וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא הכל נשאר במשפחה: YES תחל בתוך ימים לשווק חבילת טלוויזיה ואינטרנט מהיר גם עם אינטרנט זהב

ערן גבאי

23.3.2003 / 14:48

כך נודע ל-TheMarker; חברת הלוויין על סף סיכום דומה עם נטוויז'ן; שנה מהשקת החבילה המשותפת עם בזק בינלאומי - לחברות כ-18 אלף מנויים בלבד; מנוי סרטים ישלם כ-84 ש' בחודש לחצי שנה



חברת הלוויין YES תחל בתוך ימים לשתף פעולה עם אינטרנט זהב בשיווק חבילת טלוויזיה ואינטרנט מהיר משותפת, והיא על סף סיכום דומה גם עם חברת נטוויז'ן - כך נודע ל-TheMarker. עד היום שיתפה YES פעולה בשיווק חבילת טלוויזיה ואינטרנט מהיר רק עם בזק בינלאומי, מקבוצת בזק.



YES ובזק בינלאומי יצאו לראשונה עם חבילת שירותי התקשורת - yes@wow - בפברואר 2002, בטרם קיבלו את כל האישורים הנדרשים ממשרד התקשורת ומהממונה על ההגבלים העסקיים. שתי החברות ספגו בחודשים הראשונים לשיווק החבילה סבסוד של כ-100 שקל לחבילה והוצאות על קמפיין פרסומי, שנעשה על ידי קשר בראל בהיקף כולל של מיליון דולר.



החבילה תאמה את האסטרטגיה של שתי החברות כשאיפשרה ל-YES להעניק שירות אינטרנט מהיר במקביל לחבילת הטלוויזיה, כחודשיים לפני שחברות הכבלים החלו באספקת שירות האינטרנט מהיר שלהן.



בבזק בינלאומי היווה המהלך אמצעי לביסוס מעמדה של החברה כספקית האינטרנט בפס רחב הגדולה במדינה וב-YES היו בטוחים כי החבילה תשמש כאמצעי מוביל בגיוס מנויי טלוויזיה רב ערוצית.



בפועל, כיום - כשנה לאחר השקת החבילה - קיימים כ-18 אלף מנויי yes@wow, מספר שלטענת החברות גבוה מהציפיות המוקדמות שלהן.



עם זאת, כשמשווים את מספר מנויי חבילת yes@wow למספר המנויים החדשים שגייסה כל חברה מאז ראשית 2002 ועד היום מתבהרת תמונה שונה, שיכולה לעמעם גם את החשש מהניסיון להקים שיתוף פעולה בין החברות הבנות של בזק בשוק העסקי.



לבזק בינלאומי היו כ-26 אלף מנויי פס רחב לפני שהחלה בשיווק החבילה המשותפת עם YES. יוצא אפוא, שבזק בינלאומי, לה כיום כ-100 אלף מנויי פס רחב, גייסה בשנה האחרונה כ-70 אלף מנויי פס רחב, מהם רק 18 אלף באמצעות החבילה עם YES. חברת הלוויין גייסה מראשית 2002 ועד היום כ-125 אלף מנויים, כשפחות מ-15% מהם הם מנויי החבילה המשותפת.



המשנה למנכ"ל YES, ניר למפרט, אומר היום כי YES השקיעה במאמץ פרסומי ראשון בלבד - בפברואר 2002 - ומאז היא לא ביצעה מהלך פרסומי נוסף לתמוך בחבילה. "כעת כש-YES תציע יותר סוגי חבילות - ברור שיותר לקוחות יבקשו לרכוש השנה את החבילה המשותפת. למפרט טוען כי ה-ADSL היא הטכנולוגיה המובילה כתשתית לאינטרנט ועל כן החבילה המשותפת עם בזק בינלאומי תמשיך להיות החבילה המובילה.



למפרט מציין עוד כי החברה תפנה השנה למנויים הקיימים, ולא למנויים החדשים שתגייס, ותציע להם חבילה משותפת עם אינטרנט מהיר במחירי מבצע. "מספר מנויי החבילות יגדל משמעותית השנה ללא ספק", אומר למפרט.



YES מציעה היום ללקוח שמנוי על חבילת הסרטים של החברה להתחבר עם בזק בינלאומי כספק אינטרנט על תשתית ה-ADSL של בזק ב-84 שקל לחודש לחצי שנה. מחירים דומים תציע החברה גם בחבילה המשותפת עם אינטרנט זהב ונטוויז'ן.



באשר להערכה שנשמעה באחרונה כאילו הטלוויזיה הרב ערוצית והאינטרנט המהיר יכולים לשמש כמוצרים תחליפיים, אומר למפרט כי המוצרים הם משלימים ומספקים סוג חוויה אחר".



לגבי האינטרנט הלווייני אומר למפרט כי שירות זה לא נמצא בתוכניות של YES השנה, ושיתוף הפעולה עם ה-ADSL הוא הכיוון המועדף הן מסיבות כלכליות והן מסיבות טכנולוגיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully