וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתקפה על ישראל הפילה את הביטקוין, המטבע האיראני בשפל של שלושה חודשים

עודכן לאחרונה: 15.4.2024 / 8:04

שווי שוק הקריפטו כולו ירד ב-4.65% ביממה האחרונה בלבד; אנליסטים רבים מקשרים בין הירידה בביטקוין ובשוק הקריפטו למתקפה האיראנית: המסחר המתנהל 24 שעות ביממה הופך מטבעות אלה לתנודתיים ומגיבים במקרה של אירועים גיאו-פוליטיים משמעותיים

הדי פיצוצים ויירוטים בשמי הארץ בעקבות המתקפה האיראנית 14 באפריל 2024/סעיף 27 א'

בשעות הלילה שבין שבת לראשון, בעת שאיראן תקפה את ישראל בנחיל טילים וכתב"מים, צנח מחיר הביטקוין בחדות אל עבר ה-61,500 דולר. המחיר צנח ביותר מ-15% בשבוע האחרון. נכון לכתיבת מילים אלו, המחיר התאושש מעט, וביטקוין נסחר ב-64,300 דולר למטבע.

לא ניתן לקשר בצורה ישירה בין ירידת מחיר הביטקוין למתקפה האיראנית, אך אנליסטים רבים מייחסים חשיבות לכך ששוק הקריפטו בכלל וביטקוין בפרט נסחרים 24 שעות ביממה ונחשבים תנודתיים, ולכן אירועיים גיאופוליטיים והתחממות במזרח התיכון יכולים היו להוות את הטריגר עבור אותה תנודתיות וירידות מחיר, בזמן ששאר השווקים סגורים למסחר.

ביממה האחרונה בלבד, שווי שוק הקריפטו כולו ירד ב-4.65%, לשווי של 2.43 טריליון דולר. סוחרים ממונפים רבים נאלצו לחוות סגירה כפויה של הפוזיציות הממונפות שלהם, מה שמסביר את תנועות המחיר החדות, שנגרמו כתוצאה מאירוע הנזלה (Liquidation) של פוזיציות בשווי שקרוב למיליארד דולר.

מחירי מטבעות אלטרנטיבים נוספים צללו אפילו בחדות יותר, במקביל לדומיננטיות של ביטקוין, המודדת את חלקו היחסית של ביטקוין מכלל השוק, שעלתה בחדות. אתריום (ETH), השלים ירידה של יותר מ-20% כשנסחר אתמול ב-2,850 דולר למטבע. נכון לכתיבת מילים אלו התאושש מעט ונסחר במחיר של 3,080 דולר. גם מטבע סולאנה ירד בחדות, ומתחילת השבוע צנח ממחיר של 184 דולר ל-116 דולר, אך כרגע נסחר במחיר של 142 דולר למטבע.

ביטקוין. ShutterStock
ביטקוין. גם מטבעות דיגטליים נוספים רשמו ירידה/ShutterStock

אירוע החציה מתקרב

למרות ירידות המחיר, שהן לא אירוע יוצא דופן השוק המטבעות הקריפטו, שנחשב לתנודתי במיוחד, חציית הביטקוין מתקרבת, ואין דבר שיכול לעצור אותה.

בעוד מספר ימים, ב-19 לאפריל (בקירוב), יתרחש אירוע חציית הביטקוין הרביעי, שבו כמות המטבעות המתווספים לסירקולציה נחתכים בחצי, מ-6.25 מטבעות ביטקוין חדשים בכל בלוק, ל-3.125.

האירוע, נחשב לאבן דרך משמעותית בהיסטוריית המטבע הצעיר, ומסמלת 16 שנים לקיומו.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
כרזת איום על ישראל על מבנה בטהראן, איראן, 14 באפריל 2024. רויטרס
כרזת איום בעברית בטהרן. המטבע המקומי בשפל/רויטרס

מול ביטקוין, השער הרשמי של הריאל האיראני גם בשפל, וחצה החודש את ה-25 מיליארד ריאל למטבע, כשבפועל, השער בשוק החופשי עומד על יותר מ-40 מיליארד ריאל למטבע.

איראן, ששיגרה מל"טים וטילים לעבר ישראל בשבת בלילה, עשתה זאת כתגובה לחיסול שביצעה ישראל מספר ימים לפני כן, בו ישראל תקפה מתחם בדמשק שבסוריה והרגה שבעה איראנים, בהם שני גנרלים.

בנוסף, מלבד התקיפות האוויריות, ש-99% מהן יורטו, על פי הדיווחים השלטונות האיראניים תפסו ספינה בבעלותו של מיליארדר ישראלי.

השער של המטבע האיראני, יחד עם כלכלתה, בצרות. שערי השוק השחור של המטבע הגיעו לשפל. הריאל נחלש אל מול הדולר בכמעט 30% בשלושת החודשים האחרונים. והאינפלציה השנתית עומדת על 46%. נכון לכתיבת מילים אלו נסחר הריאל האיראני בשפל מול הדולר (יותר מ-670,000 ריאל לדולר אחד).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully