היום בצהריים בנצרת.

ראש מועצת מטולה דוד אזולאי, וראש מועצת גליל עליון גיורא זלץ, מחרימים את הפגישה, על רקע ההתנהלות הכושלת של הממשלה בטיפול בצפון, כשכ-80,000 מתושביו מפונים מבתיהם כבר חצי שנה.

ראשי פורום קו העימות שכן יהיו בפגישה, הופתעו לשמוע שכל רשויות הצפון הוזמנו אליה, גם כאלה שאינם כלולות בתוכנית, ככל הנראה בגלל החשש המוקדם שחלק מחברי הפורום יחרימו אותה והרצון להפיץ בתקשורת תמונה רבת משתתפים בסיומה.

נתניהו עם ראשי רשויות בצפון, נובמבר 2023. לשכת העיתונות הממשלתית,
נתניהו עם ראשי רשויות בצפון, נובמבר 2023/לשכת העיתונות הממשלתית

חלק מראשי הרשויות קיבלו הבוקר טלפונים מלשכת רוה"מ, כדי לוודא את בואם, ולספר להם שאתמול, אחרי הישיבה שהתקיימה במשרד האוצר, בנוכחות השר בצלאל סמוטריץ', דלקו שם האורות עד חמש לפנות בוקר, כדי לשפר את הטיוטה, שזכתה כבר לביקורת קשה של הרשויות.

ראשי הרשויות מתרעמים על כך שהיא כוללת, בין היתר, הקמת חמישה יישובים חדשים, זאת בעת שהיישובים הקיימים לא מצליחים לעמוד על הרגליים, והעובדה שגובשה בלי לשתף אותם, כך שהיום יראו אותה לראשונה.

עוד נאמר להם טלפונית, ששר האוצר אישר עוד שלושה מיליארד שקלים לתוכנית, מה שעל פניו נשמע מופרך, מכיוון שאין כספים תוספתיים לתוכנית בכלל, ובטח אין מקור תקציבי לעוד שלושה מיליארד שקלים.

במהלך הפגישה שהתקיימה אתמול באוצר, ונמשכה שלוש שעות, התנצל סמוטריץ' בפני חברי פורום קו העימות על כך שהטיפול בתוכנית לצפון, שקיבלה את השם החדש "צפונה", התעכבה במשך כל כך הרבה זמן.

במהלך הפגישה היו חילופי דברים קשים בין שר האוצר לראשי הרשויות, שהטיחו בו מילים קשות, על כך שמושכים אותם באף כל כך הרבה זמן ונותנים להם הבטחות בלי כיסוי. "מה שקורה עם הטיפול בתושבי הצפון זה ביזיון", אומר לוואלה אחד מראשי הרשויות. "הטיוטה הראשונית שגובשה לא תעבור אצלנו. שר האוצר הבטיח לנו שהתוכנית הזאת צריכה להיות מוסכמת גם עלינו, והדבר ייכתב כסעיף בתוכה, אחרת היא לא תצא לפועל".

  • עוד באותו נושא:
  • הצפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully