וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משאירים להם אבק: עליה של עד 200% בביקושים לשואבי אבק

עודכן לאחרונה: 15.4.2024 / 11:16

שואבי האבק נהנים בשנים האחרונות מעלייה במכירות ולקראת ניקיונות פסח הביקושים ערים במיוחד. הלהיט השנה: שואב-שוטף שמקל על עבודות הבית. מה הדגמים הבולטים וכמה נשלם על הנוחות?

אישה שואבת אבק משטיח בעזרת שואב אבק. ShutterStock
משאירים להם אבק: עליה של עד 200% בביקושים לשואבי אבק/ShutterStock

"שוק שואבי האבק בישראל מתפתח מאוד בשנים האחרונות בכלל, בשנה האחרונה בפרט. הענף לא מפסיק להתפתח ולהתחדש ולייצר לצרכן הישראלי מקסימום ניקיון במינימום תחזוקה, מה שמאפשר לו לשנות הרגלים בצורה דרמטית ואפילו לשנות אורח חיים. למעשה, הצרכן היום לא רוכש שואב אבק אלא חוויית ניקיון מושלמת שמביאה איתה הרבה יתרונות נוספים כמו חיסכון בכסף, איכות, נוחות וחיבור לעולם החדש", אומר רונן סלם, מנכ"ל Dreame ישראל ומסכם בעצם את ההתנהגות הצרכנית סביב ענף שואבי האבק בישראל.

על פי נתוני הצריכה של הציבור הישראלי במרץ 2023 אל מול מרץ 2024, שמציגה רשת מחסני חשמל שמפעילה 65 חנויות ברחבי הארץ, מתגלה גידול משמעותי בקטגוריית שואבי האבק, עם עליה של 200% במכירות שואבים-שוטפים, 45% במכירות שואבים רובוטיים ו-30% במכירות שואבים אלחוטיים.

על פי הדיווח של הרשת, מספר שואבי האבק שנמכרו בחודש מרץ השנה (2024), הייתה גבוהה ב- 90% בהשוואה למרץ אשתקד (2023) והסיבה המרכזית לכך היא שבבית ממוצע היה שואב אבק אחד והיום יש בין 2 ל-3 מוצרים מהקטגוריה: שואב אלחוטי, שואב רובוט וכעת גם שואב שוטף שהצליח לכבוש את הישראלים שמוכנים לשלם על נוחות וקיצורי דרך בכל מה שקשור לעבודות הבית.

הצרכנים הישראלים נוטים השנה לרכוש בעיקר דגמי פרימיום יקרים ואיכותיים. לקראת פסח 2024, ניראה שהכוכב הלוהט של השואבים הוא שואב-שוטף שמאפשר לוותר לחלוטין על פעולת שטיפת הבית או לצמצם אותה באופן משמעותי באמצעות טכנולוגיות מתקדמות ויכולות מפתיעות. גם לגבי המחירים, לא נמצא שינוי מהותי במחיר הממוצע של שואבים אלחוטיים אך בתת הקטגוריה שואבים-שוטפים שנחשבת לפופולרית במיוחד, נצפתה עלייה של כ-25% במחיר הממוצע. גם השואבים הרובוטים מציגים עליה של כ-15% במחיר הממוצע.

המחיר זז הצידה - מדובר בשוק מוטה איכות

"ענף שואבי האבק שנהנה מצמיחה מגמתית בשנים האחרונות, נשלט על ידי מותגים מוכרים, והמותגים הנמכרים ביותר הם לאו דווקא הזולים ביותר. ניתן לומר שיחסית זה שוק שיותר מוטה איכות מאשר מוטה מחיר", מוסיפה אושרת כהן, סמנכ"לית השיווק של קבוצת זאפ ומשתפת בניתוח שביצעה ביחס לרבעון הרביעי של 2023 והרבעון הראשון של שנת 2024 שמעלה מספר מגמות: באוקטובר האחרון, עם פרוץ המלחמה, נצפתה ירידה דרסטית בביקושים לשואבים, בדומה למה שראינו בכל ענפי הריטייל, עם צניחה של 27% ביחס לחודש שקדם לו (ספטמבר 2023) אך מנובמבר מתגלה התאוששות מתונה כשחודש דצמבר 2023 רשם כבר עליה של 53% בהשוואה לאוקטובר.

את שנת 2024 פתח חודש ינואר עם המשך התאוששות, אך בין החודשים פברואר למרץ נראית קפיצה משמעותית נוספת של כ-30% בביקושים".

על פי הדיווח של קבוצת זאפ, שלושת השואבים הפופולריים ביותר שנמכרים כעת הם:
1. דייסון - V15 Detect Absolute
2. שארק - IZ423 Zero-M Stratos
3. שיאומי - Mi Robot Vacuum X10

* המחיר הממוצע לשואב אבק עומד על 2,066 שקלים.

שואב אבק רובוטי של שיאומי, דגם  x10v. יחצ שיאומי,
המחיר זז הצידה: שוק שואבי האבק מוטה איכות ולא מוטה מחיר/יחצ שיאומי

לא מסתפקים בשואב אחד

אריק כהן, מנכ"ל ב.נ.ז.כ סחר, היבואנית הרשמית של המותג דייסון לישראל, מציין כי לקראת חג הפסח, מכירות שואבי האבק בישראל בשיאן. בישראל נמכרים מידי שנה כ-300,000 יחידות כששואבי האבק האלחוטיים מהווים את עיקר השוק.

"בשנים האחרונות שואבי האבק הרובוטיים חוללו מהפכה בדרך שבה אנחנו מנקים את הבתים שלנו", אומר אייל אהרוני, מנהל מוצר בקבוצת המילטון, יבואנית שיאומי לישראל. "זאת כבר השנה רביעית ברציפות שאנחנו מותג שואבי האבק הנמכרים ביותר בישראל ומחזיקים בכ-36% נתח שוק. מתחילת השנה אנו רואים שישנה עלייה בביקוש בקטגוריית שואבי האבק הרובוטיים בהשוואה לשנה שעברה. מידי שנה מגיעים לשוק שואבי אבק רובוטיים חדשים בעלי חידושים טכנולוגיים ועוצמות שאיבה חזקות ומשופרות יותר. בשנה האחרונה, עמדות העגינה הפכו לפופולאריים בקרב הישראליים, מהסיבה שהן מקלות על איכות החיים של הלקוח וחוסכות לו המון זמן, מאמץ ותפעול.

סמנכ"ל מכירות שריג ליאור לוי: "אנו רואים ביקושים הולכים וגדלים בקטגוריות השואבים האלחוטיים, השואבים השוטפים והרובוטיים. הציבור הישראלי מוכן לשלם מחיר גבוה עבור שואבים איכותיים ברמה טכנולוגית גבוהה ועם ערך מוסף ללקוח. מגמה מעניינת נוספת אותה אנו רואים בשנים האחרונות בקרב הצרכן הישראלי הוא רכישה של מספר שואבים לבית. הצרכן הישראלי מחפש כל הזמן את הקדמה והחדשנות ובתנאי שבאמת יקל על עבודות הניקיון השונות, שאיבה, ניקוי ושטיפה.

לכבוד חג הניקיונות של ישראל, בדקנו 4 מוצרים מובילים בענף שואבי האבק הצומח.

כריש בנוחות

שואב אבק אלחוטי עם מערכת ריקון וטעינה אוטומטית DETECT PRO של המותג SHARK ו-4 טכנולוגיות זיהוי לניקיון יסודי באמצעות חיישנים שסורקים את הלכלוך ב-360 מעלות. השואב קל משקל (2.2 ק"ג) ומציע פטנט בלעדי לאיסוף של יותר שיער, לכלוך ואבק ומניעת הסתבכותם על המברשת.

הדגם, כולל מחסנית ריח למניעת ריחות רעים בעת השימוש, מוט גמיש כדי שלא תצטרכו להתכופף וסוללה לשאיבה רציפה עד 60 דקות. יש לו יכולת לזהות את סוג המשטח ולהתאים את מהירות המברשת לביצוע מותאם והוא יודע לזהות אזורים חשוכים ולהגביר את התאורה בהתאם. עמדת הטעינה שלו נוחה ומעוצבת לריקון אוטומטי של הפסולת בסיום כל פעולה ללא מגע יד, עם קיבולת של עד 30 ימי שימוש.

המחיר: 2,890 שקל.

דיטקט פרו של שארק. יח"צ,
שואב אבק אלחוטי עם מערכת ריקון וטעינה אוטומטית DETECT PRO של המותג SHARK, המחיר: 2,890 שקל/יח"צ

הדור החדש של דייסון

שואב האבק האלחוטי החדש absolute Dyson Gen5 detect, נחשב לשואב החזק ביותר עם מנוע Hyperdymium לשאיבה עוצמתית של עד 70 דקות עבודה רצופה וממשק המראה בזמן אמת מתי המשטח נקי.

לשואב מסנן HEPA אטום לחלוטין, עם חמש שכבות של מסננים הלוכדים ביעילות 99.99% מהחלקיקים והאלרגנים ומברשת מאירה בעלת רולר רך לגילוי חלקיקי אבק בלתי נראים. למברשת טכנולוגיה למניעת הסתבכות שיער עם 56 שיניים, שמתאימה את עצמה אוטומטית למשטחים השונים, מברשת חובטת למזרנים וספות, אביזר מפרקי לכיפוף המוט בזמן העבודה ועוד.

המחיר: 4,599 שקל. בימים אלו מוצע במחיר מבצע של 3,999 שקל לכבוד פסח ועד ה-30.4 או עד גמר המלאי.

דייסון GEN5. יח"צ,
שואב האבק האלחוטי החדש של דייסון, absolute Dyson Gen5 detect/יח"צ

הרובוט שנמנע ממכשולים

שואב האבק הרובוטי Xiaomi Robot Vacuum S10 PLUS הוא שואב-שוטף ונחשב לאחד השואבים המוצלחים והנמכרים ביותר של המותג שיאומי בישראל לשואב אפשרות להפעלה ב-4 מצבי עוצמת שאיבה ושטיפה וטכנולוגיה להימנעות תלת-מימדית ממכשולים באמצעות חיישן צילום RGB שמשמש לזיהוי אובייקטים במרחב להפחתת הסיכון של תקיעת חפצים והפסקת פעולה.

הסוללה העוצמתית מספיקה לשימוש של עד שעתיים פעילות רציפה. השואב ניתן לתפעול מלא מרחוק, החל מזיהוי ובחירת החדרים הרצויים לניקוי ועד לבחירת תכנית עבודה נדרשת לכל חדר. במהלך השימוש ניתן לצפות במפת הניקיון בזמן אמת דרך יישומון Mi Home.

המחיר: 1,799 שקל.

שואב אבק רובוטי 10s פלוס. יח"צ,
שואב אבק רובוטי 10s פלוס, המחיר: 1,799 שקל/יח"צ

הבשורה: שניים באחד

דגם Dreame h12 dual האלחוטי מביא בשורה משמעותית בתחום השואבים האלחוטיים, עם שני מצבי עבודה שווי ערך לפעילות שני מכשירים במכשיר אחד - שואב אבק ושוטף רצפות. המצב הראשון (שואב שוטף) מנקה את כלל סוגי המשטחים, כולל פרקטים, שואב ומקרצף בו זמנית בעוצמה גבוהה.

הוא מאפשר זווית "0" לניקוי יסודי בצמוד לפאנלים משני צדי המברשת. החיישן האוטומטי מתאים את עוצמת השאיבה וכמות המים לסוג הלכלוך ומשתמש במיכל מים גדול עם נפח של 920 מ"ל. המצב השני (שואב אבק) כולל מוט ומברשת ראשית המתחברים למנוע של השואב, לשאיבה ללא שטיפה של כלל סוגי המשטחים, כולל פרקטים ושטיחים, כולל מברשת חובטת קטנה לניקוי ספות ומזרנים.

המחיר: 2,690 שקל.

דרימי דגם h12 dual. יח"צ,
דגם Dreame h12 dual האלחוטי, המחיר: 2,690 שקל/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully