וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו מזהים היחלשות פיננסית וגידול באשראי הפגום של האוכלוסייה בישראל ובעולם"

18.4.2024 / 14:03

הסטארטאפ הישראלי, סיטיזן אימפקט, מציע פלטפורמה ייחודית המסייעת לחיזוק החוסן הכלכלי, והוא כבר מציג תוצאות חיוביות. המנכ"לית דגנית בידרמן: "המטרה היא לחזק את היסודות שיאפשרו גידול בהכנסה הפנויה לאורך זמן"

דגנית בידרמן. עינת להב,
ד"ר דגנית בידרמן, מנכ"לית ומייסדת 'סיטיזן אימפקט'/עינת להב

משקי בית רבים בישראל ובעולם מתקשים לעמוד בתנודתיות הכלכליות, בייחוד בזמנים מאתגרים אלו. קשיים בהתנהלות פיננסית ואיבוד החוסן הפיננסי מורגשים אצל לא מעט משפחות, בין היתר לאור יוקר המחייה וההוצאת החיוניות והמותרות הבלתי פוסקות. חוסן פיננסי ירוד ופגום מקשה להתמודד עם הוצאות בלתי צפויות וכן עם החזר חובות והלוואות. בוודאי שלא לחסוך.

במצב כזה גם אי-השוויון גדל, כשהפער בין משפחות עשירות לעניות מתרחב במדינות רבות. משפחות בעלות הכנסה נמוכה מוסיפות לחוות חוסר ביטחון כלכלי, בעוד אלו העשירות צוברות נכסים, חוסכות יותר ומבטיחות לעצמן ביטחון כלכלי. בשורה התחתונה - הרבה מאוד אנשים מתקשים לעמוד בעלויות המחיה הבסיסיות ולסיים את החודש ביתרה חיובית.

"אנחנו מזהים היחלשות פיננסית וגידול באשראי הפגום של האוכלוסייה בישראל בפרט ובעולם בכלל. על פי הנתונים האחרונים, גובה חובות אבודים של משקי הבית בעולם עומד על כ-600 מיליארד דולר. מדובר בעליה משמעותית באנשים שנדרשים לסיוע כלכלי", כך מספרת ד"ר דגנית בידרמן, מנכ"לית ומייסדת חברת הסטארטאפ 'סיטיזן אימפקט', ומומחית לחיזוק חוסן פיננסי והבראה של משקי בית באמצעות מודלים פרסונליים.

"קהל היעד: משקי בית בסיכון פיננסי"

סיטיזן אימפקט מספקת פתרונות תוכנה מבוססי AI למוסדות פיננסים עבור הורדת סיכון ושיפור רווחיות לקוח על ידי שיפור החוסן הפיננסי של משפחות ולטובת מניעת עוני. הפלטפורמה אף מאפשרת למוסדות פיננסים לחזות אלו משפחות נמצאות בסיכון לעוני, כך שיוכלו לספק שירות רלוונטי מידי.
על פי בידרמן החברה עוסקת בבנייה אוטומטית מבוססת AI של תוכנית הבראה כוללת, מותאמת אישית, בארבעה תחומים: פיננסי, תעסוקתי, רגשי ומיצוי זכויות ולבסוף אוטומציה וייעול של ניהול ויישום תוכנית המניעה או הוצאה מעוני.

"קהל היעד שלנו הוא אותם משקי בית הנמצאים בסיכון פיננסי והידרדרות לעוני אליהם אנחנו מגיעים דרך מוסדות פיננסיים וגופים ציבוריים כמו הבנקים וחברות האשראי. למעשה הם קונים מאיתנו את השירות כדי לספק אותו ללקוחות ועל ידי שיפור החוסן הפיננסי של הלקוחות שלהם הם גם יוצאים נשכרים. זו פריצת דרך גלובלית, זו הוכחה שיש למוסדות פיננסים אינטרס עסקי להשקיע בהבראת משקי בית".

מקור הרעיון לסיטיזן אימפקט בשיטת שירות ייחודית שפיתחה בידרמן ונמצאה כמוכחת בהוצאת אנשים מעוני. הפיכתה לפלטפורמה טכנולוגית עונה על הצורך לייעל תהליכים ולהשפיע על סקייל רחב יותר. החברה הוקמה בשותפות עם ינון ברוש, מנהל הפיתוח ומומחה טכנולוגי בתחומי מערכות מבוססות מודלי AI מבוססי מידע אישי, אבטחת מידע ופרטיות המשמש; וישראל דנציגר, יו"ר החברה, לשעבר מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה וכיום משמש כיו"ר חברת ויוגה שהמצמיחה חברות בתחומי החוסן הפיננסי, המנטלי והסביבתי.

סיטיזן אימפקט נמצאת בימים אלו תחת המעטפת של Finsec Innovation Lab, מעבדת החדשנות של מאסטרקארד שמספקת עבורה ליווי וייעוץ טכנולוגי ועסקי. "המעבדה מסייעת לנו בין היתר בגיוס לקוחות, משקיעים ובחיזוק הטכנולוגיה והמוצר. ההצלחה שלנו יכולה להיות לא פחות ממהפכה עולמית שתצא מישראל", מציינת בידרמן. החברה נמצאת לאחר גיוס ראשוני של משקיעים מובילים כמו חמי פרס, שיבולת, קרן ביאלסקי, גליה אלבין ועוד. "אנחנו מתכוונים להרחיב את גיוס ההון כדי לתמוך בצמיחה. היעדים שלנו הם לעבוד עם מוסדות פיננסיים בישראל ולצאת לשוק האמריקאי כבר השנה. למעשה בימים אלו אנחנו בתהליכי מכירה לשוק האמריקאי", מציינת בידרמן.

בתקופה האחרונה, גם מול לקוחות קצה

אי ודאות כלכלית לצד יוקר המחייה והשנה המאתגרת מובילה אנשים רבים בישראל ובעולם למצב בו הם מתקשים לסיים את החודש ביתרה חיובית.

המצב הנוכחי הוביל את סיטיזן אימפקט לסייע ישירות גם ללקוחות קצה, וסייעה עד כה למאות משפחות של מפונים, מילואימניקים, סטודנטים ועוד: "דוגמה אחת מיני רבות היא למשפחה שסייענו לה היא משפחה בת 9 נפשות, בה אחד הילדים הוא ילד בעל צרכים מיוחדים. הם הופנו לסיטיזן אימפקט לאחר שסורבו למתן הלוואה. האם הייתה מיואשת ממצבם הכלכלי ונמצאת בשיקום מטראומה שעברה, ללא עבודה מזה מספר רב של שנים והאב במילואים ללא שכר, עם גרעון חודשי של 23,700 שקל ו-7 הלוואות שעליהם להחזיר ללא בטוחה (נכס) כשהם עלולים להגיע לחדלות פירעון.

הפלטפורמה של סיטיזן אימפקט בנתה עבורם תוכנית הבראה משפחתית, הכוללת אימון אישי, ייעוץ והכוונה תעסוקתית לאם, קורס יזמות עסקית כדי לפתוח עסק בנוסף להשתלבותה בעבודה כשכירה, ייעוץ והכוונה לשדרוג תעסוקתי לאב, מיצוי זכויות מול ביטוח לאומי וכן מיצוי זכויות כספיות - פטור מעמלות, סגירת הלוואות, מימוש זכויות לימי מילואים וייעוץ פיננסי להתייעלות בהוצאות.

לאחר כשלושה חודשים המשפחה יצאה מהגירעון החודשי והגיעה ליתרה של 700 שקלים, כולל סגירה של 3 הלוואות, השתלבות בתעסוקה של האם כולל פתיחת עסק עצמאי במקביל. שדרוג תעסוקתי של האב כולל התייעלות בהוצאות, ונמצאים בתהליך מתקדם במימוש זכויות מול ביטוח לאומי לגבי הכרה בנכות ובתהליך רכישה של נכס ראשון".

  • עוד באותו נושא:
  • כלכלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully