וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמירה המדהימה של שר הפנים: "השכר של נבחרי הציבור הוא זעום"

17.4.2024 / 13:01

משה ארבל אמר את הדברים בדיון שעסק בתנאי הפרישה של ראשי רשויות והוסיף כי "שכר הח"כים הוא זעום, שכר ראשי רשויות הוא זעום, נבחרי ציבור צריכים להיות רגועים שיהיה אוכל לילדים"

ועדת הפנים והגנת הסביבה 16.4.2024/ערוץ הכנסת

אמירה מנותקת במיוחד נשמעה אמש מכיוונו של שר הפנים משה ארבל בדיון בנושא העלאת תנאי הפרישה של ראשי רשויות. ועדת הפנים דנה אמש בבקשתו של שר הפנים משה ארבל, ויו"ר השלטון המקומי בישראל חיים ביבס, בתנאי פרישתם של ראשי רשויות ובצורך בביטול מגבלת גיל 70 לצורך תשלום מענק הסתגלות לראש רשות שפרש מתפקידו ולא נבחר לכהונה נוספת. עוד דנה הוועדה בהגדלת מכסת חודשי ההסתגלות המקסימלית מ-3 ל-6 חודשי הסתגלות בהתאם לאורך הכהונה.

יוזם הדיון שר הפנים ארבל אמר כי "צריך להסתכל לפופוליזם בעיניים ולומר 'אנחנו לא סופרים אותך'. הדבר האחרון שמדינת ישראל צריכה זה שראשי ערים יצטרכו לתכנן מה יקרה איתם ביום אחרי שיפסידו בבחירות".

ארבל אמר כי "אנחנו רואים את ראשי הרשויות כנבחרי ציבור שתפקידם לשרת את הציבור. ראינו אותם בקורונה, בשומר החומות ובמהלך מלחמת חרבות ברזל, כיצד הם עושים את עבודתם בצורה רצינית, ומעל ומעבר. אם אנחנו רוצים שאנשים רציניים ייכנסו לזירה המקומית אנחנו צריכים לדאוג לתנאים שלהם".

שר הפנים משה ארבל. דני שם טוב, דוברות הכנסת, דוברות הכנסת
ארבל. "שופט מרוויח פי 2.5 מיו"ר ועדת הכספים"/דוברות הכנסת, דני שם טוב, דוברות הכנסת

הוא טען כי שכר חברי הכנסת, שעומד על 47,583 שקל לעומת שכר מינימום של 5,880 שקל לחודש ושכר ממוצע במשק של 12,860 שקל ב-2023, הוא "זעום": "זה לא פופולרי, ואני עדיין עומד כאן ואומר בצורה ברורה - השכר של נבחרי ציבור במדינת ישראל הוא זעום, השכר של חברי הכנסת הוא זעום, השכר של ראשי רשויות הוא זעום".

ארבל הוסיף כי "שופט שמכהן בשלום אותו מספר שנים כמו יו"ר ועדת הכספים של הכנסת 30 שנה. השכר שלו הוא פי 2.5 מהשכר של גפני ולשופט מותר לעבוד בעבודה נוספת. אם אתה חבר כנסת אתה לא יכול, אם אתה ראש עיר אתה לא יכול, אם אתה שר אתה לא יכול. ואנחנו רוצים את הטובים ביותר בזירה הזאת ואנחנו לא סופרים אותך. אנחנו פה בשביל דור העתיד של הציבור שישרת את הציבור. זה לא מתגמל. וצריך לתגמל ולדעת שנבחרי ציבור באים ויכולים להיות רגועים עם להביא אוכל לילדים, זה נושא שהם לא צריכים להתעסק בו".

יו"ר ועדת הפנים ח"כ יעקב אשר אמר כי הוא תומך עקרונית בהצעה והוסיף כי אינו רוצה שנבחר ציבור יתכנן את עתידו בזמן שהוא מתפקד כראש רשות: "חיזוק טוהר המידות הוא המהות של הנושא. אני חושב שהדבר האחרון שאנחנו צריכים שיקרה במדינת ישראל הוא שנבחר ציבור במהלך השירות שלו יחשוב על מה יקרה אתו ביום אחרי שיפסיד בבחירות".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ח"כ יעקב אשר. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת, דוברות הכנסת
אשר. הורה להגיש נוסח מתוקן שייטיב את תנאי הפרישה של ראשי ערים/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

עו"ד גלעד קרן, יועץ משפטי לוועדת הפנים, הצביע על האפשרות שההחלה הרטרואקטיבית של השוואת התנאים תיחשב כשינוי פרסונלי. "יש קושי משפטי על ההחלה הרטרואקטיבית של מענק ההסתגלות, לגבי ההחלה קדימה - אנחנו חושבים שההחלטה היא עניין של מדיניות שנתונה לפתחה של ועדת הפנים".

השר ארבל השיב ואמר כי בית המשפט הגדיר פרסונליזציה אם ידוע מי יקבל את ההטבה בעקבות ההחלטה. במצב הנוכחי, אמר השר ארבל, אנחנו יודעים רק על חלק מראשי הערים וזה מחליש את סוגיית הפרסונליות. עוד אמר כי מדובר במחדל שמשרד הפנים לא פנה בזמן לוועדת הפנים, אך לדעתו ראשי הערים שפרשו לא צריכים להיענש בשל כך.

בני כשריאל שכיהן כראש עיריית מעלה אדומים אמר: "העבודה שואבת אותך בצורה שאין אפשרות לחשוב על העתיד ועל מה יהיה לאחר השירות שלך. אני ידעתי שאני הולך לפרוש ואם הייתי עוזב את כל העבודה של העיר ומתחיל לחפש עבודה אחרת כי אין לי הסתגלות, העיר היתה יכולה להתדרדר".

יו"ר הוועדה ח"כ אשר הודיע כי הוועדה תשקוד על נוסח מתוקן להצבעה שיגיע לוועדה בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully