וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה באקדמיה: המכללה האקדמית תל אביב יפו תציע התמחות במישחוק

14.4.2024 / 17:11

התוכנית החדשה של ביה"ס למערכות מידע תלמד את הסטודנטים כיצד לשלב אלמנטים משחקיים במערכות שאינן משחק, כדי להפוך אותן למושכות, יעילות ומשופרות יותר

המכללה האקדמית תל אביב-יפו. כפיר סיון,
המכללה האקדמית תל אביב-יפו/כפיר סיון

בנוף ההולך ומתפתח של מערכות מידע, החדשנות תופסת את מרכז הבמה. בשנים האחרונות, אחת השאלות המרכזיות בעת תכנון ועיצוב מערכות מידע היא כיצד המערכת יכולה לענות על מניעים והעדפות של משתמשים מגוונים יותר. אחת הדרכים המרכזיות לעשות זאת היא שימוש במישחוק - שילוב אלמנטים של משחק או עיצוב משחקים במערכות שאינן משחק, כדי להפוך אותן למושכות, יעילות ומשופרות יותר, או במטרה לפתור בעיות. על הרקע הזה, השיק בית הספר למערכות מידע במכללה האקדמית תל אביב יפו התמחות חדשה במישחוק.

תוכנית חלוצית זו רותמת את עקרונות המשחק כדי לעורר השראה, להעצים ולהניע את משתמשי מערכות המידע בכל הרבדים. המישחוק משתמש בנטייה הטבעית של בני אדם לשחק כדי להפוך את הטכנולוגיה למושכת יותר, להעניק תחושת שליטה עצמית ואוטונומיה, לסייע בפתרון בעיות ולהימנע מהסחות דעת. על ידי מינוף מנגנוני משחק כמו נקודות, תגים, לוחות הישגים ומשימות, חברות גילו אמצעי דינמי לשבות את משתמשי הקצה, לטפח שיתוף פעולה ולהקל על יכולת השליטה של המשתמשים בסביבות אלו.

התחום חווה התרחבות אדירה בשנים האחרונות ואף ראה קפיצה חדה בביקוש כתוצאה ממגפת הקורונה. ההתפרצות הגבירה את הפופולריות של מערכות מידע, אפליקציות ותוכנות לנייד באופן משמעותי בכל התחומים ובחתך רחב באוכלוסייה. שוק המישחוק העולמי צומח בקצב מסחרר של עשרות אחוזים, כאשר הצפי להגיע ל-95.5 מיליארד דולר עד 2030. כ-70% מ-2,000 החברות הגדולות בעולם משתמשות במישחוק, כאשר תעשיות הקמעונאות, הבריאות, הרווחה, המזון, המשקאות והטכנולוגיה נמצאות בחזית השימוש בו במקום העבודה. בעקבות הצמיחה המהירה בשוק המישחוק, קיים ביקוש הולך וגובר לאנשי מקצוע מיומנים שיכולים לעצב, ליישם ולנהל חוויות משחקיות. חברות מחפשות יותר ויותר אנשי מקצוע שיוכלו לפתח קמפיינים שיווקיים עם רכיבי משחק, לעצב חוויות משתמש מרתקות וליישם תוכניות הדרכה ממושחקות.

ההתמחות במישחוק בבית הספר למערכות מידע, בראשותם של הדקנית פרופ' רותי גפני וראש התוכנית ד"ר משה לייבה, משמשת מגרש אימונים מקיף בו הסטודנטים לומדים לא רק על עקרונות משחק, אלא גם כיצד ליישם אותם ביעילות בעולם האמיתי. באמצעות פרויקטים מעשיים, סימולציות ומיזמים משותפים, הסטודנטים יצברו ניסיון מעשי בתכנון והטמעה של פתרונות משחקיים למערכות מידע ויפתחו הבנה עמוקה של מנגנוני משחק, אסטרטגיות מעורבות משתמשים ושימוש בכלים דיגיטליים.

הדקנית פרופ' רותי גפני: "התמחות החדשה שלנו מציעה לסטודנטים הזדמנות ייחודית לרכוש ניסיון מעשי ולהתעמק בעקרונות וביישום מישחוק בסביבות דיגיטליות. אני מאמינה שההתמחות החדשה תשמש כמקפצה משמעותית עבור סטודנטים המעוניינים להשתלב בתחום המרתק והמתפתח הזה. בוגרי ההתמחות יהיו מצוידים בידע ובמיומנויות הדרושים להם כדי להצליח בתפקידי מפתח במגוון תעשיות."

  • עוד באותו נושא:
  • משחק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully