וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בקרב משפחות חטופים בעקבות קמפיין: "מתאחדים בחג ללא חמץ"

עודכן לאחרונה: 15.4.2024 / 17:22

צילום של שילוט חוצות שפורסם ברמת גן מעורר סערה ברשתות החברתיות. במודעה נראים הסממנים המזוהים עם מטה משפחות החטופים, אך מבדיקה עולה כי מדובר ביוזמה פרטית הקשורה לרב ולאביו של חטוף בעזה. מטה החטופים: "לא כל ההורים מסכימים לזה, חלק מהתמונות יוסרו"

בווידאו: הצהרת משפחות החטופים בת"א: "זה לא הזמן לפגרות"/צילום: שלומי גבאי

צילום של שילוט חוצות שפורסם על בניין משרדים בבורסה ברמת גן מעורר סערה ברשתות החברתיות.

מודעת הפרסום כורכת בין הימנעות מאכילת חמץ בפסח לבין חזרת החטופים: "הפעם הם חוזרים!", נכתב בו, ומתחת אותם ריבועים מוכרים של החטופים שעדיין נמקים בעזה. "מתאחדים בחג. ללא חמץ והפעם הם חוזרים!", נכתב בו. ומתחת לתמונות החטופים, באותו סגנון מודעה וצבעים של מטה משפחות החטופים, מופיע הכיתוב "לא אוכלים חמץ למען החטופים".

במודעה נראים הסממנים המזוהים עם מטה משפחות החטופים, אך מבדיקה עולה כי מדובר ביוזמה
פרטית הקשורה לרב ולאביו של חטוף בעזה.

במטה החטופים הבהירו כי לא כל המשפחות מסכימות למודעה ולמסריה, וכי בעקבות התנגדותן חלק מתמונות החטופים יוסרו מהמודעה

קמפיין נגד אכילת חמץ למען חזרת החטופים. עמיר טרקל,
"לא אוכלים חמץ למען החטופים"/עמיר טרקל

התמונה, שצילם עמיר טרקל, עוברת ברשתות החברתיות בשעות האחרונות ומעוררת תגובות נסערות. "טרלול", "אין מצב שזה אמיתי", ו-"מכינים את הקרקע לטיעון שבגלל השמאל הכופר הם לא חוזרים ורק "ממשלת ימין על מלא מלא ועכשיו עם הקובץ" תחזיר אותם".

עמיר טרקל שצילם את התמונה אמר כי "בהתחלה חשבתי שלא ראיתי נכון. לצערי ראיתי שזה אמיתי. בזמן שהמדינה במשבר ומשפחות החטופים מפורקות מיגון, הארגון או הרב הזה מקדמים חזרה בתשובה. אין דבר ציני מזה. הקמפיין הזה רוכב על גבם של החטופים".

בשיחה עם חברת שילוט החוצות מגה מדיה הנציגה לא היתה מעוניינת להוסיף מידע, אך אמרה כי מדובר בקמפיין של משפחות החטופים. כאשר הסבנו את תשומת לבה לכך שהמודעה קוראת לשמור חמץ, אמרה ש"יחזרו אליכם מהחברה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קמפיין נגד אכילת חמץ בפסח למען החטופים. עמיר טרקל,
שלט הקמפיין ליד תמונות החטופים, אזור הבורסה ברמת גן/עמיר טרקל

סריקה על הברקוד המצורף למודעה שופכת קצת אור על יוזם המודעה - הרב יעקב עדס אשר פרסם מודעה דומה גם בעמוד הפייסבוק שלו. הסריקה מובילה לטקסט דתי המבוסס על דברי האר"י. בין היתר נכתב שם כי "איך נעזור לחטופים לצאת ממצרים של חמאס? להיזהר לא לאכול חמץ מתחילת הפסח ועד סופו ולאכול מצות ומוצרים כשרים לפסח בלבד, על ידי זה מתחזק מאוד האור הרוחני הגדול שמגיע בפסח על הנשמות של עם ישראל ונותן כח של יציאת שבויים לחירות אפילו למעלה מדרך הטבע, כמו שהיה בדור של יציאת מצרים.

"מי שיכול ובידו להשפיע אם מעט ואם הרבה, ינסה לשכנע קרובי משפחה ומכרים, שכנים וידידים לקיים את הבקשה הזאת. לפחות השנה והלוואי ובכל שנה ושנה. ועל ידי זה נזכה גם לנצחון במלחמה כפי שהיה אז בזמן יציאת מצרים".

אחד מנציגיו של עדס אמר לוואלה כי "עשינו מתחילת המלחמה הרבה פעילויות למען החטופים. הגיע אבא של אחד החטופים וביקש עזרה מהרב עדס. הוא אמר שיש את הנקודה שיצאו ממצרים בזכות שמירת חמץ. זה בגדול החלק שלנו זה לא דבר שקשור אלינו מכאן והלאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully