וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה נסגרה בעליות אך בשוק חוששים: "גדל הסיכון להורדת דירוג ולירידה בשער השקל"

14.4.2024 / 17:08

הבורסה נסגרה היום בעליות קלות כאשר ת"א 35 ות"א 125 עלו בכ-0.3%: "השווקים יצטרכו לעכל את האירועים ואת התרחישים העתידיים. ההשפעה הכוללת על השווקים צפויה להיות שלילית, גם אם האירוע לא ימשיך להידרדר"

בווידאו:נפילה בקצרין לאחר המתקפה האיראנית, 14 באפריל 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים, צילום: מ.מ קצרין

הבורסה נסגרה היום בעליות שערים קלות כאשר ת"א 35 ות"א 125 עלו בכ-0.3%.
על אף תחושת ההקלה שחווה הציבור הבוקר וסיומה של המתקפה האיראנית בהדיפה ישראלית מרהיבה, כלכלני בנק הפועלים מעריכים כי ההשפעה ארוכת הטווח על השווקים צפויה להיות שלילית.

"השווקים יצטרכו לעכל את האירועים ואת התרחישים העתידיים ונקודת שיווי המשקל החדשה תתברר בימים הקרובים", אומר מנהל המחלקה הכלכלית בבנק הפועלים, ויקטור בהר, אומר כי "בעיניים של משקיעים זרים, התרחישים השליליים כנראה יקבלו משקל גבוה, וההשפעה הכוללת על השווקים בטווח הזמן הבינוני צפויה להערכתנו להיות שלילית, גם אם האירוע לא ימשיך להידרדר".

על המצב בכללותו אומר בהר כי "הסיכון הגיאופוליטי והסיכון הפיסקאלי של מדינת ישראל עולים בטווח הקצר, וזה אומר שהסיכויים להפחתת דירוג האשראי של המדינה עלו. הלילה האחרון הוא גם חדשות לא טובות להוצאות הביטחון. עלות כל יום כזה היא כנראה מספר מיליארדי שקלים, ועליית המדרגה בעימות מול איראן תצדיק כנראה עלייה נוספת בהוצאות הביטחון בשנים הקרובות.

"ככל שיתברר שהגירעון יהיה גבוה מהתכנון, וככל שהלחימה בעזה נמשכת, הסיכוי להפחתת דירוג החוב גבוה".

בהר מוסיף עוד כי "הסיכון הגיאופוליטי במזרח התיכון גובר ומעלה את החשש למלחמה אזורית. מחירי הנפט כבר עלו לרמה של 90 דולר, עוד טרם מתקפת הטילים האיראנית על ישראל, ומגמת העלייה עשויה להתגבר".

הדי פיצוצים ויירוטים בשמי הארץ בעקבות המתקפה האיראנית 14 באפריל 2024. סעיף 27 א', אתר רשמי
הדי פיצוצים ויירוטים, הלילה. "ההשפעה הכוללת על השווקים צפויה להיות שלילית"/אתר רשמי, סעיף 27 א'

ומה יקרה לשער השקל? "שער השקל מול הדולר ירד בשבוע החולף עד עד לרמה של 3.77 שקל לדולר. הפיחות מול הדולר הושפע גם מהתחזקות הדולר בעולם. בהינתן שתוצאות המתקפה אינן חמורות באופן יחסי, והפיחות כבר שיקף את סיכון התגובה מאיראן, המגמה בטווח הקצר פחות ברורה. יחד עם זאת, הגירעון התקציבי וסיכוי גבוה להפחתת דירוג עשויים להמשיך ולהחליש את השקל בשבועות הקרובים".

בהר צופה כי האינפלציה צפויה להיות גבוהה מהצפוי וכי הסיכוי לירידת ריבית הצטמצם. "יתכן שחברות תעופה לא יחדשו את הקווים לישראל בתקופה הקרובה, דבר שיקבע את מחירי הטיסות הגבוהים. האינפלציה מתומחרת בשוק הנגזרים כרגע ברמה של כ- 2.8% לשנה בשנתיים הקרובות. אנו צופים אינפלציה גבוהה יותר בשנה הראשונה, וכן סבורים שהסיכונים מוטים לאינפלציה גבוהה יותר".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ויקטור בהר בנק הפועלים. ענבל מרמרי,
בהר. "מחירי הנפט כבר עלו לרמה של 90 דולר, עוד טרם מתקפת הטילים האיראנית"/ענבל מרמרי

מי שיחכה לירידת ריבית עקבית כנראה יתאכזב: "בנק ישראל הותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 4.5% בשבוע שעבר, זאת נוכח הסיכונים הגבוהים שעשויים להשפיע על האינפלציה. ציפיות השוק להפחתת ריבית ירדו באופן משמעותי, והן מגלמות עתה הפחתת ריבית אחת עד סוף השנה, הערכה שנראית סבירה בעינינו. חטיבת המחקר של בנק ישראל עדיין מעריכה ששנה מהיום הריבית תעמוד על 3.75%".

ומה עשו הבורסות בעולם? "בשבוע האחרון נרשמו ירידות שערים במרבית שוקי המניות בעולם. בארה"ב מדד ה-S&P500 ירד ב-1.6%, מדד הנאסד"ק ירד בכ-0.5% ומדד הדאו-ג'ונס ירד ב-2.4%. באירופה מדד היורוסטוקס 50 ירד ב-1.2% ומדד הדאקס בגרמניה ירד ב-1.4%. באסיה מדד הניקיי ביפן עלה בשיעור של 1.4% ובסין מדד ה- CSI300 ירד בשבוע האחרון ב-2.6%".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully