וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: העליות מתמתנות על רקע איום ההסתדרות להכריז על סכסוך עבודה; התשואות בשחרים הארוכים - 10.05%

אילן מוסנאים

23.3.2003 / 15:32

מחזור בינוני - 180 מ' ש'; ירידות באי.די.בי עקב דו"חות כלל תעשיות; טבע עולה ב-3.7%; הפועלים עולה ב-1% ודיסקונט מאבדת 3.7%;



אחרי עליות של יותר מ-2% במהלך הבוקר, נחלשים כעת המדדים המובילים בבורסה של תל אביב ונסחרים בעליות של כ-0.8%. העליות נרשמות על רקע הערכות כי לאחר שהאמריקאים כבשו את מערב עיראק, הסיכוי לירי טילים על ישראל קטן, ובעקבות העליות בסוף השבוע בוול סטריט (בימים חמישי ושישי).



בסוף השבוע פורסמו הערכות כי בעקבות ההתקדמות של הצבא האמריקאי במערב עיראק, צפויה רמת הכוננות בישראל לרדת בימים הקרובים. מדד הנאסד"ק טיפס בסוף השבוע בכ-1.7% ומדד הדאו ג'ונס עלה ביותר מ-3%. המניות הישראליות הצטרפו למגמה החיובית בוול סטריט, ומרבית המניות הדואליות פתחו את המסחר עם פערי ארביטראז' חיוביים.



מדד המעו"ף רושם כעת עליות של 0.7% לרמה של 343.21 נקודות ומדד תל אביב 100 עולה ב-0.8% לרמה של 347.46 נקודות. התל-טק 15 עולה ב-1.9%. מחזור המסחר בינוני ומסתכם בכ-180 מיליון שקל.



הדולר ממשיך להיחלש מול השקל ונסחר ברמה של כ-4.72 שקלים במסגרת האופציות - ירידה של כ-0.56% לעומת היציג מיום שישי. בשחרים נרשמים כעת עליות שערים של כ-0.8% בממוצע והתשואות בטווחים הארוכים יורדות לרמה של כ-10.05%. בגלילים צמודי המדד נרשמת מגמה מעורבת תוך נטייה לירידות, והגלבועים צמודי המדד נסחרים בירידות של כ-0.7%.



פעילים בשוק מייחסים את היחלשות המדדים להמשך המימושים (שנרשמו ביום חמישי) וכן לתגובה של השווקים לידיעות כי ההסתדרות תכריז הערב על סכסוך עבודה. סכסוך העבודה של ההסתדרות בא בעקבות התוכנית הכלכלית של שר האוצר בנימין נתניהו, והוא ייאפשר לה להשבית את המשק בעוד שבועיים.



מניית טבע מרכזת היום מחזור של 37מיליון שקל, ומטפסת ב-3.7% בעקבות פער ארביטראז' של 5.2% בו סיימה את המסחר בארה"ב. המניה מטפסת הבוקר למחיר שיא של 195.6 שקל ומשלימה עלייה של כ-46% בשנה האחרונה.



יתר המניות הדואליות נסחרות במגמה חיובית כאשר מניית טאואר מטפסת ב-7.7%, פורמולה עולה ב-1.8% ומניית נייס עולה ב-2.1%.



מניות קבוצת אי.די.בי, שפתחו את המסחר בעליות של יותר מ-2%, נחלשות בעקבות הדו"ח הגרוע של כלל תעשיות. אי.די.בי אחזקות רושמת ירידה של 0.1%, אי.די.בי פיתוח עולה ב-1.6%. מניות החברות הבנות כלל תעשיות ודסק"ש רושמות ירידות של 1.3%, כל אחת. כלל תעשיות סיימה את 2002 עם הפסד של 426 מיליון שקל, עקב הפרשות גבוהות שביצעה. ברבעון הרביעי של השנה הפסידה החברה כ-152 מיליון שקל. נראה כי בשוק חוששים שגם יתר חברות הקבוצה יפרסמו דו"חות חלשים בימים הקרובים.

מניית בנק הפועלים רושמת כעת עלייה של 1%. זאת, לאחר נפילה של יותר מ-4% ביום חמישי האחרון, אחרי שהבנק פירסם הזהרת רווח לרבעון הרביעי ולשנת 2002 כולה. הבנק הזהיר כי הוא צפוי לסיים את הרבעון הרביעי בהפסד של 400 מיליון שקל, ואת השנה כולה ברווח של 360 מיליון שקל.



בעקבות הורדת ההמלצה לבנק הפועלים על ידי יו.בי.אס השווייצי, מפחית היום גם בית ההשקעות קרדיט סוויס את ההמלצה למניה מ"תשואת יתר" ל"נייטרלי". בקרדיט סוויס מעריכים כי המחיקות של הפועלים ברבעון הרביעי אינן מהלך חד פעמי ומפחיתים את תחזית הרווח של הבנק ל-2003 ב-18% ל-1.014 מיליארד שקל. בבית ההשקעות מורידים את מחיר היעד למניית הפועלים מ-9 ל-7.6 שקלים.



תדיראן קשר ממשיכה לשבור שיאים חדשים והיום מטפסת ב-4% למחיר של 90.9 שקלים. העליות במניה באות בתגובה להודעה על חוזה חדש לאספקת מחשבים צבאיים מתקדמים בהיקף של 11 מיליון דולר לקבלן ראשי של צבא ארה"ב. בנוסף, דיווחה החברה על חוזה לאספקה של מחשבי יד מוקשחים בהיקף של 3 מיליון דולר.



לעומת זאת, במגמה שלילית נסחרות כעת מניות קבוצת דלק , שיורדת ב-2.3%, ובנק דיסקונט , שמאבדת 3.4%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully