וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא התאחדות הקבלנים: "הממשלה מעלה את מחירי הדיור - צופה עלייה דו-ספרתית מטורפת בהמשך השנה"

עודכן לאחרונה: 17.4.2024 / 10:10

ראול סרוגו אומר כי "כמו במלחמה, גם בתחום הדיור הממשלה לא לוקחת אחריות. אנחנו נפגשים כל הזמן אבל לא שמעתי מהם שום תגובה רצינית. זאת אוזלת יד"

מועדון המנכ"לים של נדל"ן מדיה/ניב אהרונסון

"כפי שהזהרתי מספר פעמים בעבר אוזלת ידה של הממשלה בשוק הדיור מביאה לחידוש עליות המחירים בשוק הדיור. היא עושה זאת במו ידיה", כך אומר נשיא התאחדות הקבלנים ראול סרוגו.

סרוגו אמר את הדברים בעקבות המשך עליית מחירי הדיור כפי שהשתקפו במדד מרץ שעלה ב-0.6%. מחירי דיור שאינם נכללים במדד עלו בחודש האחרון ב-1% ובשלוש החודשים האחרונים ב-3.1%. עליית בולטות היו באזור ת"א וחיפה.

לדברי נשיא הקבלנים "הגשתי לממשלה תכנית מקיפה לטיפול בשוק הדיור כולל הגדלת ההיצע ההשקעות בענף. הביקוש לדירות עומד על 70 אלף בשנה אך התחלות הבנייה מסתכמות ב-45 אלף בלבד. המחסור יחדש את עליות המחירים".

ראול סרוגו במועדון המנכ"לים של נדל"ן מדיה. ניב אהרונסון
סרוגו. "הביקוש לדירות הוא קשיח. אנשים יורדים מהגדר מחשש שהמחירים יברחו להם"/ניב אהרונסון

הוא מסביר כי "הצענו להפחית את מס הרכישה למשקיעים כדי לעודד קנייה אבל במקום זה רוצים להאריך את הוראת השעה עם מס על 8% וזאת טעות קשה. קבלנים לא מצליחים למכור דירות על הנייר. בניגוד לטענות לא המשקיעים הם המעלים את מחירי הדיור".

לדבריו "הצענו עסקאות קומבינציה: במקום קרקע שהיא מוכרת המדינה תקבל דירות שאותן תייעד לשכירות ארוכת טווח או לחלופין תמכור אותם לקרנות ריט או במסגרת מחיר מטרה. הדירות יימכרו בכל מקרה בשווי גבוה יותר מהתמורה על הקרקע.

"כעת אנחנו מרוכזים הבאת עובדים זרים לישראל, עידוד התחלות בנייה על ידי מתן תמריצים ורשת ביטחון לקבלנים בגלל הריבית הגבוהה. הרגולציה של העובדים הזרים הורגת אותנו. הממשלה מונעת כניסת פלסטינים משיקולים ביטחוניים אבל בסוף ייאלצו להכניס גם פלסטינים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אתר בנייה. ShutterStock
אתר בנייה. "בסוף ייאלצו להכניס גם פועלים פלסטינים"/ShutterStock

סרוגו הוסיף כי "המלצנו להעניק לקבלנים שבונים בפריפריה זיכוי מס על הכנסותיהם מאזור המרכז כדי להפוך את הבנייה בפריפריה לכלכלית. לא עשו עם זאת שום דבר. הם אמנם הקצו כסף לפינוי בינוי בפריפריה של 50 אלף שקל לדירה. אבל התקציב מוגבל ויבוצעו מעט פרויקטים".

בתשובה לשאלה כיצד מגיבים בממשלה לטענות אומר נשיא הקבלנים: "לא שמעתי מהם שום תגובה רצינית. אנחנו נפגשים כל הזמן אבל המדינה עושה מה שהיא רוצה ולא מקדישה תשומת לב. היא לא מבינה שהענף הוא קטר של המשק. היא לוקה בקיבעון מחשבתי ובחוסר לקיחת אחריות".

על המשך מגמת המחירים בשוק הוא מוסיף: "המחירים בדרך לזנק בהיקף דו ספרתי. הביקוש לדירות קשיח, אנשים יורדים מהגדר לאחר שהתרגלו לריבית הגבוהה מחשש שמחירי הדירות יברחו להם. בגלל המלחמה מחפשים דירות חדשות עם ממ"דים גם אם זה כרוך בעוד חובות.

"הביקוש מגיע מזוגות שמתחתנים, מתגרשים, עולים חדשים שמגיעים ארצה ויש משפרי דיור. מדובר ב-70 אלף משקי בית לעומת היצע של 45 אלף. בגלל הפער הזה אני צופה עלייה מטורפת דו-ספרתית במחירים בהמשך השנה. הביקוש לדירות הוא קשיח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully