וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ ליברמן: "הכלכלה במסלול התרסקות, הקואליציה מטורללת"

עודכן לאחרונה: 18.4.2024 / 8:23

שר האוצר לשעבר אומר כי "השארתי לממשלת נתניהו עודף תקציבי של 10.7 מיליארד שקל ואנחנו צועדים לגירעון של 200 מיליארד שקל. לנתניהו אכפת רק מעצמו. אחרי פסח תהיה עליית מחירים דרמטית"; עוד הזהיר ליברמן כי "הסכם הסיוע הביטחוני עם ארה"ב יסתיים ב-2028 ולא יוארך"

חבר הכנסת אביגדור ליברמן בדיון הוכחות נגד יוסי כמיסה/ניב אהרונסון

"הכלכלה צועדת למסלול התרסקות אחרי הפסח. הסתכלתי על מדד מרס שעלה ב-0.6% וזה צבע אדום ואזעקת אמת לכלכלה", אומר שר האוצר לשעבר אביגדור ליברמן בראיון ערב חג הפסח.

לדבריו, "מצד אחד הגירעון תופח. מצד שני אישרנו פעם שנייה תקציב ל-2024 עם גירעון של 6.6% אבל לצערי נגמור את השנה בגירעון של 9%-10% ויצטרכו להביא תקציב בפעם השלישית. השארתי לנתניהו עודף תקציבי של 10.7 מיליארד שקל שעומד להפוך לגירעון של 200 מיליארד שקל".

לדבריו "למרות ריבית גבוהה של 4.5% ומדדים שעולים, הכלכלה מחזיקה מעמד בזכות הסקטור הפרטי. אבל אם המדינה תמשיך כך גם זה לא יעזור. הסכם הסיוע הביטחוני עם ארה"ב בגובה 3.5 מיליארד דולר לשנה מסתיים ב-2028 ולא יוארך". הוא מסביר כי "אין סיכוי שהאמריקאים יאריכו ואותו כי כך גם התחייבנו כלפי סוזן רייס היועצת לביטחון ללאומי האמריקאי. בעקבות כך ייווצר חוק נוסף ונהיה באמת ב'ברוך' עצום".

בעניין מערכת היחסים עם האמריקאים הדגיש ליברמן כי "אחרי ה-7 לאוקטובר טרח הנשיא ביידן להגיע אישית לביקור תמיכה. עכשיו כשהותקפנו על ידי האיראנים האמריקאים התייצבו והורידו שליש מהרקטות וסייעו לנו מודיעינית עם מערכות מכ"ם. אבל ביבי מצפצף על האמריקאים והסיוע האמריקאי עלול להיות בסכנה. הסיוע תקוע בקונגרס בגלל כל מיני פגישות ומאבקים פוליטיים".

אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו, 11 במרץ 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
ליברמן. "אחרי פסח תהיה עליית מחירים דרמטית בגלל עלויות השינוע. מחירי הדלק יעלו וגם מחירי הדירות"/פלאש 90, יונתן זינדל

ליברמן מודאג גם מבעיות האספקה והאמברגו הזוחל: "התעשיות הביטחוניות המשגשגות זקוקות לרכיבים שצריך להביא מהולנד או מדרום קוריאה ויש בעיות אספקה. הטורקים הטילו אמברגו על חומרי בנייה שצריך לייבא ממקומות יקרים. אין יבוא מכונית וסחורות מהמזרח ונמל אילת כמעט ריק".

בתשובה לשאלה מה לעשות כדי לשנות את המצב הוא מוסיף: "צריך לוותר על 5.8 מיליארד שקל כספים קואליציוניים. חייבים לקצץ בתשלומי ההעברה. אבל את נתניהו זה לא מעניין כי הוא עסוק אך ורק בהישרדותו האישית".

שר האוצר לשעבר מעריך מיד אחרי הפסח "תהיה עליית מחירים דרמטית ולא רק במוצרי החלב בעיקר בגלל עלויות השינוע. מחירי הדלק יעלו וגם מחירי הדירות ואף אחד בממשלה לא מתעסק עם הכלכלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הנשיא ביידן בנאום על מצב האומה, 8 במרץ 2024. רויטרס
הנשיא ביידן. "כשהותקפנו על ידי האיראנים האמריקאים התייצבו והורידו שליש מהרקטות וסייעו לנו מודיעינית. אבל ביבי מצפצף עליהם"/רויטרס

לשאלה האם היה חוזר לאוצר כדי להציל את המשק ענה: "בלתי אפשרי. כל הקואליציה המטורללת הזאת לא מוכנה לקצץ בכספים הקואליציוניים אלא רוצים עוד ועוד תוספת. זה לא רק בן גביר או סמוטריץ' אלא ש"ס ויהדות התורה שמתחמקים משירות צבאי".

על דרעי הוא אומר כי "אי אפשר להאמין לו בעניין הקואליציה העתידית עם ביבי: כל יום הוא מפרסם משהו אחר. לא ראיתי שהוא תמך בשר הפנים משה ארבל בסוגיית השירות הצבאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully