וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה כללי בתגובה לתוכנית הכלכלית; השבתת המשק צפויה תוך 15 יום

TheMarker

23.3.2003 / 19:06

בהנהלת ההסתדרות אמרו אתמול כי הפעלת סכסוך העבודה תותנה במצב הביטחוני וכי במצב חירום תורה ההסתדרות לעובדים להמשיך בעבודה תקינה



בית נבחרי ההסתדרות הכריז היום על סכסוך עבודה במשק, בתגובה על התוכנית הכלכלית של הממשלה. בתום 15 ימים ממועד ההכרזה יהיו העובדים רשאים לשבש ואף להשבית שירותים חיוניים, כגון נמלי הים, התנועה האווירית ואספקת מים מהמוביל הארצי. עם זאת, בהנהלת ההסתדרות אמרו אתמול כי הפעלת סכסוך העבודה תותנה במצב הביטחוני וכי במצב חירום תורה ההסתדרות לעובדים להמשיך בעבודה תקינה.



במגעים שהיו עד כה בין צוותי ההסתדרות למשרד האוצר לא חלה התקדמות, גם לאחר הפגישה שקיימו הצדדים בסוף השבוע. במגעים לקחו חלק רכלבסקי, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות שלמה שני, נציגי נציבות שירות המדינה וראשי האיגודים המקצועיים בשירות המדינה ובשלטון המקומי.



ראש הלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד דורית טנא-פרצ'יק, אמרה אתמול: "ההסתדרות אינה יכולה להסכים לביטול מוסד הקביעות בעבודה במגזר הציבורי, כפי שעולה מהצעת שר האוצר. זאת מכיוון שפירוש הדבר הוא קץ ההסכמים הקיבוציים הקיימים זה עשרות שנים וסופה של העבודה המאורגנת, ואף של הוועדים וההסתדרות עצמה". לדבריה, ההסתדרות מתנגדת גם לקיצוץ בשכר הבכירים במגזר הציבורי, הצפוי להגיע ל-21%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully