וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחירים ממשיכים לדהור, תשכחו מירידת ריבית

עודכן לאחרונה: 15.4.2024 / 20:40

מדד מרץ עלה כצפוי ב-0.6% בהשפעת מחירי הדיור שעלו ב-1% נוסף. ישראל עסוקה במלחמה באיראן יותר מאשר במלחמה באינפלציה, עם בולטות של מחירי הדלק והדיור שהולכים ועולים. ומי משלם? השכירים, בעלי המשכנתאות וצרכני האוברדרפט

סמוטריץ' במסר לממשל ביידן: "ניכנס לרפיח ונפרק את חמאס, אין דרך אחרת"/מערכת וואלה!

מדד המחירים לצרכן לחודש מרץ עלה ב-0.6%. מרבית האנליסטים כמו בדיסקונט ולידר העריכו שהמדד יעלה ב-0.5% בלבד כך שהמדובר בחריגה מהציפיות. בעקבות כך עלתה האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים ב-2.7%.

מחירי הדיור שעלו ב-1% במיוחד באזור ת"א (2.1%). מחירי השכירות למחדשי חוזים עלו ב-2.6% וההלבשה וההנעלה שעלו ב-2%. מחירי הפירות והירקות ירדו לעומת זאת ב-3%. עד כאן לנתונים היבשים.

אלא שהמדד שיפורסם בחודש הבא אמור להיות אפילו גבוה יותר. הוא יושפע גם מעדכון של 4.4% במחירי החלב הגולמי והמוצרים הנלווים כמו אשל, שמנת, גבינה צהובה, גבינה ולבנה ועוד שבפיקוח החל מ-1 למאי. המוצרים הלא מפוקחים התלויים במחיר החלב יתייקרו בשיעור גבוה יותר.

עליית המחירים מוסברת בחלק מהסכם שנחתם בין שר האוצר לבעלי המחלבות שבמסגרתו אולצו החלבנים לפרוס חלק מההתייקרויות. האינפלציה חוזרת להרים ראש כי הממשלה הפסיקה לעסוק ביותר המחייה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ בישיבת הממשלה לאישור תקציב המדינה לשנת 2024.. חיים צח/ לע״מ, עיבוד תמונה
נתניהו וסמוטריץ'. האם מישהו ממקבלי ההחלטות שם מעלה מוטרד מהמצב?/עיבוד תמונה, חיים צח/ לע״מ

מה שמעניין את ממשלת ההישרדות של נתניהו היא המלחמה באיראן והמלחמה הנמתחת בלי גבול בעזה. התחום הבולט ביותר בעניין זה הם מחירי הדלק שעולים כל חודש ומחירי הדיור.

בבנק דיסקונט ציינו אתמול כי "מסתמנת עלייה בביקוש לדירות, בעוד ההיצע הנובע מהירידה בהתחלות הבנייה ובמלאי הדירות אינו עונה על צרכי המשק, ולכן עליית המחירים שראינו לאחרונה תימשך".

אוזלת היד של המדינה בנוגע למחירי הדיור מתבטאת בסירובה העיקש להביא עובדי בנייה פלסטינאים. אבל לא רק שעובדים כאלה לא מגיעים אלא שגם בהבאת עובדים זרים אחרים היא מתרשלת.

לכך יש להוסיף את רוחות המלחמה עם איראן. לאחר רגיעה זמנית שנמשכה כיממה, בשוק ההון חוששים כעת מהאפשרות לתקופה ישראלית כנגד האיראנים. בעקבות כך הבורסה עברה לירידות שערים והדולר שב והתחזק לאחר שהמסחר נפתח במגמה חיובית והדולר נחלש.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון. אבשלום שושני,
ירון. ההחלטה מהשבוע שעבר שלא להוריד את הריבית נראית כעת הגיונית מתמיד/אבשלום שושני

רוחות המלחמה עם איראן והתגברות האינפלציה יאלצו את הנגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון להימנע מהורדה נוספת של הריבית גם בהחלטה ב-27 למאי. ההחלטה מהשבוע שעבר שלא להוריד את הריבית נראית כעת הגיונית מתמיד.

נירה שמיר, הכלכלנית הראשית של דיסקונט ציון כי "להרכב המדד חשיבות גבוהה לא פחות מרמתו. ריבית בנק ישראל העומדת כיום על 4.5% לשנה צפויה לרדת בסוף השנה צפויה ל-4% ובעוד שנה ל-3.75%". אשרי המאמין.

את מחיר אוזלת היד במלחמה ביוקר המחייה בתחום הריבית משלמים ציבור בעלי המשכנתאות, צרכני האוברדרפט ועסקות התשלומים באשראי. כעת נוספה צרה נוספת והיא התגברות האינפלציה. האם מישהו ממקבלי ההחלטות שם מעלה מוטרד מהמצב? כנראה שלא. הרי הכנסת בפגרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully