וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגיאת הקלדה באתר הבנק עלתה ללקוח ביוקר: "שילמתי 1,600 שקל על טעות של דקה"

עודכן לאחרונה: 17.4.2024 / 9:58

לקוח של הבנק הבינלאומי רכש דולרים דרך האפליקציה. רגע לאחר שאישר גילה שהמיר 80 אלף שקל במקום 8,000 וביטל מיד את העסקה. הבנק גבה ממנו 1,600 שקל: "רכישת מט"ח היא פעולה שאינה ניתנת לביטול"

נגיד בנק ישראל אמיר ירון בוועידת מעריב/מעריב

רוכשים מט"ח דרך האפליקציה או אתר האינטרנט של הבנק? בטוחים שזאת הדרך הכי נוחה, כזו שלא כרוכה במאמץ? מתברר שרגע אחד של חוסר תשומת לב, יכול לעלות לכם הרבה מאוד כסף. תראו מה קרה לחגי שלומוב מת"א, לקוח הבנק הבינלאומי, שרצה לקנות דולרים והסתבך.

ב-30 באוקטובר נכנס שלומוב לאתר של הבינלאומי והתכוון לרכוש דולרים בערך של 8,000 שקלים. אחרי שלחץ על כפתור ה"שלח", קלט שהקיש אפס אחד מיותר, ובמקום 8,000, הקיש בטעות 80,000 שקלים בטעות.

"תוך שניה ביטלתי", הוא אומר, "והייתי בטוח שהבנק יבטל מיידית את העסקה. פתאום אני רואה שחייבו אותי בעמלה של 1,600 שקלים, סכום שנראה לי מופקע לעסקה שבוטלה תוך זמן קצר מאוד. כתבתי למנהלת הסניף שלי וביקשתי הסבר ולא נעניתי. פניתי לפניות הציבור של הבנק ואחרי חודש המתנה, הם חזרו אלי ואמרו שאין מה לעשות. אם היו קונסים אותי בסכום של 200 שקלים, לא הייתי אומר מילה, אבל 1,600 שקלים על טעות של דקה? זה נראה לי מוגזם".

"בעת הזרמת הפעולה וטרם אישורה על ידך", כתב הבנק לשלומוב, "הוצגו בפניך פרטי הפעלה ובכלל זה, סכום הרכישה במטבע חוץ. עוד צוין בפניך, כי הוראתך תיקלט ולאחר אישורה לא ניתן יהיה לבטל אותה. מאחר ואישרת את ביצוע פעולת הרכישה, והפעולה בוצעה, חשבונך חוייב בשקלים וזוכה במט"ח".

חגי שלומוב. באדיבות המצולמים
שלומוב. "תוך שנייה ביטלתי. הם חזרו אלי ואמרו שאין מה לעשות"/באדיבות המצולמים

יוסי פרנק, מנכ"ל "אנרג'י פייננס לניהול סיכונים" שעוסק במסחר במטבע זר, אומר שמי שקונה מט"ח חייב לנקוט משנה זהירות, אחרת ישלם על טעויות הכאלה הרבה מאוד כסף. "עסקאות מט"ח מבוצעות מהרגע להרגע, בלי השהייה ויש פער בין שער הקניה לשער המכירה שלבנק אין שליטה עליו.

"לא כל אחד מקבל מערכת לביצוע קניית מט"ח, כי זה מקום לטעויות. יש גם את הקניה הסטנדרטית. בכל מקרה, האזהרות חייבות להופיע במהלך תהליך הקניה וצריך להתייחס אליהן ברצינות ולכן, טכנית הבנק לא חייב לו כלום. הרגולטור נכנס לתמונה רק ברמות גדולות של נזק. אבל אם מדובר בלקוח שהבנק חפץ ביקרו, הוא יכול ללכת לקראתו, כי כאן מדבר בסכום פעוט.

"בכל מקרה, צריך לקרוא את כל האותיות הקטנות לפני שמבצעים את הקניה, המערכת הבנקאית נדרשת לפרט את התנאים באפן בולט וברור, לבדוק את התאריך, הסכום והנמען כמה וכמה פעמים כדי לוודא שאין טעויות, ורק אז לאשר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
יוסי פרנק מנכ"ל "אנרג'י פייננס" לניהול סיכונים. יח"צ,
פרנק. "טכנית הבנק לא חייב לו כלום אבל היה יכול ללכת לקראתו"/יח"צ

את 1,600 השקלים שלומוב לא קיבל. מנהלת הסניף הבטיחה לתת לו ולבת שלו, שגם לה יש חשבון בבנק, 200 שקלים לקניות והם אכן קיבלו שני תלושים בשווי כולל של 400 שקל.

מהבנק הבינלאומי נמסר בתגובה: "רכישת מט"ח היא פעולה שאינה ניתנת לביטול, דבר שמצויין במפורש ובהדגשה בשלב אישור הפעולה. 'תיקון' הפעולה שעשה הלקוח, על ידי מכירת המט"ח מתבצע בשער מכירה והסכום של 1,500 שקל הוא הפרשי שער - הפרש בין שער קניה ושער מכירה, הפרש שמשקף בין היתר את עלויות הבנק.

"כשפנה הלקוח לסניף, ולפנים משורת הדין הבנק העניק ללקוח שי בסך שווה ערך למעל רבע מסך הפרשי השער" .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully